וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשטח ישראל: צה"ל חשף זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה

עודכן לאחרונה: 17.11.2020 / 17:03

הזירה אותרה בדרום רמת הגולן בשטח בשליטת ישראל, סמוך למקום בו סוכלה הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים. כוחות הנדסה קרבית נטרלו את המטענים. שר הביטחון גנץ, שביקר סמוך לגבול הצפון, אמר כי "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בצפון"

בווידאו: גנץ מתייחס לחשיפת המטענים בגולן ואומר שסוריה אחראית/צילום: טל עוז משרד הביטחון

כוח צה"ל חשף היום (שלישי) זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל. כוחות הנדסה קרבית נטרלו את המטענים. מדובר צה"ל נמסר כי בצבא רואים במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וכי "צה"ל לא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל".

הזירה המדוברת אותרה בדרום רמת הגולן, סמוך למיקום בו סוכלה הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים. בתקרית המדוברת זיהה כוח מיוחד של יחידת מגלן, שביצע מארב בדרום רמת הגולן סמוך למוצב צבאי, ארבעה מחבלים בעת שהם מניחים מטענים בקרבת גדר הגבול. הכוח וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי במקביל על החוליה ופגעו באנשיה. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

זמן קצר לפני התקרית, תצפיתניות זיהו תנועה חשודה סמוך למרחב הגדר. לאחר שכוח מגלן זיהה את המחבלים ברגע הנחת המטענים, הוזנקו כלי טיס של חיל האוויר לאזור, והם ביצעו את הירי לעבר החוליה, יחד עם הכוח. החוליה ניסתה להניח את המטען במרחב הזה בשל העובדה שבעבר היה ממוקם בו בית חולים שדה.

מג'דל שמס ליד גבול ישראל סוריה ברמת הגולן ב-25 במרץ 2019. רויטרס
זירת מטענים אותרה סמוך לגבול. רמת הגולן, סמוך למג'דל שמס/רויטרס

"אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בצפון", כך אמר היום שר הביטחון, בני גנץ, בעת סיור שערך בגליל העליון, סמוך לגבול הצפון. גנץ אמר את הדברים זמן קצר אחרי שצה"ל פרסם שחשף וניטרל זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה. "אני ממש משוכנע ביכולות של צה"ל, ובנחישות שלנו, להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית", הוסיף.

גנץ הבהיר כי "סוריה אחראית למעשים משטחה, כדוגמת המטען הזה, כתוצאה מהברחות אמל"ח בדרך לחיזבאללה. זה לא יכול להימשך וזה לא יכול לעבור, אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה". הוא ציין כי "אני לא מודיע מתי תהיה תגובה, איך תהיה תגובה. זה אירוע חמור, אנחנו לא מקבלים את זה. זו הריבונות שלנו, זה הביטחון שלנו, וזה לא תקין".

עוד בוואלה!

תקרית לילית בגבול סוריה: צה"ל חיסל חוליית מחבלים שהניחו מטענים

לכתבה המלאה
סיוע הומניטרי של צה"ל לסורים הנמלטים במחנות האוהלים ברמת הגולן הסורית. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הזירה אותרה סמוך למיקום בו סוכלה הנחת מטענים. גבול סוריה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לתקרית בחודש אוגוסט קדמה מתיחות בגבול הצפון, עקב תקיפה בדמשק שיוחסה לישראל. במהלך אותה תקיפה נהרג פעיל חיזבאללה. לאחר התקרית ומחשש לפיגוע מצד ארגון הטרור, צה"ל העלה את רמת הכוננות, והנחה על שינוי בפריסת הכוחות. כמה ימים לאחר מכן, חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל באזור הר דב, ונמלטה מהמקום לאחר שצה"ל פתח בירי לעברם.

חיזבאללה הכחיש כל קשר לתקרית, אך צה"ל המשיך בתגבור הכוחות לאורך הגבול, בניסיון להרתיע את ארגון הטרור ומחשש לניסיונות פיגוע נוספים. זמן קצר לאחר האירוע המשיכו אנשי הארגון לאיים כי "החשבון עם ישראל נותר פתוח", ואחד החששות במערכת הביטחון היה מפני פיגועים שיגיעו משטח סוריה בו פועל חיזבאללה תחת מעטה חשאי שמכונה באגף המודיעין "תיק הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully