וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: אין מו"מ עם ישראל אלא אם היא תסוג מאדמותינו

יפעת רוזנברג

8.10.2020 / 14:20

נשיא סוריה אמר כי זה התנאי של דמשק לנורמליזציה עם ישראל, על רקע כינון היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין. "ישראל לא מוכנה להחזיר את האדמות הסוריות והיא מעולם לא הייתה מוכנה", טען אסד, שהכחיש נוכחות איראנית במדינה

שני אנשי מודיעין סורי לשעבר עומדים לדין בגרמניה/צילום: רויטרס

נשיא סוריה בשאר אסד הכחיש היום (שלישי) קיום של משא ומתן עם ישראל. בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, אמר השליט כי התנאי לכך הוא נסיגה של ישראל מרמת הגולן.

"נוכל לכונן נורמליזציה עם ישראל רק כשנשיב את אדמותינו. אנחנו לא רואים מישהו בישראל שמוכן להתקדם צעד אחד לשלום", אמר הרודן הסורי, שציין כי זו העמדה של דמשק מאז תחילת השיחות עם ישראל בשנות ה-90.

אסד, הנתמך על ידי רוסיה ואיראן, אמר את הדברים על רקע הנורמליזציה בין ישראל איחוד האמירויות הערביות ובחריין. "הזכות שלנו היא האדמה שלנו", אמר אסד. "התנאי שלנו מאוד ברור. אבל ישראל לא מוכנה להחזיר את האדמות הסוריות והיא מעולם לא הייתה מוכנה".

נשיא סוריה, בשאר אל אסד במהלך נאומו בפרלמנט הסורי 12 באוגוסט 2020. רויטרס
"נוכל לכונן נורמליזציה עם ישראל רק כשנשיב את אדמותינו". אסד בפרלמנט הסורי/רויטרס

הפעם האחרונה שבה התנהלו שיחות עקיפות בין ישראל לסוריה הייתה ב-2008, אך אלו לא הבשילו אחרי שראש הממשלה אהוד אולמרט התפטר בשל העמדתו לדין. בשנים שחלפו מאז התקרב אסד עוד יותר לאיראן, וארצו קרסה לתוך מלחמת אזרחים הרסנית.

בריאיון הכחיש נשיא סוריה את נוכחותם של כוחות איראניים בארצו. "זה רק תירוץ להמשך כיבוש אדמות סוריה ולתמיכה בטרוריסטים", תקף. ישראל תקפה פעמים רבות יעדים איראניים ואחרים בסוריה מאז 2011, והיא מצהירה כי היא לא תאפשר לטהראן להתבסס מעבר לגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully