וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נפצע מירי בעימותים עם כוח צה"ל בדרום הר חברון

כוחות מחיל ההנדסה נקראו לכפר עטוואני, בעקבות דיווחים על בנייה לא חוקית, והחלו בהחרמת ציוד. הפלסטינים פתחו במאבק להשבתו ועימות פרץ בזירה. לפי הפלסטינים: אחד מהם נפצע באורח אנוש. בצה"ל אישרו כי במהלך האירוע בוצע שימוש באש חיה

בווידאו: פלסטיני נפצע במהלך עימות מול כוחות צה"ל בדרום הר חברון/מערכת וואלה! NEWS

פלסטיני נפצע היום (שישי) מירי לוחמי צה"ל סמוך לכפר עטוואני שבדרום הר חברון. התקרית התרחשה בזמן שכוחות מחיל ההנדסה הגיעו למקום, בעקבות דיווחים על בנייה בלתי חוקית. האירוע תועד והופץ ברשתות החברתיות, אולם הירי עצמו לא צולם. בצה"ל אישרו כי במהלך התקרית בוצע שימוש באש חיה וכי הנושא מתוחקר. לפי הפלסטינים, הפצוע פונה במצב אנוש לבית החולים.

הלוחמים, מגדוד 603 של חיל ההנדסה, הגיעו למקום בנחיתות מספרית בשעות הצהריים על מנת לבחון את הדיווחים על הבנייה הבלתי חוקית. בשלב מסוים הכוח ניסה להחרים גנרטור, ובמקום התפתח מאבק בין הפלסטינים ללוחמים.

בתחילה, הלוחמים הגיבו בהפעלת כוח פיזי, ולפי תיעוד שהופץ על ידי הפלסטינים, נראה כי לא נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בשלב מסוים נשמע ירי - שעל פי הדיווחים - בא מכיוונו של אחד החיילים. לפי הפלסטינים, הפצוע פונה במצב קשה לקבלת טיפול בבית החולים, לאחר שנפגע בבטנו. לאחר הירי התרחבה המחאה במקום, כשהפלסטינים החלו להבעיר צמיגים, וכוח צה"ל הוקפץ לאזור.

פלסטיני נפצע במהלך עימות מול כוחות צה"ל בדרום הר חברון - GIF. ללא, מערכת וואלה!
עימותים בדרום הר חברון, היום/מערכת וואלה!, ללא

מדובר צה"ל נמסר כי אכן בוצע שימוש באש חיה וכי הנושא מתוחקר. בין השאר נבדק האם בוצע נוהל מעצר חשוד ואם מדובר בפליטת כדור מנשקו של אחד הלוחמים. עוד ציינו כי בהפרת הסדר האלימה השתתפו 150 פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוח.

ההתרחשות בדרום הר חברון באה כשבועיים אחרי התנגשות אחרת בין לוחמים לפלסטינים - שעוררה אף היא סערה בשל אופן התנהלותה. בעקבות אותה התקרית, מפקד סיירת גולני החליט להדיח לוחם בגדוד הסיור של החטיבה, משום שלא הגיב בירי להשלכת בקבוק תבערה לעברו על ידי פלסטיני, סמוך להתנחלות קדומים שבשומרון.

הלוחם, שאיבטח את אחת מעמדות הכניסה ליישוב, זיהה תנועה חשודה של הפלסטיני, והחליט לרדת מהעמדה ולקרוא לחשוד לצורך בידוק. כשהפלסטיני התקדם אליו במהירות תוך כדי צעקות, פתח החייל בנוהל מעצר חשוד, ודרך את נשקו. בתגובה, השליך הפלסטיני בקבוק תבערה לעבר הלוחם ונמלט מהמקום, מבלי שהלוחם פתח באש.

בתחקיר, שקיים מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ברק חירם, נקבע כי בשלב הראשון פעל הלוחם כמצופה ממנו, וברגע שזיהה את החשוד, חתר למגע ודרך את הרובה כי חשש שמדובר בפיגוע דקירה. עם זאת, נקבע כי החייל פעל בניגוד למצופה ממנו כשלא הגיב להשלכת בקבוק התבערה. הפלסטיני נמלט באמצעות מכונית ואותר כעבור יממה על ידי שב"כ. בתחקיר נכתב כי ההדחה תיבחן שוב בעוד כמה חודשים, "לנוכח מורכבות המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully