וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפשע שנאה: אבנים הושלכו לעבר בתי פלסטינים באזור שכם

31.12.2020 / 23:15

לפי ארגון יש דין נגרם נזק לבתים ולמכוניות, מאבנים שנזרקו לעבר הכפר חווארה. התושבים דיווחו כי האחראים הם מתנחלים. בנוסף, דווח על חסימות וזריקות אבנים במוקדים שונים לאורך כביש 60. במשטרה בודקים את הדיווחים, שהועברו לכוחות צבא באזור

בווידאו: תיעוד תג מחיר בחווארה/צילום: מועצת חווארה

אבנים הושלכו הערב (חמישי) לעבר בתי פלסטינים בכפר חווארה שבאזור שכם. לפי ארגון יש דין נזק נגרם לכמה בתים בכפר, וגם לכמה מכוניות. התושבים דיווחו כי האחראים הם מתנחלים. במשטרה בודקים את הדיווחים, שהגיעו לכוחות צבא באזור.

בנוסף לכך, דיווחו תושבים על חסימות וזריקות אבנים מצד אזרחים ישראלים כלפי פלסטינים במוקדים שונים לאורך כביש 60, ביניהם בצומת יצהר, שילה וליד חומש.

ברקע הדיווחים על מה שנראה כפשע שנאה, הפגינו הערב כמה עשרות בני אדם בגשר המיתרים בירושלים בעקבות מותו של אהוביה סנדק. זה היום העשירי ברציפות שהמחאה נמשכת. המוחים החלו להתעמת עם שוטרים במקום, עד כה נעצרו עשרה מפגינים שהפרו את הסדר וניסו לחסום את צירי התנועה בכניסה לעיר.

אבנים נזרקו על בתים של פלסטינים בכפר חווארה שבאזור שכם, 31 בדצמבר 2020. מועתז קסראוי,
בתים של פלסטינים בכפר חווארה שבאזור שכם/מועתז קסראוי

מוקדם יותר, החלו מאות בני אדם להפגין ברחבי הארץ במחאה על מותו של הנער. המפגינים נשאו את תמונתו של אהוביה ושלטים הקוראים להקים ועדת חקירה חיצונית, "להפסיק את הטיוח" ו"לסגור את ימ"ר ש"י". בין היתר, התקיימו הפגנות בנוף הגליל, אריאל, תל אביב, גשר בר אילן ברמת גן, רמלה, בית שאן, גדרה וכמה נקודות ביהודה ושומרון.

הפעם האחרונה שנחשדה כפשע שנאה אירעה בסוף אוגוסט, כאשר רכב הוצת וכתובת רוססה בכפר עסירה אל קבליה, מדרום מערב לשכם. לטענת ארגון יש דין, המבנה שהושחת ועליו הכיתוב "דם יהודי אינו הפקר", והמכונית שהועלתה באש, שייכים לבני משפחה אחת - שהתעוררו בשעות הלילה כתוצאה מהשריפה. כוחות משטרה הוזעקו הבוקר לכפר ופתחו בבדיקת המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully