וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם צה"ל הודח לאחר שלא הגיב בירי על השלכת בקבוק תבערה

21.12.2020 / 13:51

פלסטיני השליך בקבוק תבערה ליד קדומים על חייל בגדוד הסיור של גולני, ונמלט ללא תגובה של הלוחם. מפקד הסיירת החליט להדיח אותו באופן חריג, לאחר שבממצאי התחקיר נקבע כי לא פעל כמצופה כשנמנע מפתיחה באש

בווידאו: השלכת בקבוק תבערה לעבר לוחם גולני בשומרון, הלוחם לא ירה/מערכת וואלה! NEWS

מפקד סיירת גולני החליט אתמול (ראשון) להדיח לוחם בגדוד הסיור של החטיבה, לאחר שלא הגיב בירי להשלכת בקבוק תבערה לעברו על ידי פלסטיני, סמוך להתנחלות קדומים שבשומרון.

האירוע התרחש ביום שבת האחרון בשעות אחר הצהריים. אז, זיהה הלוחם, שאיבטח את אחת מעמדות הכניסה ליישוב, תנועה חשודה של הפלסטיני, והחליט לרדת מהעמדה ולקרוא לחשוד לצורך בידוק. כשהפלסטיני התקדם אליו במהירות תוך כדי צעקות, פתח החייל בנוהל מעצר חשוד, ודרך את נשקו. בתגובה, השליך הפלסטיני בקבוק תבערה לעבר הלוחם ונמלט מהמקום, מבלי שהלוחם פתח באש.

פלסטיני השליך בקבוק תבערה לעבר חייל, 19 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
תיעוד השלכת בקבוק התבערה בקדומים, בשבוע שעבר/צילום מסך, ללא

בתחקיר, שקיים מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ברק חירם, נקבע כי בשלב הראשון פעל הלוחם כמצופה ממנו, וברגע שזיהה את החשוד, חתר למגע ודרך את הרובה כי חשש שמדובר בפיגוע דקירה. עם זאת, נקבע כי החייל פעל בניגוד למצופה ממנו כשלא הגיב להשלכת בקבוק התבערה. הפלסטיני נמלט באמצעות מכונית ואותר כעבור יממה על ידי שב"כ. בתחקיר נכתב כי ההדחה תיבחן שוב בעוד כמה חודשים, "לנוכח מורכבות המקרה".

הדחת לוחמים בעקבות חוסר תגובה לפעולה פלסטינית אינה שכיחה. הפעם אחרונה בה הדבר התרחש הייתה ביוני 2017, אז הודח לוחם מגלן לאחר שלא ירה לעבר מחבלת, פלסטינית בת 15, שדקרה ופצעה אותו באורח קל בכניסה להתנחלות מבוא דותן שבשומרון. "הלוחם לא פעל לנטרול המחבלת כפי שמצופה ממנו כלוחם בצה"ל", נמסר מדובר צה"ל לאחר אותו אירוע, "לאור זאת, הוחלט על הדחת החייל מתפקיד לחימה ביחידה בה הוא משרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully