וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר העימותים: מאבטחים ירו בפלסטיני במחסום קלנדיה, מצבו בינוני

7.12.2020 / 15:11

מאבטחים אזרחיים ששהו במחסום ירו לעבר רגליו של הפלסטיני, אך הוא המשיך להתקדם לכיוונם - והם ירו בו פעם נוספת. לדבריהם, הוא הגיע למחסום דרך מעבר כלי הרכב בניגוד להנחיות, ולא נענה לקריאות לעברו. מוקדם יותר נפצעו 6 לוחמי מג"ב ו-4 מפגינים בעימותים בקלנדיה

בווידאו: פלסטיני נורה במחסום קלנדיה, נבדק חשד שניסה לבצע פיגוע/צילום: דן אסולין

מאבטחים אזרחיים במחסום קלנדיה ירו היום (שני) בפלסטיני שהגיע מכיוון מעבר כלי הרכב בניגוד להנחיות. לדברי המאבטחים, הפלסטיני לא נשמע להוראות ולקריאות לעברו, ופתחו באש בהתאם לנוהל מעצר חשוד. לאחר שנורה ברגלו, קם וניסה להמשיך ולהתקדם לכיוון מאבטח היורה, שבתגובה ירה פעם נוספת. הפלסטיני, תושב מחנה הפלטים אל-אעמרי, פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

התקרית התרחשה כמה שעות לאחר עימותים אלימים במחנה הפליטים קלנדיה, במהלכם נפצעו שישה לוחמי מג"ב. הפלסטינים דיווחו כי בהתנגשויות נפצעו ארבעה מפגינים, שלושה מהם במצב קשה ופצוע נוסף במצב בינוני.

זירת נסיון פיגוע הדקירה מחסום קלנדיה 7 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
זירת האירוע, היום/אתר רשמי, -

לפני כחודש אירע מקרה נוסף בו נורה פלסטיני בחשד שניסה לבצע פיגוע. במעבר א-זעיים באזור ירושלים, ירו מאבטחי משמר הגבול לכיוון נהג שפתח בנסיעה מהירה אחרי שהציג מסמכים שאינם שלו בבדיקה במחסום. הפלסטיני נהרג, ולוחם מג"ב נפצע קל.

בהמשך החודש בני משפחתו של הפלסטיני, נור שקיר, תושב ירושלים בן 34, דרשו לקבל את תיעוד הירי וטענו כי "הוא מת רק בגלל שאין לו רישיון, יכלו לירות בו ברגל או ביד". גם במשטרה שינו את הדיווח הראשוני על חשד לניסיון פיגוע דריסה, ובמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעו הם בודקים את המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully