וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה לנשקיות בצפון: דרגת המח"ט תעוכב, אך הוא ימונה למפקד בה"ד 1

8.12.2020 / 19:00

במסגרת תחקיר הפריצה למחנה הצבאי בגליל לפני כשלושה חודשים, הוחלט כי סגן מפקד החטיבה יודח מתפקידו. צעדים משמעתיים יינקטו נגד 15 קצינים. דרגתו של מפקד החטיבה תעוכב עד 2024

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

צה"ל סיים את תחקיר הפריצה לבסיס בגליל העליון, במסגרתה נגנבו עשרות רובי סער מסוג 16-M. בעקבות התחקיר שבוצע על ידי ועדת החקירה בראשות ראש מטה אוגדה 146, אלוף משנה עידן מורג, הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט על שורת צעדי ענישה כלפי חיילים וקצינים בכירים.

כוכבי החליט בין היתר כי מח"ט הגזרה, קצין בדרגת אלוף-משנה, לא יעלה בדרגה עד לקיץ 2024. עם זאת, קידומו יימשך בהתאם לדיון השיבוצים בצה"ל, בו הוחלט כי המח"ט יעבור לשמש מפקד בית הספר לקצינים בבה"ד 1.

עוד קבע כוכבי כי לסגן מפקד החטיבה, קצין בדרגת סגן-אלוף, יתקיים הליך הדחה מתפקידו בגין התרשלות ואחריותו הכוללת על תחום האבטחה והלוגיסטיקה במחנה. לקצין הלוגיסטיקה החטיבתי היוצא, בדרגת רב-סרן, יתקיים הליך הדחה מתפקידו הנוכחי והוא לא יקודם לתפקיד בכיר בחיל הלוגיסטיקה, עד לקיץ 2022.

רובה ה-M16 שנתפס בברטעה. 09 ביוני 2020.. דוברות משטרת ישראל
המח"ט יעבור לשמש מפקד בית הספר לקצינים. רובה סער שנגנב מבסיס צה"ל/דוברות משטרת ישראל

כוכבי החליט גם כי קצין האבטחה החטיבתי, בדרגת סרן, וכן נגד הלוגיסטיקה בדרגת רס"ר, יעמדו בפני הליך הדחה. קצין הלוגיסטיקה החטיבתי בדרגת רב סרן יינזף על ידי מפקד האוגדה. הוחלט גם כי קצין הלוגיסטיקה האוגדתי, בדרגת סגן אלוף, יועמד לדין משמעתי בפני מפקד האוגדה.

בנוסף, שמונה בעלי התפקידים התורנים במערך אבטחת המחנה ביום האירוע, בהם חמישה קצינים, שני נגדים וחיילת - יועמדו לדין משמעתי בפני סגן מפקד האוגדה בגין התרשלות. המשטרה הצבאית עדיין מנהלת חקירה בנושא.

התרגיל הצבאי חץ קטלני, 29 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
"באירוע באים לידי ביטוי חוסר אחריות וחוסר מקצועיות". הרמטכ"ל כוכבי/דובר צה"ל

בהחלטתו ציין כוכבי כי "באירוע באים לידי ביטוי חוסר אחריות וחוסר מקצועיות בסיסי שהתבטאו בפערי ידע בנוגע לפקודות הצבא, חוסר דייקנות באופן המימוש של ההנחיות, היעדר גישה מבצעית ביחס לשמירה על אמל"ח ופערים באחריות האישית.".

הוא הדגיש כי ישנו שיפור משמעותי בנושא השמירה על בסיסים מגניבות בשנים האחרונות, כחלק מפרויקט למיגון בונקרים ונשקיות, שהושקעו בו משאבים נרחבים בטכנולוגיה ותשתיות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully