וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב ב"ש הורשע בגניבת עשרות נשקים מצה"ל - ונתבע במאות אלפי שקלים

26.3.2019 / 17:45

לאחר שהורשע יחד עם אחיו ב-2017 בגניבת 33 רובים מדגם 16M מנשקייה בבסיס "שדה תימן", אביב איטח נתבע אזרחית בסך 760,000 שקלים בגין רווחים שהפיק מגניבת כלי הנשק ומכירתם לאחרים. בגזר הדין נקבע כי איטח יישלח ל-9.5 שנות מאסר

צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם משרד הביטחון, הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב תביעה בסך של 760,000 שקלים נגד אבישי איטח, בגין רווחים שהפיק הנתבע מגניבת כלי נשק מבסיס צבאי וסחר בהם עם אחרים.

כתב התביעה הוגש בהמשך להרשעתו של הנתבע, אביב איטח, בהליך פלילי, בביצוע עבירות חמורות של גניבה בנסיבות מחמירות, סחר בנשק ועוד. על פי עובדות כתב האישום, בהן הודה הנתבע במסגרת הסדר טיעון, איטח פרץ לנשקייה בבסיס הצבאי "שדה תימן" בו עבד אחיו, ליאור, וגנב מהנשקייה 33 רובים מדגם 16M ומכר אותם לאחרים בסכום כולל של 760,000 שקלים.

לאחר מאמצים רבים, הצליחה המדינה לאתר 13 מהנשקים הגנובים. על איטח הוטלו בגזר הדין תשע וחצי שנות מאסר בפועל, אותם הוא עוד לא מרצה, מאסר על תנאי וקנס בסך של 70 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת חזרה לשגרה: הרכבות לדרום חזרו, התחדשו העבודות בגבול עזה
נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי
נתניהו בנאום לוועידת איפא"ק: "נעשה מה שצריך כדי להגן על עמנו"

גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
הרובים הגנובים מדגם M16 מקוצר, 2017/חטיבת דובר המשטרה

בהתבסס על הרשעת הנתבע בפסק דין חלוט, הכנס הכספי שהוטל על איטח מגלם את סכום ההתעשרות של הנתבע בגין מכירת כלי הנשק הגנובים.

התביעה הוגשה באמצעות עורך הדין אנטוניוס מרשי ותהילה שמשון מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), כחלק ממדיניות חטיבת תביעות וביטוח באגף הייעוץ המשפטי למשרד הביטחון להגיש תביעות כנגד כל גורם, לרבות פרטי, אשר במעשיו או במחדליו מתעשר ומסב נזק למדינת ישראל.

מכתב האישום הפלילי שהוגש בעבר עולה, כי שני הנאשמים המרכזיים, אבישי וליאור איטח, פרצו בחודש מאי 2017 אל הנשקייה שבבסיס שדה תימן, חתכו את מנעולי הדלתות וגנבו מהנשקייה "כנה" ועליה 33 רובים מסוג M16 ועזבו את המקום. לליאור הייתה היכרות מוקדמת עם השטח, במסגרת עבודות שיפוץ שביצע באותה תקופה בתוך הבסיס הצבאי, לרבות בתוך מבנה הנשקייה.

לפני כן, נפגשו האחים עם שניים אחרים, גיא ליבוביץ' וא.א. - שברבות הימים הפך להיות עד מדינה נגד הנאשמים בפרשה זו - והציעו להם לרכוש מהם רובים. עד המדינה וליבוביץ' הסכימו להצעה, וסיכמו על מחיר שישלם עד המדינה תמורת כל רובה.

עוד באותו נושא

בתמורה לחצי מיליון שקל: אחים תושבי ב"ש נאשמים בגניבת עשרות כלי נשק

לכתבה המלאה
גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
תחמושת וסמים שגנבו האחים איטח ונתפסו על ידי המשטרה, 2017/חטיבת דובר המשטרה

בגזר הדין, עמד בית המשפט על חומרת מעשיו של הנתבע וציין, בין היתר, כי "ניסיון החיים מלמד שנשק מוצא דרכו לידיים עברייניות ולמפגעים שהוכיחו שלעיתים אינם מהססים להשתמש בו גם במקומות ציבוריים וכתוצאה מכך עלולים להיפגע אנשים תמימים שבאקראי נקלעו לזירה. כפי שנלמד, לכלי הנשק הבלתי חוקיים 'ביקוש' רב וסכומי הכסף הגבוהים שהגורמים העבריינים מוכנים לשלם תמורת רובים ואקדחים (...) הפיתוי הכספי הגלום בעבירות נשק מחייב אף הוא השתת ענישה מרתיעה".

במהלך פעילות המשטרה נתפסו פרט ל-11 כלי נשק שנגנבו מהנשקייה, גם רובה קרבין ושני אקדחים, סמים מסוגים אקסטזי, חשיש והידרו בשווי משוער של 200 אלף שקלים. כמו כן נתפס ברשותם ציוד צבאי הכולל אפודים, צייני לייזר ועוד. בכוונת המשטרה לחלט סכום כסף של כמיליון שקלים מכספי הסחר וארבעה כלי רכב ששימשו את הסוחרים, בשווי של כ-400 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully