וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בנאום לוועידת איפא"ק: "נעשה מה שצריך כדי להגן על עמנו"

26.3.2019 / 15:41

ראש הממשלה אמר בפני השדולה למען ישראל כי "צה"ל הרס תשתיות חמאס בהיקף שלא נראה מאז 'צוק איתן'", בנאום שהועבר באמצעות לווין לאחר שהחלט לקצר את ביקורו בארה"ב בשל המצב הביטחוני. עוד הוסיף נתניהו כי חוק הלאום לא פוגע בחירות האישית: "כל האזרחים הם סוג א'"

עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בפני ועידת איפא"ק והתייחס למצב הביטחוני. "חזרתי להתמודד עם המצב הביטחוני בישראל אחרי התקפת הטילים הנפשעת מעזה על שטחנו", אמר. "הגבנו בעוצמה גדולה. ב-24 שעות האחרונות צה"ל הרס תשתיות חמאס בהיקף שלא נראה מאז 'צוק איתן'. אני מגיע מישיבה עם הרמטכ"ל והפיקוד הבכיר ואני אומר לכם - אנחנו מוכנים לעשות יותר. נעשה מה שצריך כדי להגן על עמנו ולהגן על מדינתנו".

נאומו של נתניהו הועבר באמצעות לוויין מישראל וזאת לאחר שנתניהו אמור היה לנאום בוועידה עצמה. במהלך דבריו, השידור נקטע כמה פעמים. הוא ביטל השתתפותו בוועידה לאחר שהחליט לקצר את ביקורו בארצות הברית בשל המצב הביטחוני. מוקדם יותר, מיד עם נחיתתו, קיים נתניהו הערכת מצב והתייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי צה"ל ומערכת הביטחון. עם סיום הנאום באיפא"ק, הוא המשיך בהתייעצויות ביטחוניות.

עוד בוואלה! NEWS:
גנץ באיפא"ק: "האיראנים מכירים אותי - ולא רק מהטלפון"
נתניהו: חמאס צריך לדעת שלא נהסס לעשות את כל הצעדים הדרושים

נאום רה"מ נתניהו לאיפא"ק, 26 במרץ 2019. צילום מסך
נתניהו בנאום שמשודר בוועידת איפא"ק/צילום מסך

בוועידה משתתפים יותר מ-15 אלף יהודים אמריקנים ותומכי ישראל. נתניהו הודה לחברי איפא"ק "על העבודה המסורה במשך שנים ועשורים כדי לחזק את הברית המופלאה בין שתי המדינות שלנו ואני יכול לומר לכם שהברית לא היתה חזקה יותר. תודה שאתם עובדים לחיזוק יחסי ישראל עם שני צדי המפה - דמוקרטים ורפובליקנים כאחד. כך זה תמיד היה וכך זה תמיד יהיה".

ראש הממשלה הוסיף כי "אתמול בבית הלבן הנשיא טראמפ שוב עשה היסטוריה. הוא הכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן - מגיע לזה מחיאות כפיים עצומות. הגולן הוא חלק בלתי נפרד מההגנה שלנו והוא חלק מההיסטוריה שלנו, ישראל חזרה לגולן. לעולם לא נוותר עליו, הוא חלק מישראל".

נתניהו המשיך להודות לנשיא טראמפ ואמר כי "אני בטוח שאתם זוכרים שב-2015 הלכתי לקונגרס ודיברתי נגד הסכם הגרעין עם איראן. ב-2018 הנשיא פרש מההסכם, הוא חיזק את הסנקציות על המשטר הרצחני בטהרן שמאיים להשמיד את מדינת היהודים, הוא העביר את השגרירות לירושלים ושם שם שגריר נפלא דיויד פרידמן ויחד עם השגריר דרמר יש לישראל וארצות הברית את שני השגרירים הכי טובים בעולם. תודה לשגרירים ותודה לנשיא טראמפ".

עוד באותו נושא

צבע אדום בבית הלבן: המציאות שיבשה את ביקור החלומות של נתניהו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ ונתניהו, אתמול/רויטרס

בנאומו אמר ראש הממשלה כי "יש אנשים שלעולם לא יבינו למה רוב האמריקנים - יהודים ולא יהודים כאחד - תומכים בישראל. זה לא בגלל הכסף - לא בגלל שהם רוצים את הכסף שלנו אלא בגלל הערכים המשותפים, כי ארצות הברית וישראל חולקות אהבה לחרות ודמוקרטיה, כי אנחנו לא שופטים אנשים לפי צבע עורם או הנטיה המינית שלהם. בדמוקרטיה שלנו אין אזרחים סוג ב'. כל אזרחי ישראל הם אזרחים סוג א'".

לדבריו, "לכל אזרחי ישראל - יהודים, ערבים, נוצרים ומוסלמים יש את אותם חירויות אישיות - אבל ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה העם היהודי מביע את זכותו הקולקטיבית להגדרה עצמית, וזה בא לידי ביטוי בדגל ובהמנון שלנו ובזכות של כל יהודי לעלות לארץ אם הם רוצים. חוק הלאום מעגן את הזהות הקולקטיבית הזו, ובניגוד להאשמות השווא הוא לא פגע בחירויות האישיות שתמיד יהיו שוות לכולם".

עוד אמר נתניהו כי "ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה ותמיד תהיה מדינת העם היהודי שכל יהודי יכול לקרוא לה בית, לא משנה איך הם מתפליים או חיים - ישראל היא המולדת של כל היהודים". ראש הממשלה הוסיף כי "המדינה היהודית עליה חלם הרצל ושאותה ייסד בן גוריון היא אותה מדינה יהודית שאני מנסה להבטיח את עתידה, אני מקווה שיתנו לי להנהיג את המדינה עוד הרבה שנים, ואני מקווה שאתם תהיו לצדנו, תמיד אתם לצדנו, תודה איפא"ק".

(עדכון ראשון: 15:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully