וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: חמאס צריך לדעת שלא נהסס לעשות את כל הצעדים הדרושים

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS לוושינגטון

26.3.2019 / 1:49

טרם המראתו חזרה לישראל בירך ראש הממשלה על כוונתו של הנשיא טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. נתניהו נזף בתקשורת שלא כיסתה מספיק את ההצהרה והתייחס להסלמה בעזה רק כנשאל על כך. לדבריו, לתקיפות ברצועה "אין קשר לתאריך אלא רק לצרכי ביטחון ישראל"

צילום: טל שלו, שליחת וואלה!NEWS לוושינגטון, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (שלישי) טרם המראתו ארצה מביקורו בוושינגטון כי "חמאס צריך לדעת שלא נהסס להיכנס לעשות את כל הצעדים הדרושים". לדבריו, לתקיפות צה"ל ביממה האחרונה "אין קשר לתאריך אלא לצרכים של ביטחון ישראל". נתניהו צפוי לנחות בשעה 12:00 בצהריים ולנסוע ישר להתייעצויות ביטחוניות בקריה בעקבות ההסלמה בדרום ושיגור הרקטה לשרון.

ראש הממשלה בירך על הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. "חזרנו לגולן. הגולן שלנו בזכות היסטורית ובזכות של הגנה עצמית והנשיא טראמפ הכיר בכך", הדגיש. "זה שייך לנו. יש לנו יסודות היסטוריים ברמת הגולן. כשאתה תוקע שם מעדר אתה מגלה שם בתי כנסת מפוארים שאנחנו משקמים אותם".

"זה שאתם לא מכסים את זה יותר מדקה זה דבר שיתחשבנו איתכם", נזף בתקשורת שלטענתו לא כיסתה מספיק את ההכרה של הנשיא טראמפ ברמת הגולן. ראש הממשלה התייחס לנושא ההסלמה בדרום רק כאשר נשאל ספציפית על ידי העיתונאים.

לקריאה נוספת בנושא
למרות ההודעה על הפסקת אש: האזעקות בעוטף עזה נמשכות
תושב שדרות שביתו נפגע: "נכנסתי לחדר של הילד, וראיתי ראש נפץ"
לא יתקיימו לימודים באשקלון ובחוף אשקלון: הנחיות פיקוד העורף

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לפני המראתם חזרה לישראל מארצות הברית, 26 במרץ 2019. צילום מסך
לא תכנן להתייחס להסלמה בדרום. נתניהו ורעייתו שרה טרם המראתם, הלילה/צילום מסך

נתניהו התקבל בשערי הבית הלבן על ידי טראמפ וסגנו מייק פנס. בהצהרה משותפת לשניים, פתח טראמפ בהתחייסות להסלמה הביטחונית, הצהיר על כוונתו להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן ואף חתם על צו בנושא. בפתח ההצהרות המשותפות טראמפ הכריז כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ומצדדת בזכותה להגן על עצמה. "לכבוד הוא לי לקבל את נתניהו בבית הלבן", אמר טראמפ. "הוא איש אדיר שעושה עבודה טובה. אני שולח תנחומים לחברים בישראל בעקבות ההתקפה הנוראית של חמאס הבוקר. תפילותינו עם חברינו בישראל".

המפגש בין נתניהו וטראמפ המשיך לאחר מכן לשיחה בארבע עיניים בחדר הסגלגל. בפתח המפגש, טראמפ ציין כי שמע "רבות על רמת הגולן במשך הרבה שנים, וזה היה צריך לקרות לפני הרבה נשיאים. משום מה לא עשו את זה". לאחר מכן קיימו פגישה מורחבת בהשתתפות הפמליות, בה השתתפו בין השאר היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולט, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, השליחים ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, השגריר דייויד פרידמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, המזכיר הצבאי אבי בלוט והשגריר רון דרמר.

עוד באותו נושא

"צעד היסטורי": טראמפ חתם על הצו המכיר בריבונות הישראלית בגולן

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ חותם על מסמך ההכרה ברמת הגולן כריבונות ישראלית, אתמול/רויטרס

נתניהו היה אמור בהמשך ביקורו לנאום בפני ועידת איפא"ק ולקיים כמה פגישות בגבעת הקפיטול, אך החליט לקצר את ביקורו בארצות הברית, והמריא בחזרה לישראל לאחר פגישתו עם טראמפ. עם שובו הוא צפוי לצלם נאום וידיאו לוועידה. זמן קצר לפני פגישתם, סיים יו"ר כחול לבן בני גנץ את נאומו הראשון בפני הכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully