וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלטים, לימודים ומגבלות במקומות העבודה - ההנחיות לעורף

בעקבות המתיחות בדרום, הנחה פיקוד העורף את תושבי עוטף עזה לא לקיים התקהלויות מעל 300 איש והורה על ביטול הלימודים בבאר שבע, אשדוד, אשקלון, אופקים, נתיבות ובכמה מועצות אזוריות. 210 אלף תלמידים יישארו בבתיהם

עריכה: טל רזניק

הסלמה בדרום | כל העדכונים:

- חמאס: הושגה הפסקת אש בעקבות מאמצי מצרים
- למרות הודעת חמאס: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה
- צה"ל: יותר מ-30 רקטות נורו לישראל, כמה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל
- רקטה פגעה בבית בשדרות; אין נפגעים
- צה"ל תקף מטרות חמאס, בהן לשכתו של הנייה
- אין לימודים באשקלון, אשדוד, באר שבע, נתיבות, שדרות, נתיבות, אופקים וקריית גת
- נתניהו המריא מוושינגטון; יקיים התייעצות ביטחונית עם נחיתתו

בעקבות המתיחות בדרום, הורה היום (שלישי) פיקוד העורף על ביטול הלימודים באופקים, נתיבות, אשקלון ובמועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון. בבאר שבע, אשדוד, קריית גת, ובמועצות האזוריות שדות נגב ואשכול הוחלט על ביטול יום הלימודים. גם במכללה האקדמית ספיר לא יתקיימו לימודים.

פיקוד העורף הנחה גם כי שירותים יינתנו במתכונת מצומצמת, כי העבודה החקלאית תיערך רק בתיאום עם החטיבה המרחבית וכי התקהלויות יתאפשרו רק עד 300 איש, ובשטח סגור בלבד. כמו כן, על עובדים במקומות עבודה שאינם חיוניים בעוטף עזה להגיע רק אם קיים מרחב מוגן ותקני שניתן להגיע אליו תוך זמן ההתגוננות המוגדר. כ-210 אלף תלמידים יישארו בבתיהם. במקביל, עיריות רבות ברחבי הארץ הורו על פתיחת המקלטים הציבוריים.

לקריאה נוספת:
צה"ל החל לתקוף ברצועת עזה; תנועת הרכבות בדרום הופסקה
חמאס הולך עם ומרגיש בלי: עזה וישראל לקראת מערכה חסרת טעם
נפצע מנפילת הרקטה בשרון ושיחזר: "היה לנו מזל, לא שמענו את האזעקה"

עשרות רקטות נורו החל מאתמול מרצועת עזה לשטח ישראל, שחלקן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל וחלק נפלו בשטחים פתוחים. אחת מהרקטות פגעה בבית בשדרות, ללא נפגעים. זאת, לאחר שצה"ל תקף עשרות מטרות טרור של חמאס ברצועה, בהן לשכתו של בכיר חמאס אסמאעיל הנייה, מתחמים צבאיים ופירי מנהרות.

על רקע המתיחות, אתמול תוגברה פריסת סוללות "כיפת ברזל" וחלו שינויים בתנועת הרכבות: התחנות אופקים, נתיבות ושדרות, בוטל קו אשקלון-שדרות וקו רעננה-באר שבע מסיים את תחנתו באשקלון. המועצות האזוריות בעוטף הזה הורו לתושבים להגביר ערנות ולשהות בקרבת המרחבים המוגנים.

הערכות להסלמה בדרום , 24 במרץ 2019. רויטרס
הערכות צה"ל להסלמה בדרום, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר, החליטו בצה"ל לחסום כבישים הסמוכים לגדר המערכת ולעצור את העבודות החקלאיות באזור. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס כי הרמטכ"ל החליט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושריון ומפקדת אוגדה, כולל גיוס מילואים להשלמות ספציפיות. "זה אירוע חמור ואנחנו מתייחסים אליו ככה", אמר מנליס. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע אתמול בבוקר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום ועל צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה בעקבות ההסלמה.

(עדכון ראשון: 06:01)

פתיחת מקלט בגבעתיים בעקבות המצב הביטחוני 25 במרץ 2019. אתר רשמי
מקלט שנפתח בגבעתיים/אתר רשמי
הערכות להסלמה בדרום , 24 במרץ 2019. רויטרס
הערכות צה"ל להסלמה בדרום, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully