וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי

יפעת רוזנברג וגיא אלסטר

26.3.2019 / 17:16

בתגובה ראשונה להחלטת טראמפ, אמר מזכ"ל חיזבאללה שההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן "מבזה את כל ההחלטות הבינלאומיות" ושהבחירה האפשרית היחידה בפני העם הפלסטיני היא ההתנגדות. "הגולן הוא שטח סורי כבוש, אי אפשר לפסול שטראמפ יכיר גם בגדה המערבית"

אתר רשמי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הגדיר היום (שלישי) את ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן כ"רגע מכונן בהיסטוריה של הסכסוך הערבי-ישראלי" והזהיר מפני אפשרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכיר גם בריבונות ישראל על הגדה המערבית. "החלטת טראמפ מבזה את כל ההחלטות הבינלאומיות והקונצנזוס בינלאומי, הגולן הוא שטח סורי כבוש", אמר נסראללה בתגובה ראשונה להחלטה.

בדבריו טען נסראללה כי בין ההכרה לבין הסכסוך קיים קשר מובהק. "ההכרזה האמריקאית בנושא הגולן מעידה על התעלמות מהעולם הערבי והאסלאמי", הסביר. "ההחלטה מצביעה על חוסר יכולתם של מוסדות בינלאומיים להגן על זכויותיהם של עמים. זוהי מכה לתהליך השלום באזור, המבוסס על אדמה תמורת שלום".

עוד בוואלה! NEWS:
צבע אדום בבית הלבן: המציאות שיבשה את ביקור החלומות של נתניהו
סעודיה על הכרת טראמפ בריבונות ישראל בגולן: "פגיעה בתהליך השלום"
העם עם הגולן: המאבק המנצח של המתיישבים שהצליחו להתנחל בלבבות

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה בשידור, 26 במרץ 2019. צילום מסך
"הבחירה האפשרית היחידה בפני העם הפלסטיני היא ההתנגדות". נסראללה, היום/צילום מסך

"כשהעולם מתיר לטראמפ להכריז על ירושלים כבירת הנצח של ישראל, העולם בשתיקתו פותח את הדלת בפני כל חצייה של גבולות", המשיך נסראללה. "אחרי הגולן אי אפשר לפסול אפשרות שטראמפ יכיר בריבונות הישראלית על הגדה המערבית. הבחירה האפשרית היחידה בפני העם הפלסטיני היא ההתנגדות. הברירה היחידה בפני הסורים והלבנונים והפלסטינים כדי להשיב את זכויותיהם היא ההתנגדות".

נסראללה קרא למנהיגי מדינות ערב להוריד מסדר היום את יוזמת השלום בערבית הפסגה הבאה שלהם, שתתקיים בתוניסיה. הוא תקף את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, שלדבריו לא הזכיר את הפרות ישראל ואיומיה אך הזכיר את חיזבאלהל 18 פעמים ואת איראן 19 פעמים, ואמר כי "משמח אותנו ולא מפחיד אותנו ששר החוץ של המדינה החזקה ביותר מזכיר את חיזבאללה".

עוד באותו נושא

"צעד היסטורי": טראמפ חתם על הצו המכיר בריבונות הישראלית בגולן

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ חותם על צו המכיר ברמת הגולן כריבונות ישראלית במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
"החלטת טראמפ מבזה את כל ההחלטות הבינלאומיות". נשיא ארה"ב עם נתניהו, אתמול/רויטרס

גם ערב הסעודית גינתה את ההכרה בגולן וטענה כי מדובר בהפרה ברורה של אמנת האו"ם והחוק הבינלאומי, שאיננו מכיר בהחלטת ישראל להחיל את החוק הישראלי על השטח שנכבש במלחמת ששת הימים. "הניסיונות לקבוע עובדות בשטח לא ישנו את האמת", נמסר בהצהרת סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית. "יהיו לכך השלכות שליליות משמעותיות על תהליך השלום במזרח התיכון ועל הביטחון והיציבות באזור".

ב-1981, אחרי החלת החוק הישראלי בגולן, אימצה מועצת הביטחון פה-אחד הצעה שקובעת כי המהלך בטל ומבוטל וללא השפעות חוקיות בינלאומיות. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully