וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה על הכרת טראמפ בריבונות ישראל בגולן: "פגיעה בתהליך השלום"

26.3.2019 / 9:32

בממלכה גינו את ההצהרה של נשיא ארה"ב ואמרו: ""הניסיונות לקבוע עובדות בשטח לא ישנו את האמת". גינויים נשמעו גם ממדינות אחרות בעולם הערבי ובאו"ם הבהירו: "אין שינוי במדיניות"

צילום: טל שלו, שליחת וואלה!NEWS לוושינגטון, עריכה: איתי עמרם

ערב הסעודית גינתה היום (שלישי) את ההכרה של ארצות הברית בריבונות של ישראל ברמת הגולן, שהוכרזה רשמית אתמול על ידי הנשיא דונלד טראמפ במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הניסיונות לקבוע עובדות בשטח לא ישנו את האמת", נמסר בהצהרת סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית. "יהיו לכך השלכות שליליות משמעותיות על תהליך השלום במזרח התיכון ועל הביטחון והיציבות באזור".

ישראל כבשה את רמת הגולן מסוריה במלחמת ששת הימים ב-1967 והחילה עליהם את החוק הישראלי ב-1981 - בצעד שלא הוכר על ידי הקהילה הבינלאומית. לפי סוכנות הידיעות הסעודית, ההצהרה שעליה חתם אתמול טראמפ היא הפרה ברורה של אמנת האו"ם ושל החוק הבינלאומי.

לקריאה נוספת בנושא
"צעד היסטורי": טראמפ חתם על הצו המכיר בריבונות הישראלית בגולן

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן, 25 במרץ 2019. אתר רשמי
בקהילה הבינלאומית מגנים. טראמפ ונתניהו, אתמול/אתר רשמי

גם אחרי המהלך של טראמפ, שרבים סבורים שהוא ניסיון לסייע לנתניהו לקראת הבחירות בעוד כשבועיים, בקהילה הבינלאומית הבהירו כי אין שינוי מבחינתם. אל ערב הסעודית הצטרפה הבוקר גם בחריין, שהביעה "חרטה" על המהלך וקראה לכבד את החוק הבינלאומי. אתמול תקפו בחריפות את המהלך רוסיה, סוריה, טורקיה והפלסטינים.

"מדיניות האו"ם לגבי רמת הגולן מתבססת על החלטות מועצת הביטחון, והמדיניות הזו לא השתנתה", הדגישו מטעמו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. ב-1981, אחרי החלת החוק הישראלי בגולן, אימצה מועצת הביטחון פה-אחד הצעה שקובעת כי המהלך בטל ומבוטל וללא השפעות חוקיות בינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully