וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הדריכות הגבוהה: נשק נגנב מבסיס צה"ל בסמוך לרצועת עזה

1.2.2019 / 8:44

חוקרי מצ"ח הגיעו לבסיס נחל עוז ופתחו בחקירת גניבת רובה מסוג M-16. בסיומה נעצר חשוד ומעצרו הוארך. גורם בצה"ל: "נשקים כאלה מוצאים את הדרך המהירה לידיים עוינות". בדובר צה"ל ציינו כי בשנת 2018 חלה ירידה בכמות הנשקים שנגנבו ביחס לשנה הקודמת

M-16. ShutterStock
נפתחה חקירת מצ"ח. M-16/ShutterStock

ביום שלישי האחרון דיווחה אוגדת עזה למשטרה הצבאית החוקרת כי נשק מסוג M-16 נגנב מבסיס נחל עוז, למרות רמת הדריכות הגבוהה בשל קרבתו לרצועת עזה. חוקרי מצ"ח הגיעו לבסיס והחלו לתחקר חיילים ומפקדים כדי לפענח את הגניבה. במהלך החקירה נעצר חשוד ומעצרו הוארך עד יום ראשון.

מדובר צה"ל נמסר כי בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. "צה"ל רואה בחומר אירועים מסוג זה ופועל על מנת למגר את התופעה. כתוצאה מכך, בשנת 2018 חלה ירידה בכמות הנשקים שנגנבו ביחס לשנה הקודמת", מסרו. צה"ל הציג כי בשנה האחרונה היקף גניבות הנשקים והתחמושת ירד ב-30% לעומת שנת 2017.

בשנים האחרונות התרחשו כמה אירועים חמורים, במהלכם נפרצו נשקיות בפיקוד הרשום ונגנבו עשרות רובים. בצה"ל החולט להשקיע אמצעים טכנולוגיים ולחדד נהלים במטרה להגביר את רמת האבטחה. גורמים בצה"ל התבטאו לאחרונה בנושא ואמרו כי "יש ביקוש בשוק לנשקים ותחמושת. בשל המאמץ של צה"ל בשטחים לסכל לא רק הברחות אלא גם ייצור, המחיר של רובים מסוג זה עולה". לדבריהם, "נשקים כאלה מוצאים את הדרך המהירה לידיים עוינות, בהן גם ארגוני טרור".

עוד בוואלה! NEWS:
מיליונים מושבתים בבתיהם: 21 הרוגים בגל הקור הקיצוני בארה"ב
חיסול ברחובות: צעיר המוכר למשטרה נורה למוות; חברו נפצע קשה
מסתמן: היועמ"ש סיים לדון בתיקי נתניהו וימסור בקרוב את החלטתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully