וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: היועמ"ש סיים לדון בתיקי נתניהו וימסור בקרוב את החלטתו

על פי הדיווחים במהדורות החדשות, מנדלבליט צפוי לקבל את החלטתו בעניין תיקי רה"מ בזמן הקרוב. זאת למרות בקשת פרקליטיו לדחות את ההכרעה עד לסיום הבחירות. ההחלטה המסתמנת: כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. לשכת נתניהו: "היועמ"ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת"

עריכה: איתי עמרם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וצוותו סיימו לדון בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך פורסם הערב (חמישי) במהדורות החדשות. מסתמן כי היועמ"ש צפוי לקבל את החלטתו בקרוב, ויודיע לפרקליטיו של נתניהו עוד הערב או מחר כי לא ידחה אותה עד לסיום הבחירות למרות בקשתם. בחדשות 12 דווח כי לדעתו של מנדלבליט, הקפאה או דחיית ההחלטה על שימוע לראש הממשלה תהווה התערבות פוליטית במערכת הבחירות.

ההחלטה המסתמנת של היועמ"ש, כפי שדווח בחדשות 13, היא כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ושוחד בתיק 4000. בעניין תיק 2000 התקיימה התלבטות קשה. כעת יחל מנדלבליט לערוך דיונים עם פרקליט המדינה שי ניצן בפורומים מצומצמים, לקראת ההכרעה הצפויה בשבועיים-שלושה הקרובים.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה כי "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר - ולפני הבחירות. רק הבוקר הניחו פרקליטי ראש הממשלה דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה של למעלה מ-60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים".

לדבריהם, "בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל, דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים. אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד".

לקריאה נוספת בנושא
אריה או שפן: מנדלבליט צריך להחליט איך להגיב למתקפת נתניהו
נתניהו תוקף את מנדלבליט: עיתוי הריאיון הוא "חסר תקדים"
"השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש": המתקפה החדשה של נתניהו

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
ההכרעה צפויה בשבועות הקרובים. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

עורכי הדין של ראש הממשלה נועדו בשבוע שעבר עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה. בפגישה ניסו פרקליטיו של נתניהו לשכנע את בכירי מערכת המשפט שלא יהיה נכון להודיע על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע לפני הבחירות. מטעמו של נתניהו הגיעו לפגישה עורכי הדין נבות תל צור, עמית חדד, טל שפירא והשופטים בדימוס עודד מודריק וספי אלון.

פרקליטו של נתניהו, עו"ד תל צור, אמר לאחר הפגישה כי "צוות הפרקליטים של ראש הממשלה הגיע היום לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה בליווי שני שופטים בכירים בדימוס, השופט עודד מודריק והשופט ספי אלון. אני לא אכנס לתוכן הפגישה. אני רק יכול לומר שאנחנו פועלים להבטיח לראש הממשלה, העומד בפני בחירות, משחק הוגן. בנוסף הוגש ליועץ המשפטי מכתב בחתימת שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל שתומך אף הוא בעמדתנו".

עוד באותו נושא

פרקליטי נתניהו לאחר הפגישה עם היועמ"ש: "השופט טירקל תומך בעמדתנו"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ ישתתפו באירוע לרגל הגעת החלק התחתון של אסדת הגז "לווייתן", 31 בינואר 2019. ניב אהרונסון
ההחלטה בעניינו צפויה להימסר בקרוב. נתניהו/ניב אהרונסון

שבוע לפני כן הודיע היועמ"ש כי יסכים לפגוש את פרקליטי ראש הממשלה, וכי הפגישה תעסוק אך ורק בבקשתם להימנע מקבלת החלטה בעניינו לפני הבחירות. עם זאת, במכתב התשובה מטעמו נכתב כי "הליך העבודה על התיקים מתקיים באופן ענייני וסדור, תוך מאמץ לסיים את העבודה בהקדם האפשרי, הכול כפי שתוכנן מראש, טרם ההודעה על הקדמת הבחירות".

עוד נכתב בעניין זה כי אנשי היועמ"ש והפרקליטות "פועלים בהתאם להנחיית היועמ"ש שעניינה 'מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות', לפיה אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית, לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום. ואולם, הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת".

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully