וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי נתניהו לאחר הפגישה עם היועמ"ש: "השופט טירקל תומך בעמדתנו"

21.1.2019 / 17:28

פרקליטי רה"מ הציגו טענותיהם בפני מנדלבליט בעניין מועד פרסום ההחלטה, והגישו מכתב מטעם שופט בית המשפט העליון בדימוס. מלשכת היועמ"ש נמסר כי הטענות נשמעו, והדברים יישקלו כמקובל. היועמ"ש יגבש עמדתו בימים הקרובים. "הליך העבודה מתקיים באופן ענייני"

עריכה: איתי עמרם

עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו היום (שני) בבוקר עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ועם פרקליט המדינה שי ניצן. בפגישה ניסו פרקליטיו של נתניהו לשכנע את בכירי מערכת המשפט שלא יהיה נכון להודיע על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע לפני הבחירות. מטעמו של נתניהו הגיעו לפגישה עורכי הדין נבות תל צור, עמית חדד, טל שפירא והשופטים בדימוס עודד מודריק וספי אלון.

פרקליטו של נתניהו אמר עו"ד תל צור אמר לאחר הפגישה כי "צוות הפרקליטים של ראש הממשלה הגיע היום לפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה בליווי שני שופטים בכירים בדימוס, השופט עודד מודריק והשופט ספי אלון. אני לא אכנס לתוכן הפגישה. אני רק יכול לומר שאנחנו פועלים להבטיח לראש הממשלה, העומד בפני בחירות, משחק הוגן. בנוסף הוגש ליועץ המשפטי מכתב בחתימת שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל שתומך אף הוא בעמדתנו".

לקריאה נוספת:
נתניהו תוקף את מנדלבליט: עיתוי הריאיון הוא "חסר תקדים"
"השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש": המתקפה החדשה של נתניהו
היועמ"ש ייפגש עם פרקליטי נתניהו לדון בהחלטה על הגשת כתב אישום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ומנדלבליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפגישה, הציגו פרקליטי ראש הממשלה באריכות את טענותיהם בעניין מועד פרסום החלטת היועמ"ש. מלשכתו נמסר כי הטענות נשמעו ברוב קשב, והדברים יישקלו כמקובל. היועץ המשפטי לממשלה יגבש את עמדתו בימים הקרובים והיא תימסר לסנגורים בהקדם.

ביום חמישי האחרון הודיע היועמ"ש כי יסכים לפגוש את פרקליטי ראש הממשלה, וכי הפגישה תעסוק אך ורק בבקשתם להימנע מקבלת החלטה בעניינו לפני הבחירות. עם זאת, במכתב התשובה מטעמו של היועמ"ש נכתב כי "הליך העבודה על התיקים מתקיים באופן ענייני וסדור, תוך מאמץ לסיים את העבודה בהקדם האפשרי, הכול כפי שתוכנן מראש, טרם ההודעה על הקדמת הבחירות".

עוד נכתב בעניין זה כי אנשי היועמ"ש והפרקליטות "פועלים בהתאם להנחיית היועמ"ש שעניינה 'מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות', לפיה אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית, לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום. ואולם, הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת". על עמדה זו הוא צפוי לחזור גם בפגישה היום.

עוד באותו נושא

אריה או שפן: מנדלבליט צריך להחליט איך להגיב למתקפת נתניהו

לכתבה המלאה
אישום לפני בחירות?
פרקליטי רה"מ נתניהו, עו"ד נבות תל-צור ועו"ד עמית 
חדד, הגיעו לפגישה עם היועהמ"ש מנדלבליט. רוני כנפו
הפרקליטים מטעם ראש הממשלה נתניהו נכנסים לפגישה, היום/רוני כנפו

המכתב מטעם היועמ"ש, שעליו חתום עוזרו הבכיר, עו"ד גיל לימון, התייחס גם לטענתם של פרקליטי נתניהו, לפיה לא נשלח לנתניהו מכתב יידוע על העברת חומרי החקירה בעניינו מהמשטרה לפרקליטות, כנדרש בחוק. הוא השיב כי העברת חומרי החקירה פורסמה ברבים, וידועה לנתניהו, ולכן לשיטתם "הוגשמה תכליתה של הוראת החוק".

"מדובר בנוהל מוזר": ביקורת על פגישתו של מנדלבליט עם נציגי נתניהו

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון שלחה למנדלבליט מכתב בבקשה להיפגש עמו, "מטרת הפגישה היא להציג בפניך את עמדת התנועה בעניין עריכת השימוע והגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה במהלך תקופת בחירות, ולהסביר את החשיבות הציבורית שהתנועה רואה בהמשך בירור ענייניו של ראש הממשלה בתקופה זו", כתבו ליועמ"ש.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ, הוסיפה כי "מדובר בנוהל מוזר ביותר שאינו קיים בספר החוקים, עוד פגיעה קלה בכנף של השוויון בפני החוק, ויש לקוות שעל אף ניסיונות העיכוב הבוטים יפרסם היועמ"ש את החלטתו, תהא אשר תהא, בהקדם". עוד אמרה כי "אם נתניהו אוהב את המדינה באמת, יחוס עליה ועל אזרחי ישראל, יפנה את מקומו, יתפנה לנקות את שמו כאדם פרטי, ויאפשר למדינה ולמוסדותיה להחלים מהמתקפה האלימה והברוטאלית שלו על מערכת המשפט ומוסדות שלטון החוק".

(עדכון ראשון: 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully