וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש": המתקפה החדשה של נתניהו

19.1.2019 / 18:20

ראש הממשלה פרסם בעמוד הפייסבוק סרטון שבו נראים המפגינים מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה ובסיומו השאלה "האם הם יצליחו?". בסוף השבוע הוצב שלט חוצות גדול עם תמונות עיתונאים ובו הכיתוב "הם לא יחליטו"

עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שבת) סרטון בעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא תוקף את כלי התקשורת על כך שהם רודפים , לדבריו, את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "שלוש שנים השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש שיגיש כתב אישום בכל מחיר. במכולת, ברחוב בבית הכנסת. האם הם יצליחו?".

אתמול הוצב שלט חוצות גדול עליו מוצגות תמונותיהם של העיתונאים רביב דרוקר, גיא פלג, אמנון אברמוביץ' ובן כספית תחת הכיתוב "הם לא יחליטו" במחלף גלילות בנתיבי איילון. כמו כן, ביום חמישי האחרון נפתח עמוד פייסבוק תחת אותו השם, בו נכתב: "את זה לא אנחנו אמרנו. כבר שנים שהתקשורת מנסה לטפטף לנו באופן שיטתי מסרים של שנאה, נגד נתניהו. אבל הם לא יחליטו". טרם התברר מי עומד מאחורי השלט ועמוד הפייסבוק.

שלט "הם לא יחליטו" שהוצב בגלילות. תומר אפלבאום, "הארץ", הארץ
השלט שהוצב אתמול בנתיבי איילון/הארץ, תומר אפלבאום, "הארץ"

מפלגת מרצ פנתה למבקר המדינה יוסף שפירא בעקבות הקמפיין "הם לא יחליטו" בטענה שהוא מהווה עבירה על חוקי הבחירות. "גוף פעיל בבחירות חייב להירשם אצל מבקר המדינה ולעמוד בהוראות הרלוונטיות בחוק", נכתב במכתב ששלחו מזכ"ל מרצ תומר רזניק ובא כוח סיעת מרצ, דרור מורג.

גם חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה התייחסו לקמפיין. יו"ר התנועה ציפי לבני כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אז עכשיו העיתונאים נוהרים? הציבור הוא זה שיחליט שבמקום ראש ממשלה שמייצר אויבים מבית, מפלג ומשסה איש באחיו בשביל לשרוד, תהיה ממשלה שמחזקת את בתי המשפט והתקשורת החופשית. כן דמוקרטיה!".

"סרטון האיום של נתניהו הוא הסתה ברורה", כתב בחשבון הטוויטר שלו יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי. "נתניהו מתיר את דמו של מנדלבליט. ‫במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את היועמ"ש שלו, לא מתיר את דמו, ואת דמם של עיתונאים". עוד הוסיף "‫לפיד, גנץ, תתחייבו לא לשבת עם נתניהו ששכח את עמו והורס את ישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי".

עוד באותו נושא

"פגיעה בשלטון החוק": קמפיין "הם לא יחליטו" מגיע למבקר המדינה

לכתבה המלאה

"סרטון הסתה מחושב"

"מדובר בסרטון הסתה מחושב", מסרה בתגובה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ. "מעבר לעובדה שהוא מתיר את דמם של עיתונאים בכירים, באופן אופייני למשטרים שבהם הדמוקרטיה שוקעת - הוא נועד להטיל אימה על מנדלבליט. המטרה היא למנוע מהיועמ"ש בכל דרך להגיש כתב אישום, ולהבטיח שאם כך יעשה, תיצבע החלטתו המקצועית והשקולה בצבעים של בגידה".

עוד הוסיפה כי "נתניהו יודע היטב כי העיתונאים אינם מחליטים, אלא לכל היותר מביעים עמדה - הקמפיין שלו נועד להחריב גם את סמכותם של המשטרה, הפרקליטות, היועמ"ש, ולאחר מכן גם בתי המשפט ושרות בתי הסוהר. תמות נפשי עם פלישתים, זה הכוח היחיד המניע אותו כעת".

ח"כ מיכל רוזין ממרצ אמרה כי "נתניהו לא מפחד מההפגנות נגד היועמ"ש, הוא מפחד מראיות על שוחד בשלושה כתבי אישום". עוד הוסיפה כי "מסע ההסתה שלו נגד רשויות החוק מביא להזניית המערכת הדמוקרטית ושלטון החוק בישראל. בסוף יש פה מדינה שצריכה לשרוד גם אחריו".

"ביבי מסמן לתומכיו את המטרה להתנקשות הפוליטית באה", התייחס לסרטון הפעיל הפוליטי אלדד יניב. "בעבר הוא עמד על המרפסת ועכשיו הוא מאחורי המקלדת. זוהי הסתה ברורה שמחייבת התערבות של המשטרה. מחר נגיש תלונה במשטרה נגדו ונגד עושי דברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully