וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים מושבתים בבתיהם: 21 הרוגים בגל הקור הקיצוני בארה"ב

אחרי שהטמפרטורה צנחה מתחת לאפס, בוטלו אלפי טיסות ברחבי ארה"ב ומניין ההרוגים ממשיך לעלות. אל בתי החולים בשיקגו הגיעו עשרות פצועים שעלולים לאבד את איבריהם, בהם מחוסרי בית או אנשים שנאלצו לעבוד למרות תנאי מזג האוויר הקיצוניים. "זאת סיטואציה מחרידה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות 21 בני אדם נהרגו בגל הקור הקיצוני שמכה בימים האחרונים בארצות הברית. בנוסף לנפגעים בנפש, תנאי מזג האוויר הקיצוניים גרמו לנזקים רבים והשביתו מיליוני אמריקנים בבתיהם. יותר מ-3,000 טיסות בוטלו בנמלי התעופה ברחבי ארצות הברית.

במינסוטה, אדם אחד מת לאחר שננעל מחוץ לביתו. באידיאנה ואילנוי מתו שלושה אנשים נוספים בתאונות דרכים, ובמילווקי נהרג אדם מקריסת גג החניה הפרטית של ביתו, בזמן שניסה לפנות את השלג שהצטבר. בין ההרוגים נמנה גם סטודנט בשם ג'רארד בלז, בן 18, שגופתו נמצאה לא רחוק מהמעונות שלו באוניברסיטת איווה. המשטרה מאמינה כי מותו נגרם כתוצאה מהקור.

עוד בנושא:
קר יותר מאנטארקטיקה: עשרות מיליונים חווים גל קור קיצוני בארה"ב

גבר מסיר שלג לאחר סופה כבדה שפקדה את באפלו, ארה"ב 31 בינואר 2019. רויטרס
גבר מפנה שלג בבאפלו, ארה"ב/רויטרס

בבתי החולים בשיקגו סיפרו על עשרות נפגעי קור, שחלקם עלולים לאבד את זרועותיהם או רגליהם. "זאת סיטואציה מחרידה. יש להם פציעות מחרידות בכפות הידיים והרגליים", אמר ד"ר סטאתיס פולקידס, ראש שירותי כוויות וטיפול בפציעות במחוז קוק. הוא סיפר כי חצי מהפצועים שבהם נתקל בבית החולים שבו הוא עובד הם מחוסרי בית, בעוד שהיתר הם אנשים שנאלצו לעבוד בחוץ למרות גל הקור הקיצוני.

בסך הכול, במסגרת גל הקור הנוכחי, נמדדה טמפרטורה הנמוכה מהנקודה הצפונית ביותר באלסקה ב-11 מדינות - דקוטה הצפונית והדרומית, מינסוטה, אילינוי, איווה, אינדיאנה, מישיגן, ניו המפשייר, ויסקונסין, ניו יורק ופנסילבניה. חוקר מקרי המוות סטיבן אוונס ממחוז לוריין שבאוהיו הזהיר כי "אין סיכוי שתשרדו לאורך זמן אם אתם לא ליד מקור חימום במזג אוויר כזה".

עוד באותו נושא

80% מהאמריקנים מתחת לאפס: גל הקור הקיצוני בארה"ב גובה קורבנות

לכתבה המלאה
אדם הולך עם הכלבים שלו ליד שדה מושלג בשיקגו, אילינוי, ארה"ב, 30 בינואר 2019. רויטרס
אדם הולך עם הכלב שלו בשיקגו/רויטרס
אגם קפוא בעיר שיקגו, ארה"ב, 29 בינואר 2019. רויטרס
אגם קפוא בשיקגו/רויטרס

193 תאונות דרכים הקשורות למזג האוויר דווחו רק במינסוטה ביממה האחרונה, ובשדה התעופה בנסון שבמדינה נמדדו חמישים מעלות מתחת לאפס. לתנאי הקור ישנן השלכות על כל תחומי החיים בארצות הברית: רשות הדואר הפסיקה את השירות במספר מדינות וכך גם כל הרכבות הבינעירוניות היוצאות משיקגו.

בצפון דקוטה, קיבלו התושבים הנחייה שלא לעלות על הכביש כלל, בגלל הראות האפסית שיש כתוצאה מהשלג והרוחות. גם במישיגן הוכרז מצב חירום, וכל מבני הממשל יישארו שם סגורים היום. הקור שתועד ביממה האחרונה הוא כל כך קיצוני, עד שבמערב התיכון דווח כי ספקי בירה הפסיקו את המשלוחים - כיוון שהבקבוקים קפאו במשאיות.

אגם מישיגן הקפוא, 31 בינואר 2019. רויטרס
אגם מישיגן הקפוא/רויטרס

החזאים מייחסים את גל הקור להתחממות פתאומית מעל הקוטב הצפוני, שנגרמה על ידי פיצוץ של אוויר חם ממרוקו בחודש שעבר. מערכת מזג האוויר הזו חילקה את המערבולת הקוטבית וגרמה לה להיסחף דרומה, כך אמר יהודה כהן, מומחה לסערות חורף לסוכנות הידיעות אי-פי.

המדענים המובילים בעולם אמרו כי שינויי האקלים הנגרמים בעיקר על ידי בני האדם ועשויים להוביל לחורפים קשים יותר. עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעג בחשבון הטוויטר שלו למומחים: "מה לעזאזל קורה עם ההתחממות הגלובלית? בבקשה שובי מהר, אנחנו צריכים אותך".

(עדכון ראשון: 4:29)

נהר קפוא בשיקגו, ארה"ב, 31 בינואר 2019. רויטרס
נהר קפוא בשיקגו/רויטרס
הולך רגל חוצה מדרכה מושלגת בשיקגו, ארה"ב, 31 בינואר 2019. רויטרס
הולך רגל חוצה מדרכה בשיקגו/רויטרס
שלג בטיימס סקוור ניו יורק, 30 בינואר 2019. רויטרס
שלג בטיימס סקוור שבניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully