וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסונים בצה"ל נפתח: "מקווים לחסן 17 אלף חיילים עד השבוע הבא"

27.12.2020 / 15:00

שבוע לפתיחת מבצע "לתת כתף", הצבא החל הבוקר לחסן נגד קורונה ופתח בקמפיין הסברה בקרב משרתיו. המתחסנים הראשונים, סגלי הרפואה ואוכלוסיות בסיכון, התייצבו בשישה מתחמים ייעודיים. דובר צה"ל הודיע כי לא יהיה עוצר יציאות, ושהתכנון הוא לחסן 25 אלף חיילים בשלב זה

בווידאו: החל מבצע החיסון גד קורונה/צילום: ניב אהרונוסון ורוני כנפו

צה"ל פתח השבוע את מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה בשישה מתחמים ייעודיים. לפי החלטת הממשלה ובתיאום עם משרד הבריאות, הצבא יקבל בשלב הראשון מאה אלף חיסונים, והחל מהיום (ראשון) התחילו לחסן בהדרגה את סגלי הרפואה, חיילים בקבוצות סיכון, מפקדים בכירים ויחידות קרביות. בהמשך יחוסנו כלל חיילי צה"ל, אך לא חלה חובת חיסון.

דובר צה"ל הדי זילברמן הודיע כי התכנון הוא לחסן 12-17 אלף חיילים עד השבוע הבא. "התכנון נוגע לקבע וחובה. כרגע משרתי מילואים אמורים להתחסן במילואים. יכול להיות שבהמשך נעשה זאת גם", אמר. "הגדרנו תעדוף ברור שאושר על ידי הרמטכ"ל. כרגע קיבלנו ממשרד הבריאות 50 אלף חיסונים. כלומר, נוכל לחסן כ-25 אלף חיילים"
.
"הקמנו שישה מרכזי חיסון בפריסה ארצית: פלמחים, בצ"ת, גלילות ושלושה מרכזים בנקודות של חיל הרפואה בפיקודים", הסביר זילברמן. "אנחנו מתכוונים שבוע הבא לעלות ל-17 מרכזים. יחידות מעל אלף משרתים יחוסנו בבת אחת. יגיעו ליחידה הספציפית ויחסנו את כולם".

תעדוף המתחסנים לקורונה בצה"ל

  • סגלי הרפואה מכלל המרפאות הצבאיות
  • משרתי צה"ל שמשתייכים לקבוצות סיכון
  • יחידות קרביות הפועלות במתאר ייחודי
  • לוחמים, מערכים תומכים קריטיים ומפקדים בכירים
מבצע חיסונים לקורונה בצה"ל, 27 בדצמבר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
מאה אלף חיסונים בשלב הראשון. תחילת המבצע/אתר רשמי, דובר צה"ל

לפי דובר צה"ל, "השבוע נתמקד בשתי אוכלוסיות גדולות: סגלי הרפואה שבחזית המאבק בנגיף, אוכלוסיות סיכון: מחלות לב, כליות ועוד. מדובר בכ-6,000 משרתי צה"ל". עוד ציין כי "לא נכנסנו לעוצר יציאות כרגע. לא נמצא צורך כזה בהערכת המצב".

על המבצע מפקד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף יצחק תורג'מן. תחילה יועברו מנות החיסון למתחמי חיסון מרחביים אליהם הוזמנו משרתי צה"ל, תוך הקפדה על תנאי האחסון המחמירים ותזמון מתן החיסון השני. בכל מתחם יוצב גיבוי לוגיסטי ומעטפת של אגף התקשוב והסייבר, מחשש להתקפות על מאגרי המידע של חיל הרפואה ואגף כוח אדם.

מבצע חיסונים לקורונה בצה"ל, 27 בדצמבר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
נוכל לחסן כ-25 אלף משרתים". תחילת מבצע החיסונים/אתר רשמי, דובר צה"ל

במקביל, מתקיים קמפיין הסברה ושיחות טלפוניות למשרתים הראשונים שיקבל את החיסון. כל משרת בעל מחלות רקע ואנשי סגל רפואי יקבל הודעה לטלפון הנייד על מועד החיסון שנקבע להם, הכולל את השעה המדויקת ומיקום המתחם המרחבי אליו הם מתבקשים להגיע. בהתאם להחלטת ראש אט"ל ובהתייעצות עם מפקד חיל הרפואה, החיסונים יינתנו בכמה מתחמי חיסון מרחביים שייפתחו בהדרגה ברחבי הארץ. מתן החיסון יבוצע על ידי חובש שיוכשר לכך בידי האקדמיה לרפואה צבאית, ובפיקוח אחות מוסמכת.

לפי גורם ביטחוני הבקיא בתהליך, "המטרה היא לדייק את השינוע, האחסנה, והחיסון עצמו כדי שלא ייווצר מצב שאנחנו נאלצים לזרוק חיסונים. זה לא יקרה". בצה"ל מדגישים כי עם הגעת חיסונים נוספים ארצה מלבד אלה של חברת פייזר, יעלה גם קצב החיסונים בצבא.

מוקד חיסוני קורונה של קופ"ח לאומית בבני ברק, 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
החיסונים יינתנו על ידי חובש ובפיקוח אחות מוסמכת/ראובן קסטרו

במקביל למבצע החיסונים, בצה"ל הוחלט לנטר מקרים של חיילים שטסו לחו"ל או באו במגע עם שבים מחו"ל, בדגש על בריטניה ומדינות נוספות בהן התגלתה מוטציית הקורונה. אם יאותרו, יועבר החיילים למתחמי הבידוד של צה"ל בכפר הנופש באשקלון ובמוקדים נוספים.

הורי חיילים יצרו קשר עם מוקדי הרפואה בצה"ל ושאלו האם חיילים שחלו בקורונה נדרשים להתחסן. בצבא השיבו כי לפיה מחלימי קורונה לא יחוסנו בשלבים הראשונים.

בנוסף, גורמי צבא הבהירו כי "צה"ל נערך להחמרה במצב המתחסנים ולשם כך יבצע ניטור בקרב אותם חיילים כדי לאתר אותם אם חלילה יהיו סימפטומים חריגים. בכל אופן לא צפויים אירועים חריגים אבל נערכים אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully