וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: "מדאיג שהתובעת בתיקי נתניהו מסתובבת עם מאבטחים"

10.2.2021 / 11:27

היועץ המשפטי לממשלה הביע צער על כך שליאת בן ארי נאלצה להיות מאובטחת במשפט רה"מ, בשל איומים על חייה. "זה לא ירתיע אותה", אמר היועמ"ש. מנדלבליט הוסיף כי החלטת בית הדין בהאג היא "מצערת, אך אני לא רואה סיכון מידי לאף ישראלי"

בווידאו: סיכום משדר וואלה! NEWS על משפט נתניהו מה-08.02.2021/צילום: קונקט, רוני כנפו, שי מכלוף ורויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (רביעי) כי "מדאיג שהתובעת בתיקי נתניהו מסתובבת עם מאבטחים". מנדלבליט התייחס לכך שליאת בן ארי הגיעה אתמול לדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מלווה במאבטחים, בשל איומים על חייה על ידי תומכי נתניהו.

"כמו שאני מכיר אותה, זה לא ירתיע אותה, לא אותי ולא אף אחד אחר", הוסיף מנדלבליט במסגרת דברים שאמר ליו"ר קבוצת "בשבע", דודו סעדה, בוועידה של הקבוצה. "מה שמדאיג הוא התבטאויות מתלהמות שאינן ביקורת על החלטה כזו או אחרת, אלא התבטאויות שתוקפות את מערכת אכיפת החוק והתקפות אישיות על אוכפי החוק העיקריים", אמר היועמ"ש.

כשנשאל על מצבה של ישראל מבחינת שחיתות השיב מנדלבליט כי הוא חושב שיש "צד חיובי, והוא ששוב ושוב מוכח שככל שיש חשש או חשד לעבירות שחיתות, המערכת מטפלת בהם". היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי "כולם שווים בפני החוק וזה מוכח שוב ושוב ועומד לזכות המדינה. כל עוד יש נכונות לטפל בכל חשד לשחיתות, מצבנו טוב. זה נכון גם כאשר פותחים בחקירות, גם כשמעמידים לדין, וגם כשיש החלטה שלא להעמיד לדין - הכל על פי דיני הראיות והדין".

ליאת בן ארי לקראת הדיון בתיקי האלפים המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"כמו שאני מכיר אותה, זה לא ירתיע אותה". בן ארי, עם המאבטחים במשפט נתניהו, אתמול/ראובן קסטרו

מנדלבליט נשאל על החלטת בית הדין בהאג בעניין סמכותו לפתוח בחקירה של פשעי מלחמה בגדה המערבית ובעזה. "אני חושב שצריך להצטער על ההחלטה בהאג", אמר מנדלבליט. "בעיניי דעת הרוב לא נתנה החלטה מעמיקה. אני כן מציע לקרוא גם את עמדת המיעוט של אב בית הדין, שפירש את הדברים בדיוק כמו שאנחנו פירשנו אותם - שאין דבר כזה מדינת פלסטין מבחינת המשפט הבינלאומי. ולא רק אנחנו אומרים את זה אלא גם עוד שמונה מדינות שפנו לבית הדין. לכן ההחלטה הזו מצערת".

עוד אמר מנדלבליט כי כרגע הוא לא רואה סיכון מידי לאף ישראלי, מפני שטרם נפתחה חקירה. "אנחנו נערכים גם לאפשרות הזו", אמר מנדלבליט, "בסוף צריך לדעת - בית הדין הזה הוקם כדי להילחם בזוועות, ואני לא חושב שישראל היא מדינה שמבצעת פשעי מלחמה. יש לנו מערכת חוק מפוארת ששמה יוצא בכל העולם, בדגש על בית המשפט העליון, שהוא שם דבר בכל העולם בבחינת שלטון החוק. ודווקא למדינה הזו לקבל כזו החלטה, זה דבר מתמיה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
"התבטאויות אישיות על אוכפי החוק הן דבר מדאיג". מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מנדלבליט נשאל גם על העימות בישיבת הממשלה סביב סוגיית הממשלה הפריטטית. "שום דבר לא פוליטי", אמר. "העמדה הזו הוצגה כבר באוגוסט בדיון בסוגיה דומה. מי שחוקק את החוק זה לא אני. היתה החלטה של הממשלה שבאה לידי ביטוי בחוק יסוד. אני נשלחתי להגן עליו בבג"ץ, ועשיתי את זה במאמץ מול הרכב מורחב, כדי להגן על ממשלת החילופים. וחלק מהרעיון של ממשלת החילופים על פי חוק היסוד זה לתת משקל שווה לשני הגושים שמרכיבים את הממשלה. זו הפרשנות הפשוטה והברורה של החוק. הדבר הזה עלה עם הקמת הממשלה, באוגוסט 2020, וביום ראשון האחרון".

כשנשאל על כך שתועד אומר כי חוות הדעת שלו "נועלת" את נתניהו אמר מנדלבליט כי "המשמעות של ההתבטאות שלי היא שיש חוות דעת שהועברה למזכיר הממשלה כדי שיעביר אותה לראש הממשלה. שיידע שאי אפשר לקבל החלטות כשיש מחלוקת בין שני הגושים. זה לא דבר חדש. אחרי שראיתי שזה מעורר סערה, הוצאתי חוות דעת כתובה בעניין לכל השרים, ולא ראיתי שיש עוררין על הפרשנות הזו, שהיא נראית לי פרשנות פשוטה ובהירה של חוק היסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully