וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה על ההפגנות: "האם יש שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן"

מפקד מחוז מרכז אמר בדיון בכנסת בנושא התנהלות המשטרה בזמן מחאה כי יש שוטרים שהחילו את האג'נדה שלהם במהלך אכיפת ההפגנות. ניצב עמיחי אשד הבהיר כי "בכל מקום שישנה סטייה מהנורמה שקבענו אנחנו מטפלים בה בחומרה". לדבריו, גנץ התקשר אליו וביקש לאפשר הפגנות מול ביתו

בווידאו: אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: יותם רונן, רוני כנפו והדגלים השחורים

מפקד מחוז מרכז, ניצב עמיחי אשד, אמר היום (חמישי) בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא התנהלות המשטרה בזמן הפגנות כי "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן". לדבריו, "האם יש שוטרים שהחילו את האג'נדה שלהם? התשובה היא כן. בכל מקום שישנה סטייה מהנורמה שקבענו, אנחנו מטפלים בה בחומרה".

ניצב אשד נשאל במהלך הדיון אם קיבל שיחת טלפון אישית משר הביטחון בני גנץ, בה ביקש האחרון לאפשר קיום הפגנות מול ביתו בראש העין. מפקד המחוז השיב בחיוב וסיפר כי "גנץ התקשר אליי אישית, וביקש לאפשר הפגנות נגד ביתו. אמרתי לו שזה לא בסמכותו - בית המשפט העליון קבע שלא להפגין ליד ביתו הפרטי של איש ציבור, ואני לא עובר על החוק". אשד תהה, "מה הוא מצפה? שאני אעשה אכיפה בררנית?".

דיון בוועדת הפנים על התנהלות המשטרה, 17 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
גנץ התקשר אליו באופן אישי. ניצב אשד בדיון בכנסת, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

בחצי שנה האחרונה נרשמו לא פעם עימותים בין כוחות המשטרה למפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית ברחבי הארץ. בחודש שעבר המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה כתב אישום נגד קצין המשטרה, סגן-ניצב ניסו גואטה, בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך מחאה נגד ראש הממשלה בירושלים בחודש אוגוסט.

מכתב האישום עולה כי בהפגנה שנערכה ב-22 באוגוסט פנה אחד המפגינים לגואטה, קצין בכיר במחוז ירושלים, והתלונן על התנהגות השוטרים כלפי המוחים. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים. לאחר מכן בוצע מעצר לאותו מפגין, ואחד הצלמים שתיעד את האירוע הותקף על ידי הקצין.

עוד בוואלה!

המעצרים בהפגנות לא נובעים מתקנות הקורונה, אלא מסמכות המוקנית בחוק

לכתבה המלאה

מלבד טענות לגבי אלימות מצד שוטרים, מפגינים שנעצרו במהלך המחאה טענו כי הוחזקו בצפיפות ברכב עצורים משטרתי ובתחנת המשטרה, ולכאורה בצורה שלא אפשרה שמירה על תקנות הריחוק החברתי וסיכנה אותם. זאת, בנוסף לטענה של רבים מהם כי המעצרים היו בלתי מוצדקים ונעשו תוך שימוש בכוח מוגזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully