וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: שבעה מפגינים עוכבו בחיפה וירושלים

אלפים מחו מול מעון רה"מ ברחוב בלפור וסמוך לביתו הפרטי בקיסריה, בקריאה להתפטרות רה"מ. בירושלים כמה מפגינים ניסו להגיע לשטח המעון ואף חסמו לזמן קצר צומת סמוך. 3 עוכבו לחקירה. 4 נעצרו בקטטה שפרצה בין מפגינים בחיפה. "הנאשם מחזיק את ישראל כבת ערובה"

בווידאו: אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: יותם רונן, רוני כנפו והדגלים השחורים

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים וסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. זהו השבוע ה-25 ברציפות שבו מתקיימים אירועי המחאה. בכל אחד מהאירועים השתתפו אלפי מפגינים.

בתחילת ההפגנה עוכבו כמה מהמפגינים על ידי המשטרה בעימותים שהתפתחו במהלך ההפגנה, אך שוחררו תוך זמן קצר. לקראת סיום ההפגנה התיישבו כמה עשרות מפגינים באחד הצמתים ליד מעון ראש הממשלה, והמשטרה פינתה אותם כעבור זמן קצר. שלושה מפגינים נעצרו במהלך המחאה בגין חסימת תנועת הרכבת הקלה ובגין הפרת הסדר.

חלק מהמפגינים בבירה החלו לצעוד לכיוון מרכז העיר, אך נחסמו על ידי המשטרה. גם השבוע נערכה "פעולת מצור" במקום, לאחר שבשבוע שעבר הצליחו הפעילים לחסום לזמן ממושך את הכניסות והיציאות למעון ראש הממשלה.

הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, קיסירה 12 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
"נסגור עליו עד שיילך". ההפגנה נגד נתניהו בקיסריה, הערב/ראובן קסטרו

"הנאשם מחזיק את ישראל כבת ערובה ומתחמק מבחירות. טובתו האישית קודמת לטובת המדינה. נסגור עליו עד שיילך", נמסר מטעם הארגון. הם הבהירו כי קבוצת מפגינים שאינם עוטים מסיכות במתחם ההפגנה בירושלים וכורזים למפגינים להסיר אותן בטענה שאין מגיפה, אינם חלק מהמחאה.

בהפגנה אחרת, שנערכה הערב במרכז חורב בחיפה, עכבה המשטרה לחקירה אם ובתה תושבות קרית אתא, תושבת נשר וכן תושב חיפה לאחר שבמקום התפתחה קטטה. מחקירת המשטרה עולה כי הקטטה פרצה בין שלוש המפגינות תומכות הליכוד למפגין שבא למחות כנגד נתניהו והשחיתות השלטונית.

הארבעה הועברו לתחנת חיפה לחקירה. לדברי המארגנים, הרקע לקטטה הוא איחור של המשטרה באבטחת ההפגנה, וכי עד שהגיעו ניידות למקום הם סבלו מנאצות ודחיפות. הם טוענים כי האיש לא תקף, אלא הגן על עצמו: "התקיפה ההדדית היתה בינן לבין האיש, שהגן על עצמו אחרי שניסו לתקוף אותו עם מקלות חבורת ביביסטים".

הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, קיסירה 12 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
משה יעלון משתתף בהפגנה בקיסריה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 12 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"לא נשתוק על הכישלון וההסתה". מפגינים בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

בקיסריה קיימו המפגינים צעדה לאורך כקילומטר ממרכז היישוב אל פינת שדרות רוטשילד ורחוב הדר, בו מתגוררת משפחת נתניהו. מנגד, כמה עשרות תומכים של נתניהו, נסעו בשיירת תמיכה ביישוב. בין המפגינים בקיסריה היה גם שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם). ח"כ לשעבר יעל כהן-פארן, שנאמה בהפגנה, אמרה כי "מערכת הבחירות האחרונה של חודש מרץ היתה הגרועה והמשסה ביותר. חוששת מאד ממערכת הבחירות המסתמנת, שתהיה עוד יותר משסה, עוד יותר מפלגת".

הזמרת מירי אלוני בחרה לשיר את השיר "אל תשטה באהבה", ברמיזה לביצוע "יש בי אהבה" של עדן בן זקן עם נתניהו בקליפ שפורסם השבוע. בדבריה לפני השיר, אמרה אלוני למפגינים כי נתניהו "הוא רמאי גדול ושחקן", והוסיפה כי "הוא משטה בנו והוא מזלזל בנו והוא לא באמת אוהב אותנו". לאחר שההפגנה התפזרה ניצבו בכניסה לקיסריה כמה תומכי ליכוד ונופפו בדגלי המפלגה.

הפגנת הדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, ירושלים 12 בדצמבר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"חשש ממערכת הבחירות המסתמנת". מפגינים בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

בתנועה לאיכות השלטון, שארגנה את המחאה בקיסריה יחד עם ארגון הספירה לאחור, מסרו כי "הפעילים יצאו בצעדת לפידים לעבר ביתו של נתניהו הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. כחלק מהצעדה הרימו מיצג של קו אדום". עוד נמסר כי "הגענו למתוח קו אדום כדי למחות על הדחיות החוזרות והנשנות של משפט נתניהו. לא נשתוק על הכישלון וההסתה".

פעילת הליכוד לשעבר מורל לוי, נאמה אף היא בהפגנה בקיסריה, ואמרה כי "הצבעתי לליכוד כל חיי ואני מתנגדת לדרך שלכם ומתביישת בכם. מפלגת הליכוד בה בחרתי איבדה את הדרך ואת המצפון". לדבריה, "הליכוד איבד את החזון. האבות המייסדים של הליכוד מביטים בכם, חברי הכנסת של הליכוד, ורואים כיצד מדינת ישראל והמפלגה מתרסקות אט אט למול גל שנאה וחורבן שאתם יצרתם".

שיירת רכבים במהלך הפגנת התנועה לאיכות השלטון והדגלים השחורים. מול מעון רה"מ, קיסירה 12 בצדמבר 2020. ראובן קסטרו
"ימים גורליים לעתיד המדינה". שיירת רכבי התומכים בנתניהו, קיסריה הערב/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר נעצרו 27 מפגינים במהלך המחאה, כשמרביתם נעצרו בעת "פעולת המצור" שביצעו המפגינים. "אלה ימים גורליים לעתידה של המדינה. הנאשם מנסה לחמוק מבחירות שיובילו להפלתו", נמסר מטעמם. "כשהנאשם מתחבא במעון, נמלט לקיסריה או בורח לדירת המסתור בפורצים, לא נסתפק בהפגנה בכיכר פריז. ביבי, כל עוד תתבצר ותחזיק את ישראל כבת ערובה נהיה שם. נבוא אליך מכל כיוון. נסגור עליך עד שתלך".

בנוסף לכך, דרשו בתנועת "קריים מיניסטר" ממפקד מחוז ירושלים במשטרה להורות לשוטריו להכיל את ההפגנות ולנהוג באיפוק. "זכות ההפגנה, בכל מקום, היא זכות יסוד בדמוקרטיה. דורון ידיד, אל תתבלבל - תפקידך להגן על מימושן של זכויות אזרח ולא על נאשם בפלילים", הוסיפו. "אל תשתק את התנועה בעיר כדי למנוע מאיתנו הגעה למקום, אל תעצור מפגינים מעצרי שווא, אל תרסק לנו עצמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully