וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדף והיכה בעוצמה: סנ"צ ניסו גואטה הואשם בתקיפת צלם ומפגין נגד נתניהו

עודכן לאחרונה: 29.11.2020 / 13:07

מח"ש הגישה כתב אישום נגד הקצין הבכיר במחוז ירושלים, בעקבות התקיפה המתועדת בהפגנה נגד ראש הממשלה סמוך למעונו בחודש אוגוסט. גואטה תקף מוחה שהתלונן בפניו על התנהלות השוטרים כלפי המפגינים. בהמשך, בעת מעצר המפגין היכה צלם עיתונות שהיה במקום

בווידאו: סנ"צ ניסו גואטה מכה מפגין/עריכה: עמית שמחה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד קצין המשטרה, סגן-ניצב ניסו גואטה, בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך מחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בחודש אוגוסט. מכתב האישום עולה כי בהפגנה שנערכה ב-22 באוגוסט פנה אחד המפגינים לגואטה, קצין בכיר במחוז ירושלים, והתלונן על התנהגות השוטרים כלפי המוחים. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים. לאחר מכן בוצע מעצר לאותו מפגין, ואחד הצלמים שתיעד את האירוע הותקף על ידי הקצין.

מכתב האישום עולה כי האירוע התרחש בזמן תהלוכה של מפגינים מגשר המיתרים למעון ברחוב בלפור, שלא אושרה על ידי המשטרה. במהלכה, הגיעו חלק מהמפגינים לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. כוח המשטרה במקום הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם, וחסם את דרכם. באותם רגעים סגן-ניצב גואטה עמד על הכביש יחד עם הכוחות.

מעצר מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה, כיכר פריז ירושלים, 22 באוגוסט 2020. רויטרס
תיעוד התקיפה בירושלים, אוגוסט/רויטרס

בשלב זה המפגין שהותקף פנה אל הקצין הבכיר, והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הקצין תקף את המפגין, שהסיט את מסיכת הפנים של גואטה והחל להימלט מהמקום. אז החל הקצין במרדף אחריו, כדי לעצרו.

לאחר מכן, בעת מעצרו של המפגין, ביצע גואטה את תקיפת צלם העיתונות. לפי כתב האישום, הצלם ליווה את המעצר במקום, ותוך כדי שתיעד את המקרה, סגן-ניצב גואטה הדף אותו והכה בפניו באמצעות מכשיר קשר שאחז בידו.

סנצ ניסו גואטה, במהלך מחאה בבלפור נגד השחיתות השלטונית. 1 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
נאשם בתקיפת צלם ומפגין, גואטה/ראובן קסטרו

עו"ד שקד דהן, מהמחלקה לחקירות שוטרים, מסר כי "כתב האישום מבטא את עמדת מח"ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמה לפקודיו".

הצלם ילון גורביץ', שהותקף על ידי גואטה, אמר כי "אני מאוד שמח, חיכיתי לטלפון הזה. פתאום הייתה הבשורה המשמחת. הסיפור הוא שיש נקודת אור כי גם אתמול נהגו באלימות בלתי מתקבלת על הדעת וזה הוראות מלמעלה. מקווה שהקרן אור הזו תעשה משהו שמערכת המשפט תתעורר ותביא לשינוי המיוחל בשטח".

המוחים מברכים: "אסור שיישאר עוד יום אחד במשטרה"

בתנועת המחאה קריים מיניסטר בירכו על כתב האישום שהגישה מח"ש וקראו לפטרו. "כתב אישום חמור שלא מותיר מקום לספק - אסור שניסו גואטה יישאר עוד יום אחד במשטרה. כל זמן שהאיש ממשיך ללבוש מדים עובר מסר מסוכן לפיו המשטרה מגבה שוטרים אלימים", מסרו.

גם בתנועת הדגלים השחורים בירכו על כתב האישום: "בדמוקרטיה הדבר המקודש ביותר הוא הזכות להביע דעה ולהפגין אותה. מי שמטילים אימה ופחד באמצעות אלימות נגד אזרחים חייבים להסיר את מדיהם, הם אינם יכולים לשמש כשומרי הדמוקרטיה. משטרת ירושלים בראשות דורון ידיד הפכה עצמה לאורך החודשים האחרונים למשטרת שלום נתניהו, הגיע הזמן שמח"ש תחקור לעומק את הנעשה במחוז ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully