וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרופים לפנים ודחיפות: שוטרים תועדו מכים מפגינים נגד רה"מ בי-ם

בסרטונים שהופצו ברשת נראה שוטר בדרגת סגן ניצב וכמה שוטרי מג"ב נוהגים באלימות כלפי מפגינים במחאה נגד נתניהו ליד בלפור. באחד התיעודים נראים כמה שוטרי משמר הגבול רומסים מפגינה מבוגרת הנשענת על אחד המחסומים. הקצין תועד מכה מפגין כשהוא שרוי על הקרקע

בווידאו: ההפגנות נגד נתניהו בי-ם: עימותים בין מפגינים לשוטרים/צילום: קריים מינסטר, עריכה: אסף דרורי

שוטרים תועדו הערב (שבת) כשהם מכים מפגינים נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו סמוך למעונו בירושלים. בסרטונים שהופצו ברשת נראה שוטר בדרגת סגן ניצב וכמה שוטרי מג"ב נוהגים באלימות כלפי מפגינים. באחד התיעודים נראים כמה שוטרים רומסים מפגינה מבוגרת הנשענת על אחד המחסומים.

בסרטון בו מופיע קצין המשטרה, ניסו גואטה, הוא תועד כשהוא מתנפל על אחד המפגינים במכות, המפגין נופל אל הקרקע והשוטר ממשיך להכות בו. בסרטון לא ניתן לראות מה גרם לקצין לנהוג באלימות זו.

בתיעוד נוסף נראה קצין משטרה עומד על מחסומי המשטרה באזור מעון ראש הממשלה כשהוא מנסה למשוך לכיוונו בכוח את אחד המפגינים בקהל, הניצב בצדו השני של המחסום. אחד מהמפגינים תועד שולח את ידו אל עבר דרגותיו של הקצין ומנסה לקרוע אותן מכתפיו. בתוגבה, הקצין חובט במפגין ובמקום מתפתח עימות נוסף בין הצדדים.

מעצר מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה, כיכר פריז ירושלים, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מעצר מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה בכיכר פריז, הערב/ראובן קסטרו

כעשרת אלפים איש הגיעו הערב למחות מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. קודם לכן, ללא אישר המשטרה, קיימו מאות מהם תהלוכה שיצאה מגשר המיתרים בבירה, והסתיימה בכיכר פריז הסמוכה למעון בבלפור. עשרות מפגינים נעצרו במהלך העימותים.

בזמן ההפגנה בירושלים שוטר נפצע מיידוי אבן לעברו על ידי מפגינים. הוא נזקק לקבלת טיפול רפואי. בנוסף, המשטרה כרזה למפגינים להפסיק את השימוש בצפצפות ומגאפונים, אך המפגינים השיבו בקריאות: "אתה לא תהיה מפכ"ל". הקריאות מכוונות כלפי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד.

עוד בוואלה!

כעשרת אלפים איש במחאה בבלפור; המשטרה עצרה שבעה מפגינים

לכתבה המלאה
מעצר מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה, כיכר פריז ירושלים, 22 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
כוח יס"מ עוצר מפגין בירושלים, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל, מפגינים התאספו בעשרות צמתים ברחבי הארץ, ומחאה בת כאלף משתתפים מתקיימת גם מחוץ לביתו הפרטי של ראש הממשה בקיסריה. אדם אחד עוכב במקום והובא לתחנת משטרת חדרה. בזמן ההפגנה, מאות צעדו ממרכז העיר לכיוון מעונו של ראש הממשלה, כשהם מלווים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, לטענתו הותקף. יחד עם זאת האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר".

"בהתייחס לאירוע המחאה הערב, למרות המאמצים והמשאבים הרבים שהמשטרה משקיעה להבטיח מחאה בטוחה וחופש ביטוי לכל, ניכר כי קבוצות שונות בחרו היום בדרך של פרובוקציה, לרבות אלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים שתפקידם לשמור על הבטחון והסדר גם של המוחים עצמם", נכתב בתגובת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully