וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעשרת אלפים איש במחאה בבלפור; המשטרה עצרה 30 מפגינים

ההפגנות נגד השחיתות השלטונית ורה"מ נמשכות, ומאות בני אדם קיימו תהלוכה בי-ם שנערכה ללא אישור המשטרה, ושיעדה הסופי היה בלפור. שוטרים התעמתו עם מפגינים במקום, ובתיעוד מבלפור נראים שוטרים כשהם דוחפים ומכים מפגינים. במקביל, כאלף איש הפגינו בקיסריה

בווידאו: הפגנות בעשרות מחלפים וצמתים ברחבי הארץ/עריכה: אסף דרורי

המחאה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו נערכה אמש (שבת), וכעשרת אלפים איש הגיעו למחות מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. קודם לכן, ללא אישר המשטרה, קיימו מאות מהם תהלוכה שיצאה מגשר המיתרים בבירה, והסתיימה בכיכר פריז הסמוכה למעון בבלפור. במהלך ההפגנה, עימותים פרצו בין שוטרים למפגינים ו-30 מהם נעצרו.

במהלך ההפגנה בירושלים שוטר נפצע מיידוי אבן לעברו על ידי מפגינים. הוא נזקק לקבלת טיפול רפואי. בנוסף, המשטרה כרזה למפגינים להפסיק את השימוש בצפצפות ומגאפונים, אך המפגינים השיבו בקריאות: "אתה לא תהיה מפכ"ל". הקריאות מכוונות כלפי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד.

במהלך ההפגנה, שוטרים תועדו כשהם מכים מפגינים. בסרטונים שהופצו ברשת נראה שוטר בדרגת סגן ניצב, ניסו גואטה, וכמה שוטרי מג"ב נוהגים באלימות כלפי מפגינים. באחד התיעודים נראים כמה שוטרים רומסים מפגינה מבוגרת הנשענת על אחד המחסומים. לקראת חצות המשטרה החלה בפינוי המפגינים מהאזור.

מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"המדינה רקובה". מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, הערב/ראובן קסטרו

במקביל, מפגינים התאספו בעשרות צמתים ברחבי הארץ, ומחאה בת כאלף משתתפים מתקיימת גם מחוץ לביתו הפרטי של ראש הממשה בקיסריה. אדם אחד עוכב במקום והובא לתחנת משטרת חדרה. בזמן ההפגנה, מאות צעדו ממרכז העיר לכיוון מעונו של ראש הממשלה, כשהם מלווים בכוחות משטרה.

אנשי מחאת הדגלים השחורים תקפו את המשטרה בטענה כי השוטרים נוהגים כלפיהם באלימות. "האלימות הבלתי נתפסת של בכירים במשטרת ישראל כלפי מפגינים לא אלימים היא בלתי נסבלת. כששוטרים מכים אזרחים במה שאפשר להגדיר כתקיפה חמורה, ישראל מפסיקה להיות דמוקרטיה. דורון ידיד והסגן ניצב שבסרטון צריכים להתפטר עוד היום", מסרו.

מעצר מפגין במהלך המחאה נגד ראש הממשלה, כיכר פריז ירושלים, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מעצר מפגין במהלך המחאה נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
מעצר במהלך צעדה מגשר המיתרים למעון רה"מ ירושלים, 22 באוגוסט 2020. רוני כנפו
מעצר מפגין במהלך צעדה מגשר המיתרים למעון רה"מ, הערב/רוני כנפו

בהודעת המשטרה על איסור קיום התהלוכה בבירה נמסר כי "עמדת המשטרה הנה לא לאפשר את קיום התהלוכה במתווה זה בשל פגיעה במרקם חיי השגרה של תושבי העיר ומבקריה שכן מדובר בציר הכניסה והיציאה הראשי של העיר. יחד עם זאת, הוצעו למארגנים חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סרבו".

ארגוני המפגינים מחו על החלטת המשטרה שלא לאשר את הצעדה. "לא ניתן לכם לדכא את המחאה. נצעד אתכם או בלעדיכם. תפקידכם להגן עלינו, תפקידנו להגן על מדינה קורסת", מסרו. במהלך הצעדה שוטרים חסמו מפגינים מלרדת לכביש, ואלה החלו לצעוד על המדרכה לסירוגין.

בין הארגונים היוזמים את האירוע - הדגלים השחורים, הלם תרבות, קומי ישראל, התעוררנו, חזית ורודה, אזרחיסט, הבעלבתים. מסלול תהלוכת ההפגנה יעבור בגשר המיתרים, שדרות שז"ר, שדרות בן צבי, רחוב בצלאל, בן יהודה, קינג גורג ויסתיים בכיכר פריז.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "אלפי חברי התנועה לאיכות השלטון ומתנדבי התנועה יגיעו היום להפגנה המונית בקיסריה בכיכר ראלי מול ביתו של רה"מ ויתפרסו על למעלה ממאה גשרים וצמתים ברחבי הארץ תחת הכותרת 'מושחתים נמאסתם'".

מחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, הערב/ראובן קסטרו

"אני פה בעד ישראל, בעד הישראלים ובעד הדמוקרטיה", אמר חמי רודנר, המפגין הערב בקיסריה, לוואלה! NEWS. "איזה נזק יכולים כבר לגרום לנו? הרי שמים אותנו סגורים בבית ולא סתם לא נותנים לאמנים לא לעבוד. זה כי הבינו שבאמנות יש חומרים נפיצים, חומרים פוליטיים. חופש. חירות. לדעתי זה הכל מתוזמן מגבוה ואני ממש לא מפחד", הוסיף רודנר.

"ההיפך", הוא המשיך, "אני ממש מאושר לראות את כל הישראלים המדהימים האלה, כל הצעירים, כל המבוגרים וכל האנשים שבמקום לשבת בבית מול הטלוויזיה, באים לתת בראש. לחברים שלי האמנים אני אומר מה שאמרתי על הבמה. תפגינו סולידריות. תצטרפו אלינו".

צעדה מגשר המיתרים למעון רה"מ ירושלים, 22 באוגוסט 2020. רוני כנפו
מפגינים צועדים בגשר המיתרים, הערב/רוני כנפו
מחאת הגשרים-כביש שש דרום איזור ראש העין, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מחאה בעשרות צמתים. מפגינים בגשר כביש 6 באזור ראש העיר, היום/ראובן קסטרו

מחאת הדגלים השחורים מסרה טרם ההפגנות: "זהו השבוע התשיעי בו יוצא עם ישראל למחאה ענקית נגד חוסר התפקוד של הנאשם. הכלכלה בצניחה חופשית, כמיליון מובטלים, מגיפה משתוללת - וביבי עסוק בלגרור את המדינה לעוד בחירות כי המשפט שלו יותר חשוב ממדינת ישראל".

מפגיני הדגלים השחורים, חמד, 15 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"אלפים יגיעו להפגנה המונית בקיסריה". מפגינים בצומת חמד, היום/ראובן קסטרו
מחאת הגשרים-כביש שש דרום איזור ראש העין, 22 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הפעם יערכו צעדה. מפגינים בגשר בכביש 6, אזור ראש העין, היום/ראובן קסטרו

בהפגנה שנערכה ביום חמישי, בשונה מבשבועות האחרונים, הפגנת תמיכה בראש הממשלה התקיימה בכיכר פריז, בעוד מתנגדיו התאספו ברחוב עזה הסמוך. הפגנות נוספות נגד נתניהו נערכו גם לראשונה בבאר שבע וכן בחיפה. רק כ-400 מפגינים הגיעו להפגנה בעד נתניהו, ומספר דומה של מפגינים הגיעו גם להפגנה הנגדית ברחוב עזה. טרם ההפגנה, מאהל המחאה נגד רה"מ הממוקם מחוץ למעונו פונה לטובת הפגנת תומכיו. במהלך הפינוי, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון שהפגין במקום נחבל בידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully