וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל מחאה שהוצב סמוך לבלפור הוסר; האמן התעמת עם השוטרים

פקחי עיריית ירושלים ושוטרים פינו את הפסל "גיבור ישראל", שהציג מפגין עם דגל לציון המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, באמצעות מנוף. האמן איתי זלאיט ניסה למנוע את הפינוי - ועוכב. "אם הנאשם לחוץ מפסל בכיכר הדמוקרטיה, איך הוא מנהל את המדינה?", מסרו המפגינים

בווידאו: פינוי פסל מחאה שהוצב סמוך לבלפור/צילום: ‎‎שמוליק גרנשטיין, עריכה: עמית שמחה

פקחי עיריית ירושלים ושוטרים פינו הלילה (שבת) פסל בדמות מפגין עם דגל שהוצב בכיכר פריז, מוקד המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיר. האמן איתי זלאיט, שיצר את פסל הברונזה שנקרא "גיבור ישראל", ניסה למנוע את הפינוי ועוכב על ידי השוטרים.

"יצרתי את הפסל הזה כמחווה למפגינים, שהם גיבורי ישראל בעת הזו", אמר זלאיט, שהציב פסל מוזהב של נתניהו בכיכר רבין בתל אביב ב-2016. "אם הייתה פורצת עכשיו מלחמה בצפון, הייתי מקבל צו 8 להגן על המדינה. היום קיבלתי צו 8 להגן על המדינה מבית. כל מי שמנסה לפגוע בזכות המחאה, מהווה איום על ישראל כמדינה דמוקרטית".

הסרת פסל מחאה שהוצב בכיכר פריז שבירושלים, 5 בדצמבר 2020. בן מזרחי, אביב שילה, אתר רשמי
"קיבלתי צו 8 להגן על המדינה מבית". פינוי האמן מהפסל, הלילה/אתר רשמי, בן מזרחי, אביב שילה

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר בתגובה כי "משטרה ועירייה בשירות נאשם בפלילים פינו בבהלה ובכוח בליל שבת מיצג מחאה. דוגמה נוספת לעליבות המשטר ולפחד של הנאשם מבלפור מהמחאה שמובילה לסיום שלטונו. קשה שלא לתהות, אם הנאשם כל כך לחוץ מפסל בכיכר הדמוקרטיה, איך הוא מנהל את המדינה? ביבי, אנחנו נחושים. הערב נתייצב כולנו בבלפור להציל את המדינה מהשחיתות והטירוף שלך. גם אלפי שוטרים לא יעצרו אותנו".

הסרת פסל מחאה שהוצב בכיכר פריז שבירושלים, 5 בדצמבר 2020. בן מזרחי, אביב שילה, אתר רשמי
"דוגמה נוספת לעליבות המשטר". פינוי הפסל, הלילה/אתר רשמי, בן מזרחי, אביב שילה

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully