וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד רה"מ והשחיתות בי-ם; מאות תומכי ליכוד הגיעו לקיסריה

בשבוע ה-23 ברציפות, כ-2,000 איש מחו סמוך למעון בבלפור, ומאות מפגינים התייצבו מול בית משפחת נתניהו בקיסריה - לשם הגיעה שיירה גדולה של תומכי ליכוד. "לכו לעזה", קראו. מוקדם יותר שיירת רכבים נסעה לביהמ"ש העליון בקריאה לפתוח בוועדת חקירה לפרשת הצוללות

בווידאו: אלפים הפגינו נגד נתניהו בי-ם ובקיסריה זה השבוע ה-23 ברציפות/צילום: ניב אהרונסון ורוני כנפו

בשבוע ה-23 ברציפות, אלפים הפגינו הערב (שבת) ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. אירועי המחאה החלו לפנות ערב בצמתים, בגשרים ובמוקדים שונים, ובהמשך התרכזו ההפגנות מול בית משפחת נתניהו בקיסריה, וסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים.

כאלפיים איש הגיעו לכיכר פריז בבירה, כשההפגנה התרכזה בנושא פרשת הצוללות. כחלק מהיערכות המשטרה להפגנה, נחסמו לתנועה הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

בקיסריה מחו כמה מאות בני אדם נגד נתניהו והשחיתות השלטונית. לאזור הגיעה שיירה של כמאה רכבי תומכי ליכוד, נושאי דגלי המפלגה ושלטי תמיכה בראש הממשלה. הם צפרו וקראו "ביבי, ביבי" מול נקודת הכינוס למפגינים נגד ראש הממשלה. כוחות משטרה נפרסו ברחובות סמוכים ועל אופנועים בכביש הראשי של קיסריה. אחד המפגינים במקום קרא: "די להפגנות השמאל, די להפגנות השנאה, די לדגלים השחורים, יש רק מנהיג אחד בישראל ושמו בנימין נתניהו, תנו יד לשלום - תגידו לנתניהו תביא עוד שלום. יאללה הביתה שמאלנים בוגדים וארורים עוכרי ישראל".

הפגנה נגד שחיטות שלטונית, בלפור ירושלים, 28 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
ההפגנות בבלפור ירושלים. 28 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בהפגנת תומכי נתניהו בנס ציונה החזיקו המפגינים שלטים שבהם נכתב "סדי בן שטרית תישרף", וכן "שמאלנים בוגדים". זאת, בתגובה להשוואה שערך בן שטרית, ממובילי המחאה נגד נתניהו, בין ראש הממשלה לבין אדולף היטלר.

בתנועת המחאה "קומי ישראל", שפעיליה לוקחים חלק בהפגנות, תקפו את ראש הממשלה. "‏הכישלון הניהולי של נתניהו הוביל את מדינת ישראל לקטסטרופה בריאותית, כלכלית וחברתית", אמרו בתנועה. "בזמן שאזרחי ישראל הגיעו לחרפת רעב ותולים את עצמם בחנויות, נתניהו עסוק רק בהישרדות הפוליטית שלו. לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה אחר. עכשיו, יותר מאי פעם".

שיירת רכבים יצאה בשעות הבוקר עם מאות מפגינים לכיוון בית המשפט העליון בירושלים, בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות. המפגינים יצאו משני מוקדים, קיסריה וצומת בילו, כשעל הרכבים מיצגי צוללות ומטוסי F-35. "אנו קוראים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשה הביטחונית החמורה מאז קום המדינה", מסרו תנועות "הדגלים השחורים" ו"חקירה עכשיו".

ההפגנות בבלפור ירושלים. 28 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, נשא דברים בהפגנה מול בית המשפט. "מה שנראה כמו פרשת שוחד, מתנהג כמו פרשת שוחד ומריח כשוחד - הוא כנראה שוחד". אמר. "יש כאן פרשה ביטחונית חמורה, שלא נחקרה. מעניין יהיה ללמוד בעתיד, מה התיק שמחזיק ראש הממשלה על היועץ המשפטי, שבגינו הוא שחרר אותו במחי יד".

הפגנת תומכי נתניהו בנס ציונה. קריאה לשריפת אזרחים, שלטי בוגדים ואיחולי מוות מפורשים. 28 בנובמבר 2020. דגלים שחורים, צילום מסך
השלטים שנשאו תומכי נתניהו בנס ציונה, הערב/צילום מסך, דגלים שחורים
הפגנה נגד שחיטות שלטונית, בלפור ירושלים, 28 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

במהלך ההפגנות הערב, קיימו פעילי "אין מצב" מייצג נגד האלימות המשטרתית כלפי מפגינים. בנוסף, חולקו לכל המוחים שהגיעו מדבקות מיוחדת עם הכותרת "כולנו גונן בן יצחק", בתום שבוע שבו החליטו המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום נגדו ונגד מפגינה נוספת. "כל אחת ואחד מאיתנו יהיה גונן בן יצחק. ניאבק עמו ונעמוד מימינו ומשמאלו נגד ביצוע פקודות בלתי חוקיות בעליל, הניתנות על ידי בכירים במשטרה - שהפכה להיות משטרה פוליטית בשרות ארגון הפשע מבלפור".

הפגנה נגד שחיטות שלטונית, בלפור ירושלים, 28 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים נגד נתניהו בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד שחיטות שלטונית, בלפור ירושלים, 28 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מיצג המפגינים בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

עוד מסרו בארגון "אין מצב" כי "אלימות או תביעות השתקה לא יעצרו את המחאה האדירה שמציפה את כל הארץ ומרכזה בבלפור ליד ביתו הרשמי של ראש ממשלה נאשם בפלילים, שמזניח את מדינת ישראל ואזרחיה במהלך משבר בריאותי וכלכלי לטובת האינטרסים האישיים שלו".

תומכי נתניהו בהפגנה בקיסריה, 28 נובמבר 2020. יואב איתיאל, צילום מסך
תומכי נתניהו בהפגנה בקיסריה, הערב/צילום מסך, יואב איתיאל
שיירת מחאה נגד פרשת הצוללות בדרכם מקיסריה וצומת בילו לכיוון בית המשפט העליון בירושלים ובלפור. 28 בנובמבר 2020. ארגון "חקירה עכשיו", אתר רשמי
שיירת המחאה לבית המשפט העליון/אתר רשמי, ארגון "חקירה עכשיו"

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully