וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי נתניהו מול משפחה שכולה בקיסריה: "האובדן לא נותן זכות לארח אנרכיסטים"

עודכן לאחרונה: 18.11.2020 / 20:47

המפגינים הגיעו לבית משפחת פרקש המתגוררת בשכנות לרה"מ, במחאה על השימוש של המוחים נגדו במקום. תושבים סיפרו על קריאות גנאי ועל אזלת יד של המשטרה. "הם אמרו לנו 'בושה', על מה? שהבן שלנו נתן את חייו בשבילם?", אמרה האם. נתניהו גינה, אך טען: מפרים הנחיות כלפיי

בווידאו: תומכי נתניהו הפגינו מול בית משפחה שכולה בקיסריה/מערכת וואלה! NEWS

תומכי ליכוד הפגינו אמש (שלישי) מול בית משפחת פרקש בקיסריה, שמשמש לאחרונה את המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. המשפחה שכלה את בנה, טייס חיל האוויר סרן תם פרקש, בהתרסקות מסוק במלחמת לבנון השנייה. קומץ המפגינים התייצבו מול בית המשפחה כשהם מצוידים במגפון, וקראו: "אתם בושה לעם", "האובדן לא מקנה לכם זכות לארח אנרכיסטים".

"היה זעזוע", סיפרה תושבת קיסריה אחרת שהייתה במקום. "כ-15 תומכי ביבי הגיעו עם הגברה מתחת לחלון של משפחת פרקש, צעקו במשך שעה וחצי, ניבלו את הפה בצורה הכי בזויה שיכולה להיות. גם כלפיי. שני שוטרים שעמדו שם לא נקפו אצבע עד לרגע שענת התפרקה וירדה לקחת להם את המיקרופון. אז השוטר התערב ועיכב את אחת המפגינות".

האם השכולה, ענת, סיפרה כי המפגינים "הגיעו אלינו, מנפנפים דגלי ליכוד ובאו לעקוץ אותנו, משפחה פרטית, על שאנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להשמיע לראש הממשלה, שכן שלנו, את מה שיש להם על הלב". לדבריה, "הם באו לתקוף ולומר לנו, 'בושה'. בושה על מה? שאנו משפחה שכולה? 'בושה' שהבן שלנו נתן את חייו בשביל שלהם ולילדיהם ולכל תושבי מדינת ישראל יהיו חיים בטוחים? לאן הגענו?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומכי נתניהו מפגינים מול בית משפחת פרקש בקיסריה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לביבי מקימים גדרות, וילונות שחורים ואמצעי הגנה ולנו אזרחי פשוטים הם עומדים ונותנים במשך שעה לומר את דברי השנאה, הקנאה והתסכול שיש להם על כך שאנו, משפחת פרקש, מאמינים בדמוקרטיה", הוסיפה האם. "זכותם של מתנגדי בנימין נתניהו (ולא השלטון) לדבר אליו ולהשמיע לו את איך שהם מרגישים - להסביר לו שהוא לא מייצג את צרכי העם כולו כולל אלה שעמדו מתחת לחלון ביתנו".

פרקש מחתה נגד התנהלות המפגינים וראש הממשלה. "לאיזה רמה הגעת בנימין נתניהו? עד כמה אפשר עוד לזרוע שנאה, קנאה ולשסע את העם? ליכודניקים יקרים, אשר עמדו הערב מתחת לחלונינו - אנחנו נאבקים בשביל כל אזרחי מדינת ישראל - תם שלנו נהרג גם בשבילכם - מגיע לכולנו יותר טוב", אמרה.

שכן המשפחה תיאר את ההפגנה, וטען לאוזלת יד מצד המשטרה. לדבריו, המפגינים "קראו שלא מעניין אותם שהבן נפל, שהם כועסים עליהם שהם מדברים ברמקול מהגג שלהם לנתניהו והם התעמתו עם האם השכולה. באו שני שוטרים. חצי שעה לא עשו כלום מול עשרה ביביסטים".

תם פרקש החייל שנהרג במסוק. דובר צה"ל
"בושה שהבן שלנו נתן את חייו בשביל שלהם ולילדיהם יהיו חיים בטוחים?". תם פרקש/דובר צה"ל

שעות לאחר פרסום המחאה, בליכוד פרסמו הודעת גינוי מטעם ראש הממשלה אך מתחו ביקורת על המפגינים נגדו. "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה", נמסר.

עם זאת, הוסיפו בליכוד כי "בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסיקת בג"ץ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ-300 מטר מביתו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה בקיסריה".

אחרי הודעת הליכוד, ראש הממשלה פרסם סרטון בו הוא אמר כי הוא מתקשה לשמוע את האמירות שנאמרו באותו אירוע בקיסריה. הוא הוסיף כי אחיו, יוני נתניהו, שנהרג במהלך מבצע אנטבה, היה מתבייש בכך, "היה מתהפך בקברו, ולכן שאני שומע אמירות כאלה מכוונות לאחרים - אני מגנה את זה בכל תוקף".

יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) גינה גם הוא את ההפגנה מול בית משפחת פרקש. "הקריאות שכיוונו המפגינים לעבר ביתם של משפחת פרקש בקיסריה, ראויות לכל גינוי. זוהי לא דרכה של תנועת הליכוד, ולא דרכו של מחנה הימין", אמר לוין. "המשפחות השכולות הינן היקרות ביותר שיש לעם ולמדינת ישראל. אלה שבזכות יקיריהן שאיבדו, מדינת ישראל בטוחה ומשגשגת". הוא הוסיף כי "אני מגנה, בכל תוקף כל אמירה שהיא כנגד משפחות שכולות, וקורא לכולם לנהל שיח ענייני, ביקורתי ומכבד".

מחאת הדגלים השחורים ליד בית ראש הממשלה נתניהו, קיסריה, 12 בספטמבר 2020. ניב אהרונסון
מחאה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בקיסריה/ניב אהרונסון

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, גינה את קריאות המפגינים, ואף שוחח עם אבי המשפחה וחיזק את ידיו. "שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תום פרקש שנפל במלחמת לבנון ה-2, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה", מסר גנץ.

"כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום", הוסיף שר הביטחון, והדגיש בשיחה כי "גם מול ביתי מתקיימות הפגנות, ואני פועל מול רשויות החוק על מנת לאפשר אותן".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב הבוקר בטוויטר כי "‏המתקפה המכוערת של תומכי נתניהו על משפחתו של סרן תם פרקש, היא שפל חדש ובזוי. חייבים להפסיק את השיח האלים שקורע אותנו מבפנים. אני קורא לנתניהו לגנות בתוקף את המתקפה המכוערת הזו".

גם שר התרבות והספורט, חילי טרופר, יצא נגד ההפגנה. "מבקש לגנות את הבחירה של מפגינים למחות אל מול ביתה של משפחת פרקש ואת הדברים הקשים שנאמרו שם", אמר. "עצוב ורע שיש מי שעובר את הגבול ובוחר לכרוז ברחוב את מול משפחה שכולה. שולח חיבוק וחיזוק למשפחה".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ היה המדריך של פרקש בקורס הטיס. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב פרץ כי "עמדתי בגאווה לצידו ברחבת המסדרים עת שקיבל את כנפי הטיס. היה טייס ולוחם יקר שנפל בקרב בהגנה על עמו וארצו. המשפחה שלו איבדה את היקר מכל. ההתנהגות של המפגינים מגונה. שום משפחה שכולה לא צריכה לקבל כאלו קריאות. חייבים להוריד את הלהבות. עם אחד אנחנו".

ח"כ עפר שלח אמר כי "הפגנת הביביסטים מול בית משפחת פרקש בקיסריה, והדברים שהטיחו במשפחה השכולה, מזעזעים ומקוממים. בעיני כנופיות נתניהו הוא מעל לכל, גם מעל למי שקורבנו למען המדינה הוא הקשה מכולם. והמשטרה? עסוקה כנראה בבלימת צוללות מפלסטיק".

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן), שר התיירות לשעבר, האשים את נתניהו בקללות שהוטחו במשפחה. "‏מותר להפגין מול משפחה שכולה ולהשתמש בקללות מחליאות, מותר להשוות קיבוצים לנאצים, מותר לבזות את זכר רבין, מותר לשר לקלל את היועמ"ש מעל דוכן המליאה, מותר אכיפה סלקטיבית להפרות קורונה, וכמובן - מותר לחתום על הסכם ולהפר אותו כעבור דקה. זו מורשת נתניהו. הכל מותר. אין גבול. אין תחתית", אמר.

המשטרה: "האירוע טופל, מפגינה נעצרה ושוחררה"

במשטרה טוענים כי בניגוד לנטען, שוטרים שנשלחו להפגנה הרחיקו את המוחים מבית המשפחה, ואף עצרו אחת מהם. "בעקבות קריאה על הקמת רעש במסגרת הפגנה שהתקיימה בקיסריה מול בית פרטי, הגיעו שוטרים תוך זמן קצר ופעלו מיידית להרגעת העימותים ולהפסקת הרעש. במהלך הטיפול באירוע ביקשו השוטרים מהמפגינים לזוז לתחילת הרחוב שכן יש איסור להפגין מול ביתו הפרטי של אזרח והמפגינים סירבו", נמסר בתגובת המשטרה.

עוד אמרו במשטרה, כי "השוטרים עצרו לחקירה מפגינה שהקימה רעש באמצעות רמקול, סירבה להזדהות בפניהם, סירבה לעיכוב ובתום חקירתה שוחררה. נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת החוק והסדר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully