וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע ה-20 ברציפות: אלפים הפגינו נגד נתניהו והשחיתות ברחבי הארץ

כמו בחודשים האחרונים, גם השבת הפגינו אלפים מול מעון רה"מ בירושלים, כשבמקביל חלק מהמפגינים צעדו ברחובות העיר, בין היתר גם לביתו הפרטי של נתניהו. מוקדם יותר, הפגינו מאות בצמתים ובמחלפים. 5 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר ואדם אחד נעצר בחשד לתקיפת מפגינים

בווידאו: אלפים הפגינו מול מעון רה"מ בי-ם בשבוע ה-20 ברציפות/צילום: סאטוויו, עריכה: אסף דרורי

המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכה גם הערב (שבת) - זה השבוע ה-20 ברציפות. משעות אחר הצהריים התאספו מפגינים בעשרות צמתים ומחלפים, וההפגנה המרכזית נערכה מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים. במקביל, יצאה קבוצת מפגינים לצעדה מביתו הפרטי של נתניהו ברחוב הפורצים בעיר, לכיוון המעון הרשמי.

חמישה חשודים נעצרו בהפרת סדר שהתפתחה בתהלוכה בלתי חוקית שקיימו חלק מהמפגינים במרכז העיר. במקביל, במהלך המחאה דיווחו מפגינים על אדם שריסס לעבר גז מדמיע ממכונית בשדרות גולדה מאיר, בעקבות פעולות חקירה מהירות נעצר החשוד תושב ירושלים בן 19.

פעילי ארגון המחאה "אין מצב" ערכו משמרת מחאה מיוחדת ליד ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. לאחר מכן הם עלו להפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. הפעילים קיימו הדלקת נרות לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין במאהל בבלפור. "ראש הממשלה הנאשם בפלילים ממשיך את תרבות השקר וההסתה למול שומרי הסף, נציגי החוק והמפגינים", נמסר מטעם המארגנים.

הפגנת נגד הממשלה, מעון ראש הממשלה, בלפור, ירושלים, 7 בנובמבר 2020. הדס פרוש / פלאש 90, פלאש 90
ההפגנה נגד נתניהו מול מעון ראש הממשלה, הערב/פלאש 90, הדס פרוש / פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) קיימה סיור בשטח ההפגנות בבלפור, על מנת לראות מקרוב את הממשק שבין המפגינים לבין המשטרה. במקרים קודמים, חיימוביץ' קיבלה ריבוי תלונות ועדויות על שימוש מופרז בכוח מצד המשטרה כלפי אזרחים, ולאחר התערבותה בכמה מקרים, המשטרה נענתה לבקשותיה ופתחה חסמים שכלאו מפגינים.

במקביל להפגנות הערב נערכת בתל אביב עצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, לציון 25 שנים מאז הירצחו. בעצרת משתתפים אלפי בני אדם, כשמאות מפגינים שאחזו בכרזות ובדגלים ורודים הגיעו לכיכר רבין במהלך הערב. גם בחיפה מפגינים מאות בני אדם במרכז חורב כנגד נתניהו והשחיתות השלטונית, ומנגד מפגינים עשרות תומכי ליכוד.

הפגנת הדגלים השחורים בנעורים 31 באוקטובר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
השבוע ה-20 ברציפות. מפגינים נגד נתניהו בעמק חפר/אתר רשמי, הדגלים השחורים

במהלך ההפגנות האחרונות אירעו תקריות אלימות במוקדי הפגנות שונים ברחבי המדינה. בשבוע שעבר בכיכר ציון שבירושלים המשטרה עיכבה לחקירה שני חשודים בגין השחתת שלטים של מפגינים.

באירוע נוסף, טענו מפגינים כי הותקפו בידי שוטרים סמויים שצעדו מאחוריהם מאזור רחוב קינג ג'ורג' לכיכר ציון. באילת, המשטרה הודיעה שעצרה גבר שהשליך ביצה לעבר מפגינים. כמו כן, שישה בני אדם נעצרו בהפגנה בגין תקיפת שוטרים ומפגינים.

פעילי "אין מצב" במשמרת מחאה מיוחדת ליד ביתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ. 7 בנובמבר 2020. אין מצב, אתר רשמי
פעילי מחאה ליד ביתו של גנץ, הערב/אתר רשמי, אין מצב

ברמת גן אירעו שני אירועים אלימים, שבעקבותיהם המשטרה עדכנה כי פתחה בחקירה. על פי הודעת המשטרה, בצומת בן גוריון בעיר, מפגינים הותקפו בריסוס גז פלפל מרכב חולף. אדם נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום. בצומת אלוף שדה פינת הירדן בעיר, הושלכה פחית וביצה לעבר מפגינים, אך במקרה הזה לא היו נפגעים.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

הפגנת נגד הממשלה, מעון ראש הממשלה, בלפור, ירושלים, 7 בנובמבר 2020. הדס פרוש / פלאש 90, פלאש 90
ההפגנה נגד נתניהו מול מעון ראש הממשלה, הערב/פלאש 90, הדס פרוש / פלאש 90

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully