וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן לליכוד: יש לקיים דיון על תקציב 2021 כבר בשבוע הבא

5.11.2020 / 21:53

מפלגתו של גנץ שלחה הצעה להעברת התקציב בהליך בזק שיסתיים עד 23 בדצמבר, המועד בו הכנסת תתפזר באופן אוטומטי אם לא תגיע להסכמות בנושא. במסגרת זו, התקציב יובא להצבעה בממשלה תוך שבועיים, בצירוף חוק הסדרים מצומצם. "שיתוף הפעולה שלכם הכרחי למען מדינת ישראל"

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

כחול לבן העבירה הערב (חמישי) לליכוד הצעה להעברת תקציב 2021 בכנסת ובממשלה בהליך בזק ולוחות זמנים מקוצרים שיסתיימו עד 23 בדצמבר - המועד בו הכנסת תתפזר באופן אוטומטי אם הממשלה לא תגיע להסכמות במשבר התקציב. לפי ההצעה, התקציב יעבור לדיון בכנסת בתחילת דצמבר, ויאושר תוך שלושה שבועות, עד המועד בו יפוג החוק שדחה את אישור תקציב 2020.

במכתב שהעביר ראש הסגל של יו"ר כחול לבן הוד בצר למ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ומ"מ מנכ"ל משרד האוצר ערן יעקב, פורטה דרישת המפלגה לקיים עד יום שלישי דיון על תקציב 2021 שיובא להצבעה בממשלה תוך שבועיים, בצירוף חוק הסדרים מצומצם. בדיון ישתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ.

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת בזמן ההצבעה על הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב. 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, פול צלמים
רה"מ ושר האוצר סירבו עד כה להקדים את הדיונים. גנץ ונתניהו/פול צלמים, אורן בן חקון

ראש הממשלה ושר האוצר סירבו עד כה להקדים את הדיונים על תקציב 2021. השניים תכננו להביא את התקציב לממשלה רק בתחילת דצמבר, ולפצל את ההצבעה על תקציב 2020 ותקציב 2021, אך בכחול לבן בכל זאת שיגרו היום הצעה מפורטת ללוחות זמנים מקוצרים.

"בימים כתיקונם היה משרד האוצר מניח בימים אלה את תקציב המדינה לשנת 2021 על שולחן הממשלה לדיון וסיכום. בצוק העתים והנסיבות המיוחדות אני פונה אליכם עם הצעה למימוש אחריותנו המקצועית להביא לאישור הממשלה והכנסת תקציב זה", כתב בצר במכתב. "אנו סבורים שימים אלה הם המועד האחרון האפשרי להביא הצעה זו לכלל מימוש. מדובר בלוחות זמנים מאתגרים מאוד מקצועית אך בכל בדיקה שערכתי הם אפשריים בהינתן הרצון. שיתוף הפעולה שלכם נדרש מבוקש והכרחי למען מדינת ישראל וחוסנה הכלכלי והלאומי".

ישראל כ"ץ. -, פלאש 90
מותיר בידי נתניהו קלף יציאה. כץ/פלאש 90, -

ההצעה נשלחה לאחר שביום ראשון התכנסו חברי מפלגת חוסן לישראל לישיבה מיוחדת, שעסקה בהמשך ההתנהלות בממשלה והצעדים הבאים מול הליכוד במשבר התקציב. בשבועות האחרונים גנץ וחברי כחול לבן דרשו מהליכוד להתחיל מיידית בקידום תקציב לשנה הבאה כתנאי להמשך קיום הממשלה, אך לעת עתה נתניהו וכץ מתעלמים מהדרישה.

לוחות הזמנים של ראש הממשלה ושר האוצר מייצרים בהכרח שתי הצבעות על התקציב, אחת בסוף דצמבר, לאישור תקציב לשנת 2020, ואחת בפברואר-מרץ, לאישור תקציב 2021. בכך הם מותירים בידיו של נתניהו את הקלף הפוליטי שיאפשר לו נקודת יציאה ואפשרות להפיל את הממשלה, מבלי שיצטרך להעביר לגנץ את הרוטציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully