וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על משבר התקציב: לא מוכן להיות בן ערובה למצב הפוליטי של אף אחד

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 17:22

ראש הממשלה החליפי הבהיר כי ללא העברת תקציב ל-2021 בהקדם, ישקול ללכת לבחירות: "אם לא נראה את זה קורה, נבחן דרך חדשה". במקביל, לפיד תקף את נתניהו בטענה כי סגר עסקה עם החרדים שהובילה לאי הציות: "הם יתנו לו להיות ראש ממשלה, והחוקים לא יחולו עליהם"

בווידאו: גנץ אומר שהעברת התקציב הדו שנתי היא קו אדום/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הבהיר היום (שני) כי ללא שיתוף פעולה של הליכוד בהעברת התקציב לשנת 2021, ישקול ללכת לבחירות. הוא הדגיש כי הוא "לא יהיה בן ערובה של המצב הפוליטי של אף אחד". בנוסף לכך, גנץ גינה את הפרת הנחיות משרד הבריאות במגזר החרדי. כמוהו עשה גם יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד שהאשים בישיבת סיעתו את ראש הממשלה בנימין נתניהו באי הציות בחברה החרדית.

"נפגשתי עם נגיד בנק ישראל, ולאחרונה עם רוב כלכלני ישראל, לא שמעתי אחד שאמר שאפשר בלי תקציב לשנת 2021. לא שמעתי מישהו ממליץ על תקציב לשבוע ימים", אמר גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת.

לדבריו, "התקציב הוא מבחן לרצינות". אולם, הוא הדגיש כי "מבחן הרצינות הוא לא 23 בדצמבר אלא הדרך אליו. שיקחו את העניין ברצינות כדי להבטיח יציבות כלכלית בישראל, ואם תהיה יציבות כלכלית, תהיה יציבות פוליטית וחברתית וכך נוכל להתמודד עם הקורונה".

גנץ: לא אהיה בן ערובה למצב פוליטי, המצב לא יכול להימשך כך 
19.10.20. ערוץ הכנסת
"לא אהיה בן ערובה". גנץ בישיבת הסיעה, היום/ערוץ הכנסת

גנץ הוסיף כי הוא לא מוכן "להיות בן ערובה של מצב פוליטי". לדבריו, זה "לא אחראי מבחינה לאומית". הוא הבהיר כי כי בכחול לבן יהיו "נכונים לשיתוף פעולה, אבל אם לא נראה את זה קורה, נבין איפה אנחנו חיים ונבחן דרך חדשה בין פיזור כנסת או כל דרך אחרת. כך זה לא יוכל להמשך".

עוד אמר שר הביטחון כי "סדר העדיפויות שלי הוא של מדינת ישראל, הוא לא אישי שלי. סדר העדיפויות בצד השני לא צריך להיות של בנימין נתניהו אלא של מדינת ישראל. לשם ורק לשם אני חותר".

עוד בוואלה!

סקר מנדטים: בנט מתחזק, תרחיש של ממשלה ללא נתניהו והחרדים

לכתבה המלאה

קודם לכן, הבהיר גנץ כי לא יאפשר הפרת תקנות כפי שאירעה אתמול עם פתיחת תלמודי תורה בערים האדומות. "אנחנו לא יכולים לקבל שיש מציאות כפולה של מה שמחליטים ומה שקורה", אמר. "שוחחתי עם ראשי הרשויות האדומות והבהרתי להם את הערכה שלי על המאמצים שנעשים כדי להוריד את התחלואה, אבל אני לא יכול לקבל שיש פרקטיקת מדינה אבל יש פרקטיקה אחרת ומוסדות חינוך נפתחים".

יו"ר כחול לבן הוסיף כי "חייבים להקפיד על העניין הזה ונצטרך לבדוק איך מתנהגים עם אנשים שמפרים במכוון את החלטות המדינה. צריכים להיות קשובים לצרכים, אבל אנחנו לא יכולים לקבל אנרכיה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד במהלך נאומו במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
"ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את ההפקרות הזו". לפיד/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

ברקע הקרב על התקציב, גנץ נפגש היום עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. בלשכת גנץ אומרים כי שוחח עם הנגיד על הצורך בקידום תקציב מדינה לשנת 2021 ועל האתגרים הכלכליים הדורשים מענה בעת הזו.

נגיד בנק ישראל מתח ביקורת בשבועות האחרונים על אי הוודאות הכלכלית שנגרמת כתוצאה מעיכובי הממשלה בהעברת התקציב וקרא להעביר בהקדם תקציב ארוך טווח, בדומה לדרישת כחול לבן שדורשת להעביר בכנסת תקציב לשנת 2021 עד חודש דצמבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ מאידך מתעקשים על לוחות זמנים אחרים שמפצלים את ההצבעה על התקציב לתשי הצבעות ודורשים קודם כל לאשרר לאחור את תקציב 2020 ולהעביר את תקציב 2021 רק בתחילת השנה הבאה.

לפיד: "נתניהו בורח מהעימות עם המפלגות החרדיות"

במקביל לדברי גנץ, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף גם הוא את הפרת ההנחיות בתלמודי התורה והאשים בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא ברור מה כולם מופתעים כל כך ממה שקרה אתמול בתלמודי התורה. עכשיו גיליתם שאצל נתניהו החוקים לא חלים על הציבור החרדי?", שאל בישיבת סיעת יש עתיד-תל"ם.

לטענתו, "מה שקורה בימים האחרונים הוא לא אשמת החרדים. זה מה שאמרו להם. שנים על גבי שנים נתניהו אומר לחרדים שהחוקים לא חלים עליהם. מדובר בעסקה: הם יתנו לנתניהו להיות ראש ממשלה. הוא ידאג בתמורה שהם יקבלו תקציבים, והחוקים לא יחולו עליהם".

לפיד המשיך ודרש לפעול ביד קשה נגד המוסדות החינוכיים שמפרים את ההנחיות. "בגלל המשפט שלו, נתניהו בורח מהעימות עם המפלגות החרדיות", הוסיף. "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את ההפקרות הזו. אם אני הייתי היום ראש ממשלה, מוסד חינוכי שלא מתנהג לפי ההנחיות לא היה מקבל 5,000 שקל קנס, אלא מאה אלף שקל קנס. בשלב הבא, היינו שוללים לו את התקציב. לא באופן חלקי. את כל התקציב. מוסד חינוכי שלא יציית להנחיות, יקום בבוקר ויגלה שהוא לא מקבל יותר גרוש מהמדינה. זה לא נגד החרדים. זה בעדם. זה יציל את חייהם של חרדים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully