וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום מתפוגג: גנץ מכנס את חברי מפלגתו לדון בצעדים הבאים מול הליכוד

1.11.2020 / 20:06

שר הביטחון הזמין את הח"כים לביתו כדי לנסות ולגבש מדיניות ברקע התעלמות הליכוד מקידום התקציב ל-2021, אותו הציב כתנאי להמשך הממשלה. במפלגה יש חילוקי דעות באשר לישיבה לצד נתניהו, בין אלו המתנגדים לפירוק הממשלה, למי שדורש להתעקש על התקציב - גם במחיר בחירות

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

חברי מפלגת חוסן לישראל צפויים להתכנס הערב (ראשון) לישיבה מיוחדת, שתעסוק בהמשך ההתנהלות בממשלה והצעדים הבאים מול הליכוד במשבר התקציב. הישיבה מתקיימת באופן חריג בביתו של יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, בראש העין.

בשבועות האחרונים גנץ וחברי כחול לבן דרשו מהליכוד להתחיל מיידית בקידום תקציב לשנה הבאה כתנאי להמשך קיום הממשלה, אך לעת עתה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ מתעלמים מהדרישה, ודוחים את הכנת תקציב 2021 עד אחרי אישור תקציב 2020 בסוף דצמבר.

לוחות הזמנים של נתניהו וכץ מייצרים בהכרח שתי הצבעות על התקציב, אחת בסוף דצמבר, לאישור תקציב לשנת 2020, ואחת בפברואר-מרץ, לאישור תקציב 2021. בכך הם מותירים בידיו של נתניהו את הקלף הפוליטי שיאפשר לו נקודת יציאה ואפשרות להפיל את הממשלה, מבלי שיצטרך להעביר לגנץ את הרוטציה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
ישיבה חריגה. יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה/אלעד מלכה

בכחול לבן הציבו בשבועות האחרונים את תחילת חודש נובמבר כמועד שבו יתקבלו החלטות על עתיד הממשלה, אך ישנם חילוקי דעות פנימיים במפלגה בנוגע לצעדים הבאים ולכן האולטימטום עשוי להתפוגג עד אחרי הבחירות בארצות הברית.

לישיבה היום לא הוזמנו נציגי מפלגת העבודה ודרך ארץ ששייכים לגוש כחול לבן בממשלה, והיא מתקיימת באופן חריג בביתו של גנץ, כדי לאפשר דיון פתוח בין חברי מפלגתו של גנץ ולמנוע הדלפות.

עוד בוואלה!

כחול לבן הציתו מחדש את הקרב על התקציב; הליכוד: "ניסיון להיחלץ מהסקרים"

לכתבה המלאה

בישיבה צפויים הח"כים והשרים לדון במצב הפוליטי, ובעיקר באפשרות לתמוך בחוק לפיזור הכנסת שמקדמים ביש עתיד בשבועות הקרובים, שתוביל לבחירות עוד לפני סוף דצמבר, המועד בו הכנסת תתפזר מעצמה אם לא יושגו הסכמות בין הליכוד וכחול לבן על התקציב.

ההצעה צפויה לעלות במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, אך ביש עתיד בוחנים את האפשרות לדחות אותה אם בסביבת גנץ יאותתו שהם מסכימים לתמוך בה.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן בוועידת המשפט 3 בספטמבר 2020. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
לוחץ על גנץ שלא להתפשר בנושא התקציב. ניסנקורן/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

רק שכחול לבן נחלקת בין נצים ויונים בכל הנוגע להמשך הישיבה עם נתניהו. שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר המדע יזהר שי, וחברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע לוחצים על גנץ שלא להתפשר בנושא התקציב, גם במחיר של בחירות, וסבורים שלנוכח ההתעלמות של הליכוד מדרישות התקציב, כחול לבן צריכה לנקוט בגישה הרבה יותר עצמאית בממשלה ובכנסת ולתמוך במהלכים שמקדמים אותה פוליטית על אפו וחמתו של הליכוד.

ואילו חילי טרופר, מיכאל ביטון, ועומר ינקלביץ' נחשבים לקולות הפשרניים יותר שמתנגדים לפירוק הממשלה וסבורים שאפשר לדחות את מועדי אישור התקציב לכיוון לוחות הזמנים של הליכוד ושל נתניהו. לפי ההערכה במפלגה, ישיבת הסיעה היום לא בהכרח תניב קבלת החלטות או שינוי מדיניות, אלא בעיקר תשמש מצע לדיון והחלפת דעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully