וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף מחו מול בית רה"מ בקיסריה; אבן הושלכה על מפגינים בשלומי

עודכן לאחרונה: 22.11.2020 / 10:18

הפגנות השחיתות השלטונית נערכו גם הערב, כשהאירוע המרכזי עבר לקיסריה, בעקבות ההפגנה ביישוב בה קיללו תומכי נתניהו משפחה שכולה. הפגנות נוספות נערכו בי-ם ובת"א. 4 נעצרו בבירה, בהם הפעיל שהשווה בין נתניהו להיטלר. אישה נעצרה לאחד שזרקה אבן על אוטבוס העצורים בי-ם

בווידאו: הפגנות נגד ראש הממשלה זה השבוע ה-22 ברציפות/צילום: רוני כנפו, ניב אהרונסון ורויטרס

כאלף בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית מול בית משפחת נתניהו בקיסריה, בעקבות ההפגנה שערכו השבוע תומכי נתניהו מול משפחה שכולה ביישוב, שבה תקפו וקיללו את בני המשפחה. ארבעה מפגינים נעצרו בירושלים, בהם פעיל המחאה סדי בן שטרית, שעורר סערה השבוע כשהשווה בין נתניהו להיטלר, ושוחרר מאוחר יותר. מפגינה נוספת, סבתא לארבעה, נעצרה תוך שימוש בכוח ונזקקה בעקבות זאת לטיפול רפואי.

המשטרה עדכנה מאוחר יותר כי עצרה חשודה שזרקה אבן על אוטובוס העצורים מההפגנה בכיכר פריז בירושלים. על פי ההודעה, האישה שזרקה את האבן וניפצה את שמשת האוטובוס שהוביל את העצורים והמעוכבים ממתחם הפגנה לכיוון תחנת המשטרה.

בנוסף להפגנה בקיסריה, שורת הפגנות ואירועי מחאה נערכים הערב בכמה מוקדים, זה השבוע ה-22 ברציפות. מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים נערכת כמידי שבוע הפגה, ואירוע מחאה נוסף נערך בכיכר רבין בתל אביב. מוקדם יותר הפגינו מאות בני אדם, כבכל שבוע, בצמתים ומחלפים בכל רחבי הארץ.

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"תתחילו להשוות לפני שיהיה מאוחר מדי". כיכר פריז, הערב/ראובן קסטרו

אירוע חריג התרחש בהפגנה בירושלים, כששוטרים ניסו לעצור את רות צוקרמן, מפגינה ותיקה במחאה וסבתא לארבעה. היא נעצרה תוך הפעלת כוח, ונזקקה לטיפול רפואי בעקבות ניסיון המעצר. בתיעוד האירוע, נראית צוקרמן כשהיא על הרצפה מוקפת שוטרים ונאבקת בהם, כשבמקביל מפגינים מפצירים בפניהם: "היא אישה מבוגרת".

בהפגנה בירושלים, עוכב לחקירה גם פעיל המחאה סדי בן שטרית, שזכה השבוע לגינויים נרחבים אחרי שתועד משווה בין נתניהו להיטלר, ועורר סערה. בן שטרית עוכב על ידי השוטרים בחשד שתקף שוטר. זאת, לאחר שהתעמת עם פעיל ימין שהגיע למחאה ובעקבות התלהטות הדברים ביניהם, ניסה השוטר, בלבוש אזרחי, לחצוץ בין השניים.

בעקבות המעצרים בירושלים, נמסר מתנועת "קריים מיניסטר": "משטרת ירושלים איבדה כל רסן והפכה את המפגינים לאויב. אחרי הפרסום על הכוונה להגיש כתבי אישום הזויים נגד פעילי מחאה והמעצרים הערב, אין מנוס מלומר שוב כי דורון ידיד ושוטריו הם עבריינים במדים. כל דקה שהשוטרים שפצעו אותה ממשיכים לשרת היא אות קלון למשטרה. אסור שדורון ידיד יהיה מפכל. "

מעצרה של רות צוקרמן הערב בירושלים

בווידאו: תיעוד מעצר תוך הפעלת כוח של בת 70 בבלפור/צילום: קריים מיניסטר, עריכה: שאול אדם
שמשת אוטבוס העצורים/המעוכבים מההפגנה בירושלים נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו שנופצה על ידי חשודה שנעצרה על ידי המשטרה. 22 בנובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
שמשת אוטבוס העצורים שנופצה מזריקת אבן, הלילה/דוברות משטרת ישראל
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מעצרים בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

"השנאה שמפזר נתניהו היא נשורת צרנובילית שיקח לנו דורות לנקות אותה", אמר עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, שהשתתף באירוע בקיסריה. "השבוע נחצה קו אדום נוסף שפגע בקודש הקודשים של החברה הישראלית ובאנו הנה לחזק את משפחת פרקש". לדברי עו"ד שרגא, "ההסתה מחלחלת מלמעלה וקורעת את החברה הישראלית לרסיסים. נמשיך להפגין בכל מזג אוויר עד שנתניהו ילך".

אורנה אשכנזי, תושבת קיסריה ושכנה של משפחות פרקש ונתניהו, נשאה דברים באירוע. "אני פה בשביל (סרן) תום פרקש אותו הכרתי מילדות", אמרה. "בשבילו ובשביל רועי פלס (סגן רועי פלס ז"ל) ובשביל רבים שאינם יכולים לדבר עוד. אני כאן בשבילם כי הם נתנו את חייהם כדי שאנחנו נחייה כאן בשלום. אני כאן בשביל ענת ודורון (פרקש, י.א) ודור וחגית (פלס) ועוד הורים רבים שנותרו עם בו בלב ולא מגיעה להם יריקה בפרצוף"

להפגנה בקיסריה הגיעו גם תומכי ליכוד,חלקם חלפו בשיירה על פני המפגינים וצפרו להם, כששוטרים מנעו מהם לעצור ודאגו שימשיכו בתנועתם. להפגנת הנגד הגיעו קומץ מפגינים עם דגלי המפלגה ושלט אחד, עליו נכתב "רק ביבי". הם קראו לעבר המפגינים נגד נתניהו "אלטלנה, לא שכחנו", "איפה הפנקס האדום", "אדמות לקחתם", "לכו הביתה", "ערבים מניאקים" וקריאות נוספות.

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
ההפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"אחותי התקווה". בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
אח"י חקירה. בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

מתנועת "אין מצב", המשתתפת בהפגנות, מצסר כי "אירועי השבוע האחרון, הארוע מול בית משפחת פרקש ומעצרי השווא בהפגנות השונות רק מחזקים את הרוח של המפגינים להמשיך ולהפגין בכל מזג אויר כי אין לנו ארץ/מדינה/חברה אחרת ואנו חייבים להגן עליה".

מוקדם יותר, התנועה לאיכות השלטון קראה לציבור להגיע לקיסריה כדי לחזק את משפחת פרקש, ולהפגין נגד נתניהו. "גם בגשם ובקור - נמשיך להפגין בכל מזג אוויר. עד שילך", מסרו. "השבוע נרשם עוד שפל חדש, כשכמה מתומכי נתניהו איחלו לשכנים שלו בקיסריה ששכלו את בנם במלחמת לבנון השנייה 'עוד אחד כזה' ו-'הם חושבים שהם מחוסנים'".

בתנועה הפנו אצבע מאשימה כלפי אורלי לב, פעילת ליכוד שהתארחה בעבר אצל נתניהו ונפגשה עם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. "העשבים השוטים האלה מתרבים ומנבלים את פיהם בדברי רפש בחסות ההסתה שמחלחלת מלמעלה", נמסר מטעם התנועה. במקביל, הערב גם ייצאו מטעם ארגון הדגלים השחורים שיירות לקיסריה מכמה מוקדים ברחבי הארץ.

הפגנת התנועה לאיכות השלטון והדגלים השחורים בכיכר רבין, ת"א 21 בנובמבר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
ההפגנה בתל אביב, הערב/פלאש 90, אבשלום ששוני
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"מצילים את המדינה, נלחמים בשחיתות". ירושלים, הערב/ראובן קסטרו

מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר לקראת ההפגנות כי "הידיעה שמשפחת נתניהו מעורבת לכאורה בארגון הפגנה נגד משפחות שכולות היא בושה עצומה, שצריכה לזעזע כל בית בישראל". בתנועה הוסיפו כי "משפחת פרקש איבדה את בנה בהגנה על המולדת, אנו כל בני ובנות בית ישראל חייבים להם חוב עצום". מהתנועה נמסר כי המפגינים מגיעים "להתבייש ולהתנצל בשם כל מדינת ישראל, וגם כדי לעשות הכל כדי להעיף מבית ראש הממשלה את האדם שאחראי לפרימת החברה הישראלית".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון והדגלים השחורים מול מעון רה"מ, קיסירה 21 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
מפגינים סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה, הערב/אתר רשמי, -
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

לטענת מפגינים, תומכי נתניהו זרקו אבן לעבר רכב של מפגינים שנשא דגלים שחורים בעיר שלומי, וניפצו את השמשה. מטעם המפגינים נמסר כי "עוד שבוע שבו ההסתה של משפחת נתניהו מביאה לאלימות בשטח. נתניהו עושה הכל להביא למלחמת אחים - אנחנו לא ניכנע לו".

לאחר מכן נמסר מטעם ארגון "הדגלים השחורים" כי "משטרת נתניהו בפעולה, מאפשרת את האלימות הקשה נגד המפגינים ושומרת על התוקפים. מדובר בשיא חדש של בושה למשטרת ישראל. בכוונתנו לפנות בימים הקרובים לביהמ"ש ולבקש צו שיורה למשטרה להגן על אזרחי ישראל המפגינים נגד המושחת".

ניפוץ שמשת מכונית על-ידי תומכי נתניהו במהלך הפגנת ההדגלים השחורים בשלומי 21 בנובמבר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
שמשת מכונית שנופצה ע"י אבן שהשליכו תומכי נתניהו/אתר רשמי, הדגלים השחורים

שיירת רכבים נוספת תחת הכותרת "שיירת התקווה לקיסריה" מגיעה מתל אביב, בקריאה למפגיני הליכוד "אחים אנחנו, די לשנאה לפלגנות ולהסתה". מנגד, תצא תהלוכת מכוניות של תומכי נתניהו תחת הכותרת "שיירת הצדק" מגן שמואל לקיסריה, בקריאה "לעולם לא תלך לבד נתניהו".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 21 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בירושלים, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים בנעורים 21 בנובמבר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
גם בגשם. מפגינים באחד הגשרים מעל כביש החוף, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים

המשטרה נערכת בכוחות גדולים כדי למנוע חיכוך בין הצדדים שיקיימו הפגנות בסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. לקראת אירועי הערב כבר הוצב גידור צהוב גם ברחוב התור בקיסריה, מעונה של משפחת פרקש.

בירושלים, הודיעה המשטרה כי היא סיימה את ההיערכות למחאות הצפויות להתקיים הערב, וכי הכוחות פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן, צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו. מאות מפגינים צועדים ממרכז העיר לכיוון בלפור.

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully