וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדי בן שטרית, ממובילי המחאה נגד נתניהו, השווה אותו להיטלר: "הסית והרס - בדיוק כמוהו"

עודכן לאחרונה: 19.11.2020 / 13:38

האיש, סדי בן שטרית, פעיל תנועת קריים מיניסטר, תועד בנאום חריף שנשא מחוץ לביתו של גנץ בראש העין. "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, שהתנהג בדיוק כמוך", אמר. גנץ גינה: "אין מקום להשוואות שפוגעות בזכר השואה". ריבלין: "מחאה לא לגיטימית"

בווידאו: מפגין נגד נתניהו משווה בינו לבין היטלר/מתוך טוויטר

מפגין ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, פעיל תנועת קריים מיניסטר, תועד אמש (חמישי) בהפגנה שבמהלכה הוא ערך השוואה בין נתניהו לאדולף היטלר. בנאום שנשא מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, אמר סדי בן שטרית כי "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה והתנהג בדיוק כמוך - שיסה, הסית והרס".

הסרטון בו תועד בן שטרית הופץ ברשתות החברתיות וזכה לתגובות רבות וגינויים. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פרסם הודעת גינוי לדברים בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי השוואה מסוג זה היא אינה לגיטימית. "וגם הבוקר נאמר בבירור, בלי אם ובלי אבל: השוואת ראש הממשלה נתניהו לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו", צייץ ריבלין.

גם יו"ר כחול לבן גנץ גינה את דבריו של בן שטרית ואמר כי מדובר בהשוואה בזויה. "‏אני מגנה בתוקף את ההשוואה הבזויה שנעשתה בין נתניהו לצורר אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת", אמר גנץ.

סדי בן שטרית ממובילי מחאת קריים מיניסטר. טוויטר, צילום מסך
בן שטרית בראש העין, אתמול/צילום מסך, טוויטר

שר החוץ גבי אשכנזי כתב "אני מתבייש באמירות שנשמעו הבוקר המשוות בין ראש ממשלת ישראל, נתניהו, לצורר היהודים הנאצי, אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית לאמירות בזויות מסוג זה הפוגעות במעמד ראש הממשלה מחד ומבזות את זכר השואה מאידך. אני קורא לכולנו לחדול מהשיסוי, ההסתה והאלימות בינינו ולהוקיע זאת בכל דרך".

יו"ר הכנסת, יריב לוין, הצטרף לגינויים ותקף את תנועת המחאה: "מובילי המחאה כנגד ראש הממשלה חצו שוב כל גבול אפשרי. להשוות את ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי האיום, הוא דבר מזעזע שאסור לעבור עליו לסדר היום", כתב לוין בפוסט בפייסבוק. "זוהי התבטאות אלימה ומסיתה שבינה לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר. אני מצפה מכל מנהיגי ומשתתפי ההפגנות להוקיע את ההתבטאות הזו. יש להפסיק מיד את מיצגי השנאה הוולגריים המכוונים נגד ראש הממשלה ובני משפחתו. די לאלימות! די להסתה הפרועה!", הוסיף.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הגיב לנאומו של בן שטרית בציוץ בטוויטר, וקרא למשטרה לבדוק את המקרה. "סדי בן שטרית הופיע להפגין גם ליד ביתי והשתמש בביטויים מכוערים כלפיי כולל הוצאת דיבתי רעה. תבעתי אותו על כך והעניין יתברר בקרוב. אמירותיו המכוערות נגד ראש הממשלה תוך כדי השוואתו להיטלר הן חציית קו אדום. זוהי הסתה חמורה שדינה מאסר. אני מצפה מהמשטרה לבדוק את המקרה החמור הזה", כתב זוהר.

תנועת קריים מיניסטר מסרה בתגובה כי "כי הקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully