וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למשטרה: השמעת מוזיקה במערכות הגברה בהפגנות מותרת לאחר 21:30

השופטים התייחסו בדיון להחלטתם מפסק הדין שניתן בחודש אוגוסט, לאחר שתנועת "קריים מיניסטר" עתרה בעקבות החרמת מגפונים ורמקולים. עורך דינם של העותרים: "המשטרה שגתה כשנכנסה לשאלת התוכן"

בווידאו: מחאה נגד נתניהו בירושלים, בקיסריה ובת"א/צילום: SATVIEW, שי מכלוף, מאיה הורודניצ'אנו ויואב איתיאל

בג"ץ הבהיר היום (שלישי) למשטרה כי ניתן להשתמש באמצעי הגברה ולהשמיע מוזיקה בהפגנות לאחר השעה 21:30. השופטים השיבו לעתירה של תנועת "קריים מיניסטר", שהוגשה לאחר שהמשטרה החרימה מגפונים ורמקולים במספר הפגנות, בטענה כי אסור להשמיע מוזיקה או לשיר לאחר שעה זו, אלא לשאת נאומים בלבד. זאת, אף שבפסק דין מחודש אוגוסט קבע בג"ץ, בתגובה לעתירת תושבים המתגוררים בסמוך לכיכר פריז, כי ניתן להשתמש באמצעי הגברה עד השעה 23:00.

בדיון הדגיש השופט עוזי פוגלמן שפסק הדין מאוגוסט קבע כי מהשעה 21:30 ייאסר השימוש בצופרים, תופים ואמצעי הרעשה אחרים, אך השימוש במערכות הגברה והשמעת מוזיקה יותרו. השופטים הציעו לנציגי המדינה להגיע להסכמה, אך לאחר התייעצות הם הודיעו כי הם מעוניינים שיינתן פסק דין, שיצייר תמונה ודאית ויתיר למשטרה "למנוע שימוש באמצעי רעש מטרידים וקיצוניים, בכפוף לשיקול דעת השוטר בשטח".

העותרים בדיון על מגבלות רעש ושימוש במגאפונים בהפגנות בבלפור. בית המשפט העליון, ירושלים , 10 בנובמבר 2020. רוני כנפו
המשטרה החרימה ציוד הגברה בניגוד לפסק הדין של בג"ץ. העותרים בדיון היום/רוני כנפו

בדיון אמר מפקד מרחב ציון בירושלים עופר שומר כי במשטרה מנסים לאזן בין חופש ההפגנה לבין צרכי השכנים. כמו כן, אמר כי השימוש באמצעי ההגברה מקשה על השוטרים לשמוע אחד את השני וכן גורם לעתים ל"אקסטזה".

"חלק מהמפגינים הביאו משאיות הגברה עם רמקולים עצומים", אמר, "עוצמות הרעש הן אדירות והרגשנו כמשטרה שמופר האיזון. בנוסף, אנשים מתכנסים ומפרים את חוק הקורונה, ובשל הרעש אנחנו לא שומעים את עצמנו במכשירי הקשר. באותו זמן אנחנו נאלצים גם לענות לטלפונים של תושבים שמתקשרים למוקד 100".

עוד בוואלה!

בג"ץ דחה את העתירה שהגישו תושבים בי-ם נגד ההפגנות ליד מעון ראש הממשלה

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 31 באוקטובר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
הפגנה נגד נתניהו מול מעון רה"מ בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר הדיון אמר עו"ד גונן בן יצחק, שייצג את ארגון המחאה "קריים מיניסטר" בעתירה, כי "משטרת ישראל שגתה כשנכנסה לשאלת התוכן - האם מותר לנאום או לשיר שיר. החופש להפגין הוא חופש שמשטרת ישראל לא יכולה לשים לו תנאים או להגדיר איך ימומש, וברגע שהיא עושה זאת היא פועלת ללא סמכות חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully