וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לרצח בחיפה ובבאר שבע: נג'אח התלוננה בעבר, אירנה לא דיווחה על אלימות

בהפרש של שעות, אותרו נג'אח מנסור בת ה-35 ואירנה גריבנב בת ה-67 ללא רוח חיים. מנסור פנתה כמה פעמים למשטרה ובן זוגה נעצר ושוחרר, ושכנה של גריבנב טען שהגבר עמו הייתה ביחסים נראה לאחרונה "מנותק, כמו רוח רפאים". הן הנשים ה-16 וה-17 שנרצחו מתחילת משבר הקורונה

בווידאו: זירת הרצח בחיפה/צילום: שלומי גבאי

בהפרש של שעות בודדות, נג'אח מנסור בת ה-35 מקריית חיים שבחיפה ואירנה גריבנב בת ה-67 מבאר שבע נמצאו היום (שני) בדירותיהן כשהן ללא רוח חיים. על פי החשד, שתיהן נרצחו בידי בני זוגן, שנעצרו על ידי המשטרה. אלו הנשים ה-16 וה-17 שנרצחו בישראל מתחילתו של משבר הקורונה, כשעשרות אלפים נוספות עדיין מתמודדות עם אלימות ופחד מדי יום.

מנסור שנדקרה למוות, היא גרושה ואם לארבעה ילדים, המתגוררים עם בעלה לשעבר. לפני כמה חודשים שכרה דירת קרקע באחד מבנייני המגורים ברחוב דגניה בקריית חיים, קרוב לשפת הים. שכנים רבים הכירו אותה, ואחת מהם סיפרה כי היא הייתה בקשר טוב עם שוטרי תחנת זבולון - ולא היססה להזעיק אותם כשחשה מאוימת.

ואכן, היא התלוננה בעבר כמה פעמים כי בן זוגה, בן 28 תושב האזור, מתנכל לה ומנסה לסחוט ממנה כספים. המקרים הללו מוכרים היטב למשטרה, ובן זוגה אף נעצר בעבר ושוחרר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלוננה בעבר למשטרה נגד בן זוגה החשוד ברצח. נג'אח מנסור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היו לה חיים מאוד קשים, רצופים בבעיות", סיפר אחד השכנים, שאמר כי מפעם לפעם הוא וחברו היו יושבים איתה לכוס קפה. כפי הנראה, היא גם מסבלה מאלימות בבית שאותו עזבה.

בן זוגה החשוד ברצח, אותר כשצעד ברחוב ללא מסיכה על פניו. שוטרי סיור שהיו במקום עיכבו אותו בשל כך, והוא עורר את חשדם. לטענת עוברת אורח, השוטרים תפסו אצלו סכין, וליוו אותו לדירתה של מנסור, שם מצאו אותה כשהיא שרועה על הרצפה ללא רוח חיים, עם פצעי דקירות בפלג גופה העליון. הוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת זבולון.

עוד בוואלה!

דוח הכנסת: כמחצית הנרצחות בישראל מאז 2017 הן נשים לא יהודיות

לכתבה המלאה
זירת החשד לרצח בחיפה 19 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
זירת הרצח בקריית חיים, היום/שלומי גבאי

כמה שעות לאחר שגופתה של מנסור אותרה בדירתה, מקרה אחר התגלה במרחק של כ-200 קלימוטרים משם. גריבנב, בת ה-67, נמצאה ללא רוח חיים כשעל גופה סימני תקיפה קשים. מחקירה ראשונית עולה החשד כי בן זוגה רצח אותה במכות פטיש, ואז ניסה לשים קץ לחייו.

בן זוגה אותר עומד על גג מבנה ברחוב מבצע עובדה בעיר, תוך שהוא מאיים לשים קץ לחייו. השוטרים שהוזעקו למקום פינו אותו לקבלת טיפול רפואי, ובמהלך הבדיקה אמר כי הוא פגע בבת זוגו. השוטרים ניסו להתקשר אל גריבנב, אך ללא הצלחה. לאחר כמה ניסיונות, המשטרה איתרה קרוב משפחה שהחזיק במפתחות לדירה, וכשהגיעו למקום גילו את גופתה שרועה על הרצפה ומותה נקבע במקום. אמר בבדיקה כי הוא פגע בבת זוגו.

בת 67 אותרה ללא רוח חיים: זירת הרצח בבאר שבע

בווידאו: זירת רצח אישה בב"ש, בן הזוג שאיים להתאבד חשוד במעורבות/צילום: מד"א

אחד משכניה של גריבנב, גנאדי, אמר כי התגלעו בינה לבין בן הזוג מחלוקות בתקופה האחרונה. "הוא חלה במחלת לב, עבר טיפולים, ולא הרגיש טוב. הוא הפסיק לעבוד בתור שומר, אבל היא רצתה שיחזור לעבוד", סיפר. "הם לא הסתדרו בתקופה האחרונה, והוא סיפר לי על מה שקרה ואמר שהוא חיפש דירה לעבור אליה. הוא אפילו רצה לעבור לגור איתי".

גנאדי אף תיאר כי חש שבן זוגה של גריבנב במצב לא תקין, אך לא חשד בדבר. "אתמול ראיתי אותו בחדר המדרגות, הבנתי שהוא לא מרגיש טוב", סיפר. "הוא התנהג בצורה מוזרה, בקושי דיבר וזז. כמו רוח רפאים, מנותק. הרגשתי שהוא לא בריא, אבל לא חשדתי בכלום".

שכנים נוספים בבניין מגוריה של גריבנב סיפרו כי היא תמיד נחלצה לעזרתם, ולא האמינו כששמעו על המקרה. "לא תיארתי לעצמי שזה מה שיקרה, אני בהלם. לא היו צעקות, לא שמעתי אף פעם ריבים, אני פשוט בהלם", הוסיפה אחת השכנות.

חשד לרצח אישה בבאר שבע, 19 באוקטובר 2020. יניר יגנה
לפי החשד גריבנב נרצחה על ידי בן זוגה במכות פטיש. זירת הרצח בבאר שבע, היום/יניר יגנה

בעקבות שני מקרי הרצח בתוך פחות מיממה אחת, יתקיימו ביום רביעי הפגנות בכל רחבי הארץ. מארגנות המחאה שנערכת תחת הסיסמה "לא שותקות על רצח נשים", מתחו ביקורת על הממשלה. "מגיפת האלימות המגדרית גובה מאיתנו קורבנות כבר שנים, ועכשיו בתקופת הקורונה הרציחות ומקרי האלימות הגיעו לשיא חדש", מסרו. "התרענו מפני זה ואנחנו חוזרות ומוחות כבר שנים - איפה הממשלה? למה היא לא מתערבת? למה היא מפקירה אותנו למות? מצב החירום התמידי הזה מכריח אותנו לפעול".

מארגנות המחאה קראו לסביבה לגלות ערנות ולא לחשוש להתערב. "בואו נמשיך לזעוק ולהילחם למען תקציבים גבוהים יותר עבור ארגונים ומוסדות שמספקים מקלט, מענה ועזרה עבור נשים, ילדים וילדות שמרגישות לא בטוחות בבית ועוברות טרור נפשי", הוסיפו. "זה לא יכול לקרות יותר. זה לא ייתכן שנשים נרצחות רק בגלל היותן נשים. זו מלחמה של כולנו".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully