וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בקריית חיים: אישה נמצאה דקורה בדירה, בן זוגה נעצר בחשד למעשה

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 18:40

צוותי מד"א מצאו בדירה את האישה בת ה-38, גרושה ואם לארבעה ילדים, ונאלצו לקבוע את מותה במקום. בן זוגה עוכב ברחוב לאחר שלא עטה מסיכה, ועורר את חשדם של השוטרים. ח"כ תומא-סלימאן: "היא קורבן של הפקרות הממשלה שלא עשה דבר כדי למנוע את הרצח הבא"

בווידאו: זירת הרצח בחיפה/צילום: שלומי גבאי

תושב קריית חיים בן 28 נעצר היום (שני) בחשד לרצח בת זוגו בדירה באזור. צוותי מד"א נכנסו לדירה עם כוחות משטרה וכיבוי, ושם מצאו את האישה, נג'אח מנסור בת 35, ללא רוח חיים, ונאלצו לקבוע את מותה במקום. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בתושבי הגליל המערבי שעברו לגור באזור בשנים האחרונות.

חובש מד"א עאנן אבו ימן סיפר כי "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי ויחד נכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

זירת החשד לרצח בחיפה 19 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
זירת האירוע, היום/שלומי גבאי

כפי הנראה, סיור של שוטרים הבחין בצעיר החשוד במעשה, כשהוא צועד ברחוב ללא מסיכה על פניו. הם עיכבו אותו בשל כך, והוא עורר את חשדם. לטענת עוברת אורח, השוטרים תפסו אצלו סכין. השוטרים ליוו אותו לדירה בת הזוג שלו, שם גילו את האשה, כבת ה-38, כשהיא דקורה בפלג גופה העליון. הוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת זבולון.

הנרצחת היא תושבת כפר בצפון, גרושה ואם לארבעה ילדים, המתגוררים עם בעלה לשעבר. לפני מספר חודשים שכרה את דירת הקרקע באחד מבנייני בלוק מגורים ברחוב דגניה בקרית חיים, קרוב לשפת הים. שכנים רבים הכירו אותה. "היו לה חיים מאוד קשים, רצופים בבעיות", ידע לספר אחד השכנים, שאמר כי מפעם לפעם הוא וחברו היו יושבים איתה לכוס קפה. כפי הנראה, היא גם מסבלה מאלימות בבית שאותו עזבה.

שכנה אחרת שסיפרה כי הייתה מיודדת עמה ידעה לומר כי היו לה חברים שהתחלפו, וכי הייתה בקשר טוב גם עם שוטרי תחנת זבולון - ולא היססה להזעיק אותם כאשר חשה מאוימת. שכן נוסף סיפר הבוקר כי בלילה שמע קולות שאחר כך נדמו, אבל לא ייחס לכך חשיבות עד אשר שמע הבוקר על הרצח.

מיכאל, תושב ותיק של השכונה, הביע בשיחה עם וואלה! NEWS זעזוע מהמקרה. "מי היה מאמין שרצח כזה יתרחש בשכונה השקטה שלנו", אמר מיכאל, "זה חלק מהידרדרות עליה אנחנו מתריעים זה זמן. כואב הלב, הלחץ הנפשי של הסגר מפיל קורבנות, זה רחוב שברובו גרים אנשים קשי יום שסובלים מהזיהום של החווה של המיכלים. גם ככה החיים קשים, אחרי הסגר המצב הכלכלי והנפשי עוד החמיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם לארבעה. הנרצחת נג'אח מנסור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מצב חירום"

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן הפנתה אצבע מאשימה כלפי הממשלה. "האישה שנדקרה למוות היום היא קורבן של בן זוגה האלים לפי החשד. אבל לא פחות מכך היא קורבן של הפקרות הממשלה - שלא עושה דבר כדי למנוע את הרצח הבא. ממשלת 'החירום' צריכה להתעורר - זה מצב חירום", אמרה.

מנכ"לית שדולת הנשים, מיכל גרא מרגליות, הצטרפה לדבריה. "זו האישה ה-15 במספר מאז פרוץ הקורונה שמשלמת במחיר חייה על סדרי עדיפויות כושלים של הממשלה", תקפה. "כל עוד תמשיך מדיניות ענישה מגוחכת ומקלה עם הרוצחים והיעדר טיפול בגברים האלימים, כל עוד הממשלה לא מספקת את מעני הטיפול והשיקום - נשים תמשכנה לשלם בחייהן".

"עצובה לקבל ידיעה שבעירנו חיפה, בשכונת קרית חיים, נרצחה היום אישה על ידי בן זוגה", כתבה חברת מועצת העיר חיפה, נעמה לזימי, בפוסט בפייסבוק. "עוד קורבן של טרור מגדרי, של אזלת יד מערכתית, של מציאות אלימה כלפי נשים. מתפללת שהממשלה תיקח כבר אחריות כוללת למיגור התופעה הזו, חשוב יותר מכל ספין תורן שהיא עוסקת בו יום וליל".

זירת החשד לרצח בחיפה 19 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
"קורבן של הפקרות הממשלה". זירת החשד לרצח, היום/שלומי גבאי

האירוע מצטרף לכמה מקרים נוספים בהם עלה החשד לרצח בשבועות האחרונים. האחרון שבהם התרחש ביום שישי, אז גבר בן 73 נדקר למוות על ידי נכדו בן ה-22 בראש העין. מחקירה ראשונית עולה כי הסב ואשתו ניסו למנוע מהנכד להרוג חתול אותו ניסה להטביע בדלי מים. הסב ניסה להתקשר למשטרה, אך נכדו שמע זאת - אחז סכין, רץ אחריו ודקר אותו. על פי החשד, הסב התמוטט והצעיר צילם אותו כשהוא שותת דם. החשוד מוכר לרשויות כלוקה בנפשו.

בשבוע שעבר נורה למוות תומר פרץ, תושב טירת כרמל כבן 30, ברחוב זבולון בקריית אתא, ככל הנראה מרכב חולף שנמלט מהמקום. שבוע קודם לכן נדקר למוות ניסים צור, תושב עכו בן 23, ברחוב חיים משה שפירא בעיר. הדוקרים נמלטו מהזירה והכוחות סרקו אחריהם. חקירת שני האירועים נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully