וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח שני תוך שעות: אישה בת 67 נמצאה ללא רוח חיים בבאר שבע

בן זוגה איים לשים קץ לחייו ופונה לטיפול רפואי, שם עלה החשד שרצח את זוגתו. אחד השכנים סיפר: "הם לא הסתדרו לאחרונה, הוא הפסיק לעבוד ונראה שהוא תחת השפעת כדורים". לפני כן, נרצחה נג'אח מנסור מקריית חיים. בן זוגה, שחשוד כי דקר אותה למוות, נעצר כשנתפס ללא מסיכה

בווידאו: זירת רצח אישה בב"ש, בן הזוג שאיים להתאבד חשוד במעורבות/צילום: מד"א

אישה בת 67, אירנה גריבנב, נמצאה היום (שני) ללא רוח חיים בבית בבאר שבע לאחר שעל פי החשד נרצחה על ידי בן זוגה שאיים לשים קץ לחייו לאחר האירוע ובעקבות כך פונה לקבלת טיפול רפואי, שם עלה החשד נגדו. האירוע התרחש שעות ספורות בלבד לאחר הרצח של נג'אח מנסור, תושבת קריית חיים בת 35. החשוד ברצח הוא בן זוגה של מנסור, בן ה-28, שנעצר ברחוב לאחר שעורר את חשדו של סיור משטרתי ולא עטה מסיכה. גופתה נמצאה בדירתם של השניים, אליה הוביל החשוד את השוטרים. עדה לעיכוב טענה כי נמצאה ברשותו גם סכין.

המשטרה גילתה על מותה של גריבנב בעקבות דיווחים על גבר שאיים לשים קץ לחייו על גג בניין ברחוב מבצע עובדה בעיר. שוטרים הגיעו למקום ופינו אותו לקבלת טיפול רפואי, שבמהלכו עלה החשד כי הוא זה שתקף את האישה, עימה היה במערכת יחסים.

מהחקירה עולה כי לאחר שנסיונות השוטרים להתקשר אל האישה - כדי להודיע על אשפוזו של בן זוגה - לא צלחו, המשטרה איתרה קרוב משפחה שלה עם מפתחות לדירה. שוטרים שניגשו איתו למקום גילו את גופתה שרועה על הרצפה. צוותי מד"א שהגיעו לדירה מצאו אותה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה. מהמשטרה נמסר כי נסיבות האירוע נחקרות.

הזירה בה נמצא אישה בת 67 נמצאה ללא רוח חיים בבית בבאר שבע. נבדק חשד לרצח בידי בן זוגה. 19 באוקטובר 2020. דוברות משטרת ישראל
"נראה שהוא תחת השפעת כדורים". זירת הרצח בבאר שבע, היום/דוברות משטרת ישראל
חשד לרצח אישה בבאר שבע, 19 באוקטובר 2020. יניר יגנה
"הוא סיפר שהוא רוצה לעזוב". הדירה בבאר שבע בה נמצאה האישה ללא רוח חיים, היום/יניר יגנה

גנדי, אחד השכנים של הזוג, סיפר על סימנים מדאיגים שעלו לאחרונה בחיי הזוג, אך העיד כי לא נתקל בריב בין השניים. "הם לא הסתדרו בזמן האחרון. הוא הפסיק לעבוד, והיא רצתה שהוא יחזור לעבוד. אתמול ראיתי בחדר מדרגות והיה נראה לי שהוא תחת השפעת כדורים", אמר. לדבריו, "הוא סיפר לשכנים שהוא רוצה לעזוב, אבל לא שמענו ריבים או צעקות".

שכנה נוספת אמרה כי היא המומה מהרצח וכי גם היא לא הייתה עדה לעימותים בין החשוד לנרצחת. "לא תיארתי לעצמי שזה מה שיקרה, אני בהלם", סיפרה. "לא שמענו צעקות, לא שמעתי אף פעם ריבים, אני פשוט בהלם".

פרמדיק מד"א דוראל ארזואן סיפר כי "כשהגענו למקום הובילו אותנו לדירה שבתוכה שכבה אישה מחוסרת הכרה. ביצענו בה בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

אישה נמצאה ללא רוח חיים בחיפה, בן זוגה נעצר

בווידאו: זירת הרצח בחיפה/צילום: שלומי גבאי

כמה שעות לפני כן, נעצר צעיר בן 28, תושב שכונת קריית חיים שבחיפה, בחשד לרצח בת זוגו בדירה באזור. צוותי מד"א נכנסו לדירה עם כוחות משטרה וכיבוי, ושם מצאו את האישה, נג'אח מנסור בת ה-35 כשהיא ללא רוח חיים, ונאלצו לקבוע את מותה במקום. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בתושבי הגליל המערבי שעברו לגור באזור בשנים האחרונות.

כפי הנראה, סיור של שוטרים הבחין בצעיר החשוד במעשה, כשהוא צועד ברחוב ללא מסיכה על פניו. הם עיכבו אותו בשל כך, והוא עורר את חשדם. לטענת עוברת אורח, השוטרים תפסו אצלו סכין. השוטרים ליוו אותו לדירה בת הזוג שלו, שם גילו את נג'אח מנסור כשהיא דקורה בפלג גופה העליון. הוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת זבולון.

חובש מד"א עאנן אבו ימן, סיפר כי "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי ויחד נכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן זוגה נעצר בחשד לרצח לאחר שנתפס ברחוב ללא מסיכה. נג'אח מנסור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנרצחת היא תושבת כפר בצפון, גרושה ואם לארבעה ילדים, המתגוררים עם בעלה לשעבר. לפני כמה חודשים, היא שכרה את דירת הקרקע באחד מבנייני בלוק מגורים ברחוב דגניה בקרית חיים, קרוב לשפת הים. שכנים רבים הכירו אותה.

"היו לה חיים מאוד קשים, רצופים בבעיות", סיפר אחד השכנים, שהוסיף כי מפעם לפעם הוא וחברו היו יושבים איתה לכוס קפה. ככל הנראה, היא מסבלה מאלימות גם בבית שאותו עזבה.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה כי ישנה עלייה של מאות אחוזים במספר הפניות בנושא אלימות במשפחה בתקופת הקורונה. "היום התוודענו לעוד שני מקרי רצח מזעזעים. האלימות במשפחה ורצח הנשים היא לא פחות מאשר מגיפה רעה ומסוכנת. חייבים להילחם בה בכל הכוח", מסרה.

השרה כהן הוסיפה כי "פניתי בשנית לקבינט הקורונה אודות פעולות למניעת האלימות במשפחה, ויחד עם משרדי ממשלה נוספים אנחנו עובדים על הצעה פרקטית לממשלה שתיתן מענה לנושא, לפחות לתקופת הקורונה, בה אנו עדים לעלייה של מאות אחוזים במספר הפניות בנושא האלימות במשפחה. אם נספק מענה הולם לפניות אלו - ייתכן ונצליח למנוע את הרצח הבא".

זירת החשד לרצח בחיפה 19 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
האישה נמצאה דקורה בפלג גופה העליון. זירת הרצח בחיפה, היום/שלומי גבאי

הנרצחות נוספו ל-17 נשים שנרצחו בישראל מאז תחילת משבר הקורונה. בארגון ויצו גינו את אוזלת היד של הממשלה בטיפול בנושא, וקראו לתכנית חירום שתסייע לקורבנות אלימות במשפחה ונגד נשים, על רקע החרפת התופעה בשל המשבר. "יש בידוד המציל חיים, ויש בידוד הגובה אותם", מסרה אניטה פרידמן, יו"ר ויצו. "מתחילת משבר הקורונה והסגר הראשון נרצחו בישראל 17 נשים. הן קורבן לא רק של רוצחים נתעבים, אלא גם של חוסר מדיניות וחוסר טיפול של ממשלות ישראל במיגור האלימות.

עוד אמרה, כי "נדרשת תכנית חירום מיידית לטיפול בנזקי הקורונה בקרב משפחות נפגעות אלימות, שתסייע גם במניעת הרצח הבא. בשעה זו מתמודדות לבדן עשרות אלפי נשים וילדיהן עם טרור, פחד ואלימות, חיי חלקן מוטלים בסכנה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תשקיע את המשאבים הנדרשים כדי לטפל במגיפת האלימות, לפחות כפי שהיא מטפלת במגפת הקורונה".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר, גינה גם הוא את היעדר הטיפול של הממשלה בתופעה, שהגדיר כ"מצב חירום". "העלייה המדאיגה במספר הנשים שנרצחו השנה לא מזיזה לממשלת ישראל, שבמקום להכריז על מצב חירום והקצאת משאבים למיגור התופעה, מבטלת תוכניות ומקצצת בתקציבים", מסר. "השר לביטחון פנים חייב להפנים שהרצח היום הוא תוצאה ישירה של כישלון משרדו והממשלה לפקח על בני זוג אלימים ונשים בסיכון והקיצוץ במשאבים לטיפול באלימות במשפחה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully