וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי דחה את ערעור רוצח עינב רוגל על ההחלטה שלא לקצר את עונשו

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 11:41

ביהמ"ש המחוזי בלוד המליץ לשמן, שרצח את החיילת בשנת 1991 ונגזרו עליו 36 שנות מאסר, למשוך את העתירה שלו. בחודש יוני דחתה ועדת השחרורים את בקשתו לשחרור מוקדם בטענה שהוא עדיין מסוכן, למרות שעבר שיקום. פרקליטת משפחת רוגל: "חשים הקלה, אסור לשחרר רוצחי נשים"

בווידאו: נדחה ערעורו של רוצח עינב רוגל ועונשו לא יקוצר/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (שני) את הערעור שהגיש הרוצח גלעד שמן על החלטת ועדת השחרורים המיוחדת שלא לקצר את עונשו, והותיר אותה על כנה. שמן רצח בשנת 1991 את החיילת עינב רוגל, משום שנפרדה ממנו. שופטי ההרכב, בראשות זהבה בוסתן, המליצו לשמן למשוך את העתירה, וכך היה.

עו"ד גלי עציון מנעמת, שמייצגת את משפחתה של עינב רוגל, בירכה על כך. "התחושה העיקרית היא תחושת רווחה והקלה. משפחת רוגל שהגיעה לדיון כדי להזכיר לבית המשפט ובכלל שאסור לשחרר רוצחי נשים, יצאה עם תחושה שיש שופטים בישראל. ההרכב גילה בקיאות ורגישות רבה ובסופו של יום שומר על ביטחון הציבור בכלל ונשים בפרט. אנחנו מבקשות גם להודות לעו"ד אבי פסטרנק מפרקליטות מחוז צפון, שייצג את המדינה".

על שמן נגזר מאסר עולם שנקצב מאוחר יותר ל-36 שנות מאסר, שיסתיימו בשנת 2027. הוא פנה לוועדת השחרורים בבקשה לשחרור מוקדם, אך בחודש יוני דחתה ועדת השחרורים את בקשתו. הוועדה נימקה את החלטתה בכך ששמן עדיין מסוכן, למרות הטיפולים, השיחות ותהליך השיקום שעבר. לפי ההחלטה, המסוכנות שלו לגבי נשים במצבים אינטימיים נשארה ברמה ממשית.

דיון בבקשה לשחרור מוקדם ניכוי שליש של גלעד שמן שרצח לפני 29 שנים את עינב רוגל, ביהמ"ש המחוזי, נצרת, 17 ביוני 2020. שלומי גבאי
גלעד שמן בבית המשפט, יוני/שלומי גבאי

בוועדה הסבירו כי המסוכנות עולה מחוות הדעת הפסיכו-דיאגנוסטית שעבר לאחרונה. "ייתכן שבתכנית הטיפולית יש כדי לאיין במידת מה את מסוכנותו, אך השאלה העיקרית היא מה המסוכנות נכון להיום", אמרו בוועדה. "במקרים שבהם מתמודד אסיר עם המסוכנות ועבר הליך טיפולי, גם אם לא השלים אותו, אך ההליך הטיפולי גרם להפחתה משמעותית במסוכנות, ניתן להורות במקרים המתאימים על המשך טיפול גם מחוץ לכותלי הכלא. אולם, אין זה המקרה שלפנינו".

עו"ד מורן נירשברג-דרורי, המייצגת את שמן מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה לפני הדיון הקודם כי "מדובר באסיר אשר השלים כ-30 שנות מאסר. במהלך תקופת מאסרו לקח אחריות מלאה על מעשיו, הביע צער וכאב ומגלה אמפתיה אמיתית לקורבן ולבני משפחתה. במהלך המאסר השלים מסגרות טיפוליות רבות, ובהן טיפול ייעודי לאסירים המרצים מאסרים בעבירות המתה וטיפול ייעודי לגברים אלימים".

עוד בוואלה!

לקראת הדיון בשחרור הרוצח, משפחתה של עינב זועקת: "הוא פצצה מתקתקת"

לכתבה המלאה

רוגל, בת קיבוץ שער הגולן, נרצחה ב-1991 בגיל 19, כשהייתה חיילת. שמן, בן קיבוץ מעגן השכן, היה אז חייל משוחרר. רוגל ביקשה להיפרד ממנו נוכח גילויי אלימות מצדו, אולם הוא לא הניח לה והטריד אותה ללא הפסק, עד שהתבקש לא להגיע לקיבוצה.

במוצאי שבת, ליל 29 ביוני 1991, הגיע שמן לשער הגולן, הצליח להיכנס ליישוב מכניסה אחורית, חדר לדירתה של רוגל וירה בה למוות. גופתה התגלתה על ידי אמה בבוקר.

במהלך שירותו הצבאי הואשם שמן בהרג בשוגג לאחר שירה למוות בנערה פלסטינית בעזה, במהלך האינתיפאדה הראשונה. במשפט זה הוא זוכה מחמת הספק.

עינב רוגל. באדיבות המשפחה
"חונכנו על ערכים בסיסיים של כבוד האדם". עינב רוגל/באדיבות המשפחה

במהלך משפט רצח עינב רוגל, הערעור והמלצת ועדת השחרורים לקצוב את עונשו של הרוצח, הוביל גבריאל רוגל, אביה של עינב, את המאבק המשפטי מטעם המשפחה. לפני שש שנים הלך לעולמו, ומאז האם נורית ושתי בנותיה, יעל וזוהר, מנהלות את המאבק בסיוע ותמיכה של עו"ד גלי עציון מנעמ"ת. הן אמורות להגיע לדיון היום.

לקראת הדיון, כתבו האחיות כי שמן הוא "פצצה מתקתקת אשר מסוכנותו עדיין לא חלפה", והבהירו כי "חובתנו לעמוד על המשמר".

"הרוצח הזה ירה באחותנו בזמן שישנה, הצמיד אקדח לרקתה בקור רוח מקפיא דם, וכל זאת לאחר תקופה ארוכה שהיכה אותה, התעלל בה, איים עליה ומירר את חייה משום שבחרה לחיות חיים אחרים ולא להיות שק החבטות שלו... מאז אותו רצח נתעב אנו חיות בתחושות קשות, בפחד ובחרדה גדולה", כתבו האחיות, "מחר מה יקרה? הוא שוב יתאהב? ושוב יפגע פעם נוספת? מי ייקח אחריות על התוצאות כשיקרו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully