וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדיון בשחרור הרוצח, משפחתה של עינב זועקת: "הוא פצצה מתקתקת"

16.6.2020 / 20:21

ועדת השחרורים תדון בקיצור עונשו של גלעד שמן, שבשנת 1991 ירה למוות בבת זוגו לשעבר, החיילת עינב רוגל בדירתה שבקיבוץ שער הגולן. עונש מאסר עולם שהוטל עליו נקצב, ואם בקשתו תתקבל הוא ישוחרר. בני משפחתה של הנרצחת יגיעו לדיון כדי למחות: "נשמיע את קולה של עינב"

צילום: ענת ניר, רון מרכס, אדלה ביאדי שלון, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: מחאה על רצח נשים ברחבי הארץ, לפני כשבועיים)

בוועדת השחרורים יתקיים מחר (רביעי) דיון בבקשתו של גלעד שמן, רוצח בת זוגו עינב רוגל שנידון למאסר עולם. בשנת 2009 מאסרו נקצב ל-36 שנה, ואם תתקבל בקשתו לקיצור המאסר, הרי שהוא ייצא לחופשי. "נשמיע בפני ועדת השחרורים את קולה של עינב", אמרה היום לוואלה! NEWS יעל מייזלס, אחותה הבכורה של רוגל. הפרקליטות תתנגד לקיצור עונשו, ובמקביל חברי קיבוץ שער הגולן שבו התגוררה יפגינו נגד המהלך.

מייזלס, אמה נורית ואחותה זוהר ידברו מחר בפני הוועדה. הן דורשות שבקשתו תדחה וכי הוא ירצה את מלוא תקופת מאסרו. "הרוצח הזה הוא פצצה מתקתקת, הוא רוצח סדרתי, המסוכנות שלו בתוקף, היא לא חלפה", הזהירה מייזלס. "אני ממש מפחדת מהרגע שבו אראה אותו מולי בסביבת מגורי, במרכז הקניות של העמק, כשהוא מסתובב לו חופשי. אני ממש מרגישה פחד, צמרמורת וחרדה. זה מלווה אותי כל השנים ועכשיו זה ממש בעוצמה גדולה".

מייזלס הזכירה כי עונשו של שמן כבר נקצב בעבר. "אני לא רואה סיבה לקצר את עונשו שכבר נקצב ממילא, לצערי", אמרה. "רצח נשים הפך מגיפה במדינה שלנו. חייבים להיאבק בתופעה הנוראית הזאת", הוסיפה.

גלעד שמן במהלך המשפט נגדו, בתחילת שנות ה90.. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
"רצח נשים הפך מגיפה במדינה שלנו". גלעד שמן/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב

עינב רוגל, בת קיבוץ שער הגולן, נרצחה ב-1991 בגיל 19, כשהייתה חיילת בידי בן זוגה שמן, בן קיבוץ מעגן השכן. הוא היה אז חייל משוחרר. במהלך שירותו הצבאי הוא הואשם בהרג בשוגג לאחר שירה למוות בנערה פלסטינית בעזה, במהלך האינתיפאדה הראשונה. במשפט זה הוא זוכה מחמת הספק.

רוגל ביקשה להיפרד ממנו נוכח גילויי אלימות מצידו, אולם הוא לא הניח לה והטריד אותה ללא הפסק, עד שהתבקש לא להגיע לקיבוצה. במוצאי שבת, ליל 29 ביוני 1991, הגיע שמן לשער הגולן, הצליח להיכנס לישוב מכניסה אחורית, חדר לדירתה של רוגל וירה בה למוות. גופתה התגלתה על ידי אמה בבוקר.

עינב רוגל. באדיבות המשפחה
ישמיעו את קולה בדיון. הנרצחת עינב רוגל/באדיבות המשפחה

שמן הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת. הוא ערער על הרשעתו ברצח בפני בית המשפט העליון, בטענה כי היה בהתקף פסיכוטי בזמן המעשה. בית המשפט דחה את הערעור וקבע כי "אין למערער כל עילה להפחתה בעונש מאסר העולם שהושת עליו. הרצח הנפשע שביצע מצטרף לכל אותם מקרים אומללים וטרגיים בהם גבר שאינו מוכן להשלים עם ניתוק הקשרים עמו על ידי בת זוגו, בוחר, בקור רוח, לקפד את פתיל חייה".

בשנת 2009 הועדה לקציבת מאסרי עולם המליצה לנשיא המדינה, שמעון פרס, כי יקצוב את עונשו של שמן ל-30 שנות מאסר. משפחתה של רוגל ניהלה מאבק נוכח המלצה זו ואף הציגה מידע כי במהלך חופשה ממאסרו הרביץ לבת הזוג שלו, לעיני בנם המשותף. לבסוף החליט הנשיא לקצוב את עונשו ל-36 שנות מאסר. כלומר, אם ירצה את כל תקופת המאסר, אחרי שעונשו נקצב, הוא ישתחרר בשנת 2027.

עמדת המדרון ששומרה כאתר היסטורי בקיבוץ שער הגולן, נובמבר 2015. מאיר ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
חדר לקיבוץ מהשער האחורי וירה בה למוות. קיבוץ שער הגולן/מערכת וואלה! NEWS, מאיר ועקנין

במהלך משפט הרצח, הערעור והמלצת ועדת השחרורים לקצוב את עונשו של הרוצח, הוביל גבריאל רוגל, אביה של עינב את המאבק המשפטי. לפני שש שנים הלך לעולמו, ומאז האם ושתי בנותיה מנהלות את המאבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully