וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לפסגה הראשונה עם טראמפ: קוריאה הצפונית נשבעה לחזק את הצבא

12.6.2020 / 8:52

שר החוץ הצפון הקוריאני אמר כי אין טעם בשמירה על מערכת יחסים אישית עם נשיא ארה"ב, אם וושינגטון ממשיכה להתעקש על הסנקציות. "לעולם לא נספק להנהגת ארה"ב מתנה נוספת אותה יציג הממשל כהישגים פוליטיים, מבלי לקבל תמורה כלשהי"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

קוריאה הצפונית נשבעה היום (שישי) פעם נוספת לחזק את הצבא שלה, בתגובה למה שהיא רואה כאיומים מצד ארצות הברית. לדבריה, לא יהיה הרבה טעם למערכת יחסים אישית בין מנהיג המדינה קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אם וושיגנטון תמשיך להתעקש על לחץ וסנקציות על המדינה.

ביום השנה השני לפסגה הראשונה בין שני המנהיגים, שר החוץ הצפון-קוריאני רי סון גוון אמר כי הצפון לעולם לא יספק עוד לטראמפ פגישות בין דרגים בכירים או ויתורים שהוא יוכל להציג כהישגים של מדיניות החוץ שלו, אלא אם כן היא תקבל תמורה ממשית.

"השאלה היא אם יש צורך להמשיך ללחוץ ידיים בסינגפור, כשאנחנו רואים שאין שום שיפור ממשי ביחסי קוריאה-ארצות הברית שנגרם כתוצאה משמירה על מערכת יחסים אישית בין ההנהגה העליונה שלנו לבין נשיא ארצות הברית", אמר רי בהצהרה שפורסמה בתקשורת הרשמית של המדינה.

"לעולם לא נספק עוד להנהגת ארצות הברית מתנה נוספת לצורך הישגים פוליטיים מבלי לקבל תמורה כלשהי. שום דבר אינו צבוע יותר מהבטחה ריקה", הוא כתב.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בפסגה הראשונה בסינגפור, יוני 2018/רויטרס

בפסגה המשותפת בסינגפור ב-2018, הראשונה אי פעם בין מנהיגים מכהנים של שתי המדינות, קים וטראמפ הסכימו לשפר את היחסים הבילטראליים ופרסמו הצהרה מעורפלת על פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני מבלי לתאר מתי וכיצד זה יקרה.

אולם, המשא ומתן החל לקרטע אחרי שארצות הברית דחתה את דרישות פיונגיאנג להקלה נרחבת בסנקציות בתמורה לעצירה חלקית של יכולות הגרעין בפסגה השנייה בין השניים, שנערכה בוויאטנאם בפברואר 2019. פסגה שלישית בין השניים נערכה ביוני האחרון בגבול בין הקוריאות, אך פגישה שהתקיימה בהמשך בין דרגים נמוכים יותר התפוצצה בעקבות מה שהצפון-קוריאנים תיארו "הגישה הישנה" של האמריקנים.

קים, שהשעה את ניסויי הטילים האינטרקונטיננטליים והגרעיניים בזמן השיחות מול וושינגטון וסיאול, נדר עם כניסת השנה החדשה להעצים את ההרתעה הגרעינית שלו. פיונגיאנג ביצעה בחודשים האחרונים ניסויים בטילים קצרי טווח, תוך הגברת הלחץ על קוריאה הדרומית.

עוד בוואלה!

כבר לא רק האחות של קים: האישה החזקה ביותר בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און מתבונן בניסוי  טילים ארוכי טווח 22 במרץ 2020. רויטרס
קים צופה בניסוי טילים, מרץ האחרון/רויטרס

רי אמר כי מהלכי הדיפלומטיה של השנתיים האחרונות רק חשפו שארצות הברית עדיין מעוניינת "בשינוי המשטר" בפיונגיאנג ומאיימת על קוריאה בתקיפה מוקדמת של מתקני הגרעין לצד "בידוד וחנק".

"המטרה האסטרטגית של קוריאה הצפונית היא לבנות כוח חזק יותר להתמודדות עם האיומים המתמשכים מצד ארצות הברית", כתב.

קוריאה הצפונית השעתה את כל שיתוף הפעולה עם קוריאה הדרומית בחודשים האחרונים במקביל ללחץ כלפי סיאול להתנגד לסנקציות הבינלאומיות, ולפתוח בפרויקטים כלכליים משותפים שיסייעו להחיות את הכלכלה החלשה של הצפון.

בנוסף, פיונגיאנג איימה לסיים את ההסכם הצבאי שנחתם בין הקוריאות ב-2018, תוך כדי הבעת זעם כלפי חוסר היכולת של הדרום למנוע מאקטיביסטים להפיץ עלונים נגדה בדרך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully