וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו"ם מזהירים: צפון קוריאה סובלת מרעב כבד בשל הקורונה

9.6.2020 / 20:32

מומחה של הארגון אמר כי סגירת הגבול עם סין בשל המגיפה הביאה לקשיים כלכליים קיצוניים בקוריאה הצפונית, שנמצאת כעת במצב של "מחסור ותת תזונה". הוא הביע חשש מהגידול במספר דרי הרחוב והזינוק במחירי התרופות, ובאו"ם התריעו: "10 מיליון איש זקוקים לסיוע הומניטרי"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מומחה לזכויות האדם של האו"ם הזהיר היום (שלישי) מפני "מחסור חמור ותת תזונה" בקוריאה הצפונית, שהחריפו בשל סגירת הגבול עם סין לפני כמעט חמישה חודשים ואמצעי סגר קפדניים נגד התפשטות נגיף הקורונה. זאת, אף שפיונגיאנג לא אישרה באופן רשמי שום מקרה קורונה.

תומאס אוג'אה קינטאנה, שליח מיוחד של האו"ם לנושאי זכויות אדם במדינה הקומוניסטית, דחק במועצת הביטחון של האו"ם לבחון מחדש את הסנקציות שהוטלו על המדינה המבודדת בשל תכניות הגרעין והטילים שלה כדי להבטיח את אספקת המזון. לפי ההערכות, כשלושה מיליון איש מתו מרעב כבד בקוריאה הצפונית בשנות ה-90.

המומחה אמר כי בגלל המגיפה, הסחר בין קוריאה הצפונית לסין צנח קרוב ל-90% במרץ ובאפריל, מה שהוביל ל"קשים כלכליים קיצוניים" במדינה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור טילים, 28 בנובמבר 2019. רויטרס
באופן רשמי, אין אף מקרה קורונה במדינה. המנהיג קים ג'ונג און/רויטרס

הוא הביע חשש מהדיווחים על גידול במספר מחוסרי הבית בערים הגדולות ובזינוק במחירי התרופות. "מספר גדל של משפחות אוכל רק פעמיים ביום, או אוכל רק תירס. אחרים גוועים ברעב, אמר אוג'אה קינטאנה. השליח המיוחד של האו"ם הפציר בפיונגיאנג לאפשר העברת סיוע הומניטרי "ללא מגבלות". הפעילות הושעתה מחוץ לבירה, והותירה מאגרי חיסונים וסיוע אחר "תקוע" בגבול.

בנוסף לכך, הוא דחק בקוריאה הצפונית לשחרר אסירים במהלך המגיפה, כשציין מקרים של אסירים שמתו מעבודות פרך, מחסור במזון, מחלות מידבקות וצפיפות יתר.

אליזבת' ביירס, דוברת תכנית המזון של האו"ם, אמרה לכתבים כי "המצב ההומניטרי" בקוריאה הצפונית נותר "עגום". "יותר מעשרה מיליון איש, כ-40% מהאוכלוסייה, זקוקים לסיוע הומניטרי", אמרה. היא מקווה להגיע לחלוקת קצבאות מזון ל-1.2 מיליון איש במהלך השנה.

לדבריה, תת-התזונה הרחבה גרמה לנזק לבריאות ולפיתוח הילדים - כשאחד מכל חמישה ילדים מתחת לגיל חמש נפגע - כמו גם נשים בהיריון ואימהות מיניקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully