וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה הודיעה על ניתוק היחסים מהדרום: "נתייחס אליהם כמו לאויב"

9.6.2020 / 19:15

הממשל בפיונגיאנג החליט לנתק את כל הקווים הפוליטיים והצבאיים מול סיאול, וזאת כצעד ראשון להפסקה מוחלטת של כל מגע עם שכנתה הדרומית. בכירי הממשל קבעו כי "על היחס לדרום להפוך באופן טוטאלי ליחס של אויב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תיעוד המפגש עם בין מנהיגי שתי הקוריאות)

קוריאה הצפונית הודיעה הלילה (שלישי) על ניתוק של כל קווי התקשורת הישירים שלה לקוריאה הדרומית. לפי ההודעה, שעליה דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA, מדובר בניתוק כל הקווים הפוליטיים והצבאיים, וזאת כצעד ראשון להפסקה מוחלטת של כל מגע עם סיאול.

לדברי הממשל הצפון קוריאני, הסיבה לניתוק הקשרים היא הפצת עלונים על ידי עריקים שברחו לקוריאה הדרומית ובהם מסרים נגד השלטון בפיונגיאנג. בכירי הממשל, כולל אחותו של המנהיג קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג, וסגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת הפועלים השלטת בקוריאה קים יונג צ'ול, קבעו כי "על היחס לדרום להפוך באופן טוטאלי ליחס של אויב".

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און ונשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, בכפר הגבול באזור המפורז, בין דרום לצפון קוריאה. 27 באפריל 2018.. אי-פי, AP
מנהיג צפון קוריאה ונשיא דרום קוריאה, במהלך הפגישה ביניהם בגבול בין המדינות, לפני כשנתיים/AP, אי-פי

כצעד ראשון, החליטה קוריאה הצפונית לסגור את קווי התקשורת במשרד הקשר הפנים-קוריאני, ואת "הקווים החמים" בין שני הצבאות ומשרדי הנשיאות. ההצהרות הרשמיות של ממשל קים, עלולות להצביע על כישלון במאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית לוותר על תכנית הנשק הגרעיני שלה, בתמורה להקלה בסנקציות הבינלאומיות נגדה.

בפיונגיאנג האשימו את הרשויות בסיאול בכך שאפשרו לעריקים "לפגוע בכבוד ההנהגה הצפון קוריאנית". בהודעה של סוכנות הידיעות KCNA נמסר כי "הגענו למסקנה שאין צורך לשבת פנים מול פנים עם הרשויות בקוריאה הדרומית, ואין שום נושא לדון עליו, מכיוון שזה רק יעורר את מורת רוחנו". בקוריאה הצפונית כעסו על "התנהגותם הבוגדנית והערמומית של הרשויות בקוריאה הדרומית, שהחשבון עמה נותר פתוח".

עוד בוואלה!

קים, רוצים אותך בטלפון: צפון קוריאה הפסיקה לענות לדרום ב"קו החם"

לכתבה המלאה

שתי הקוריאות נותרו מבחינה טכנית במלחמה מאז 1953, מכיוון שמלחמת קוריאה, שנערכה בין השנים 1950-1953, הסתיימה בשביתת נשק ולא בהסכם.

מומחים סבורים כי ניתוק הקווים הוא מעבר לזעם על העריקים, אלא קשור ללחץ הכלכלי הגובר על קוריאה הצפונית לאור משבר הקורונה והסנקציות הבינלאומית.

דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, הת'ר נאוארט, אמרה כי הממשל האמריקני מאוכזב מפעולותיה האחרונות של קוריאה הצפונית, שהודיעה על ניתוק כל קווי התקשורת הישירים שלה לקוריאה הדרומית. "אנו דוחקים בהם לחזור לקיים דיפלומטיה ושיתוף פעולה", אמרה.

דניאל ורץ, מהוועדה הלאומית האמריקנית לצפון קוריאה, אמר כי "ערוצי התקשורת הקבועים נדרשים ביותר במהלך משבר, ולכן קוריאה הצפונית מנתקת אותם - כדי ליצור אווירה של סיכון מוגבר". ורץ הסביר כי "זה מעשה מאוד שחוק עבור פיונגיאנג, אבל בכל זאת מסוכן".

(עדכון ראשון: 02:35)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully