וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים, רוצים אותך בטלפון: צפון קוריאה הפסיקה לענות לדרום ב"קו החם"

אחותו של קים ג'ונג און איימה לסגור את לשכת התיאום בין המדינות שהוקמה לאחר פסגת המנהיגים ב-2018, אם סיאול לא תעצור את הפרחת הבלונים של עריקים בגבול. לראשונה זה 21 שנה, בצפון לא ענו לטלפון. "ננסה שוב אחה"צ"

צילום: רויטרס

השיחה היומית של קוריאה הדרומית למשרד התיאום המשותף עם הצפון לא זכתה היום (שני) למענה לראשונה מאז הקמת המשרד. זאת ימים אחרי האיום של פיונגיאנג לפרוש מהמשרד, שנמצא בעיר הגבול הצפון קוריאנית קיסונג.

לשכת התיאום הוקמה כדי להפחית את המתיחות בין שתי המדינות, כחלק מהסכם שנחתם על ידי המנהיגים, נשיא הדרום מון ג'ה-אין, ורודן הצפון קים ג'ונג און ב-2018. הלשכה נסגרה זמנית בינואר בגלל התפשטות נגיף הקורונה, אולם שני הצדדים היו בקשר שוטף עד היום.

שתי הקוריאות מקיימות שתי שיחות טלפון ביום דרך לשכת התיאום, בשעה 09:00 ו-17:00. ממשרד האיחוד של הדרום נמסר היום כי לראשונה זה 21 חודשים, השיחה מהדרום לא זכתה לתשובה. "ננסה להתקשר שוב אחר הצהריים כמתוכנן", אמר דובר הממשלה, יו סנג-קי.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בישיבת המפלגה, 7 ביוני 2020. רויטרס
המשטר זועם על בלוני התעמולה. קים בישיבת המפלגה, אתמול/רויטרס

על פי התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית, קים יו-ג'ונג, אחותו של המנהיג הצפון קוריאני, איימה בשבוע שעבר על סגירת המשרד אלא אם סיאול תמנע מארגוני עריקים לשלוח עלונים לצפון. היא אמרה כי שליחת העלונים דרך הפרחת בלונים היא "מעשה עוין" המפר את ההסכמים שנחתמו בפסגת פאנמונג'ום ב-2018 בין שני המנהיגים.

עריקים מהצפון שולחים לעתים קרובות בלונים עם עלונים ביקורתיים נגד המשטר הקומוניסטי, ולעתים מצורפת אליהם אספקה עבור האזרחים. תושבי הצפון יכולים לקבל מידע רק מכלי התקשורת של המשטר, ורובם אינם מחוברים לאינטרנט.

אחרי הפשרה ביחסים מאז 2018, בתקופה האחרונה החמירה המתיחות בין הצפון לדרום פעם נוספת, במקביל לשיחות הגרעין התקועות בין פיונגיאנג לבין וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully