וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: "התרגילים הצבאיים שערכו בדרום הם פרובוקציה חמורה"

8.5.2020 / 1:09

בהודעה שהופצה ע"י התקשורת הרשמית במדינה, פיונגיאנג רואה בחומרה את התרגילים שערכו בדרום בשיתוף ארצות הברית, ושהם דורשים תגובה הולמת. זאת, על רקע חילופי האש בתחילת השבוע בגבול בין המדינות. "מהלך חסר אחריות, המהווה את נקודת השיא של העימות"

צילום: רויטרס

התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית הודיעה הלילה (שישי) כי המדינה רואה את התרגילים הצבאיים שערכה קוריאה הדרומית לאחרונה כ"פרובוקציה חמורה", הדורשת תגובה הולמת. "מהלך חסר אחריות של מחרחרי המלחמה בצבא הדרומי, המהווה את נקודת השיא של העימות", נאמר בהצהרה. ביום ראשון נערכו חילופי אש בין הצדדים בגבול המפריד ביניהם. כמו כן, שליט המדינה קים ג'ונג און בירך את נשיא סין שי ג'ינפינג על עצירת התפשטות נגיף הקורונה.

קוריאה הצפונית התייחסה לתרגילים צבאיים שחיל האוויר של קוריאה הדרומית ערך ביום רביעי, והודיעה כי הם מפרים את ההסכמים להפחתת המתח הצבאי ביניהן. נציג צבא המדינה אמר כי התרגילים האחרונים "העירו אותנו מחדש לעובדה המובנת מאליה שאויבים נשארים אויבים", והוסיף כי "הכול חוזר עכשיו לנקודת ההתחלה שלפני פגישת הפסגה בין הדרום לצפון ב-2018".

משאית של צבא דרום קוריאה נוסעת בסמוך לגבול עם צפון קוריאה. 21 באפריל, 2020. AP
"נקודת השיא של העימות". הגבול בין המדינות/AP

ביום ראשון, קוריאה הדרומית הודיעה כי חיילי הצפון ירו כמה יריות אל עבר שומר באזור המפורז, המפריד בין המדינות. חיילי הדרום הגיבו ביריות אזהרה, אך לא דווח על נפגעים באירוע. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר שסביר שהיריות היו "בטעות".

"אנו פועלים דרך קווי התקשורת בין המדינות כדי להבין את הפרטים ולמנוע אירועים נוספים. אנו גם שומרים על דריכות ומוכנות", נמסר מהצבא הדרום קוריאני. צ'וי קאנג, סגן נשיא המכון ללימודי מדיניות באסיה, אמר כי התזמון של הפרובוקציה ב"אזור האפור" מראה שקים עדיין בשליטה על צבא קוריאה הצפונית. "אתמול קים ניסה להראות שהוא בריא לגמרי, והיום קים מנסה להשתיק את הספקולציות שייתכן שהוא לא בשליטה מלאה על הצבא", הסביר.

עוד בוואלה!

מפגן כוח של קים: צפון קוריאה פתחה באש לעבר עמדת גבול בדרום

לכתבה המלאה
נשיא סין שי ג'ינפינג ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בבייג'ינג, מרץ 2018. רויטרס
ברכות חמות. קים ג'ונג און ושי ג'ינפינג/רויטרס

פרופ' ליף-אריק איזליי מאוניברסיטת אווה בסיאול אמר כי הירי עשוי לשמש לצורך העלאת המורל בשורות צבא קוריאה הצפונית. "המשטר של קים עשוי לנסות להעלות את המורל בחזית ולהשיב לידיו קלפי מיקוח במשא ומתן שאבדו בזמן השמועות סביב היעדרותו", אמר. "קוריאה הדרומית וארצות הברית לא צריכות להקל ראש בהפרות של הסכמים צבאיים קיימים מצד קוריאה הצפונית".

ברקע הדברים, סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית דיווחה כי קים ג'ונג און מסר ברכה בעל פה לנשיא סין. "קים שלח את ברכותיו החמות לשי ג'ינפינג, ושהוא מעריך את הצלחתו בניצחון במלחמה נגד המגיפה חסרת התקדים". קים איחל לשי בריאות טובה, ועל פי ההודעה היחסים ביניהם יציבים וטובים.

קוריאה הצפונית טוענת כי לא נרשמו בה מקרי הידבקות בקורונה, אך היא חידשה את הבדיקות בגבול ואת הצעדים למניעת התפשטותה. בנוסף, הרשויות במדינה אמרו לאזרחים בנאומים פומביים שונים כי היו כמה מקרי הידבקות החל מסוף חודש מרץ, בניגוד להצהרות הרשמיות. המדינה הייתה מהראשונות בעולם שאסרו על כניסה ויציאה מהן, והורתה על בידודים ממושכים לחשודים בהידבקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully