וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן כוח של קים: צפון קוריאה פתחה באש לעבר עמדת גבול בדרום

צבא הדרום אמר כי נורו יריות רבות, ובתגובה הוא ירה בחזרה לעבר הצפון. לא היו נפגעים, אך התקרית מגיעה יממה לאחר הופעתו המחודשת של הרודן. מומחים סבורים שזה נועד להעלות את המורל ולהראות שהוא עדיין בשליטה, אך בארה"ב אומרים שזה היה בשוגג. טראמפ: שמח לראות את קים

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית והדרומית ניהלו היום (ראשון) חילופי אש סביב עמדת שמירה של הדרום. על פי המטות המשולבים בצבא קוריאה הדרומית, נורו יריות רבות מהצפון בשעה 7:41 לפי שעון מקומי. בתגובה, ירו בדרום שתי יריות לעבר הצפון. לא דווח על פצועים.

"אנו פועלים דרך קווי התקשורת בין המדינות כדי להבין את הפרטים ולמנוע אירועים נוספים. אנו גם שומרים על דריכות ומוכנות", נמסר מהצבא הדרום קוריאני. סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית לא פרסמה התייחסות לאירוע.

שתי השכנות נותרו מבחינה טכנית במצב של מלחמה אחרי שמלחמת קוריאה הסתיימה ב-1953 בשביתת נשק בלבד. מעת לעת, נרשמות תקריות מסוג זה. זו הגיעה יממה אחרי שמנהיג הצפון קים ג'ונג און נראה לראשונה בכלי התקשורת הרשמיים במדינה אחרי 20 יום, בצל שמועות על מצב בריאותי קשה. עם זאת, שום גורם חיצוני לא אישר את מהימנותן. מהתמונות נראה קים מדדה כשברקע קלנועית גולף, מה שעשוי לרמז על בעיה רפואית ברגלו.

עם זאת, גורם בכיר בלשכת הנשיאות הדרום קוריאנית, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות יונהאפ, אמר כי סיאול מעריכה שקים לא עבר ניתוח, על אף ההליכה המשובשת שלו שתועדה בזמן ביקורו במפעל דשנים. "יש לנו סיבות להאמין שלא היה ניתוח, אבל אנחנו לא יכולים לחשוף פרטים כאלו", אמר.

גבול קוריאה הצפונית והדרומית. AP
"שומרים על דריכות". גבול קוריאה הצפונית והדרומית/AP

צ'וי קאנג, סגן נשיא המכון ללימודי מדיניות באסיה, אמר כי התזמון של הפרובוקציה ב"אזור האפור" מראה שקים עדיין בשליטה על צבא קוריאה הצפונית. "אתמול קים ניסה להראות שהוא בריא לגמרי, והיום קים מנסה להשתיק את הספקולציות שייתכן שהוא לא בשליטה מלאה על הצבא", הסביר.

לדבריו, "במקום לשגר טילים ולפקח על שיגור טילים, קים יכול להזכיר לנו שהוא 'כן, אני עדיין בריא ובשלטון'".

פרופ' ליף-אריק איזליי מאוניברסיטת אווה בסיאול אמר כי הירי עשוי לשמש לצורך העלאת המורל בשורות צבא קוריאה הצפונית. "המשטר של קים עשוי לנסות להעלות את המורל בחזית ולהשיב לידיו קלפי מיקוח במשא ומתן שאבדו בזמן השמועות סביב היעדרותו", אמר. "קוריאה הדרומית וארצות הברית לא צריכות להקל ראש בהפרות של הסכמים צבאיים קיימים מצד קוריאה הצפונית".

עם זאת, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו העריך שהירי היה בשוגג וציין שלא היו נפגעים בתקרית.

טראמפ: "אני שמח שהוא בסדר"

הלילה אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהוא "שמח" לראות שוב את קים והוסיף שנראה שהוא בריא. השניים נפגשו שלוש פעמים ב-2018 וב-2019, באופן חסר תקדים, אך על אף שהם מציינים שקשריהם האישיים טובים, המשא ומתן הגרעיני בין וושינגטון לפיונגיאנג תקוע. המשטר הקומוניסטי דורש את הסרת הסנקציות, בעוד שהממשל האמריקני מתעקש על פירוק הארסנל הגרעיני.

(עדכון ראשון: 6:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully