וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר השיגור הקודם: קוריאה הצפונית שיגרה שלושה טילים לא מזוהים

צבא דרום קוריאה מסר כי הטילים נורו מהחופים המזרחיים של חצי האי הצפוני למרחק של כ-200 ק"מ במסגרת סדרת תרגילי ירי. זאת, ימים ספורים אחרי שיגור שני טילים לאותו אזור כעבור חודשים של הפסקה

בווידאו: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית שיגרה שלושה טילים לא מזוהים מהחוף המזרחי של המדינה - כך מסר הלילה (שני) צבא קוריאה הדרומית. ראש המטות המשולבים בצבא הדרום קוריאני מסר בהצהרה כי זוהו שלושה שיגורים מעיירה במחוז צפון האמגיונג.

עוד נמסר בהצהרה כי צבא קוריאה הדרומית עוקב אחר פיונגיאנג מחשש שתבצע שיגורים נוספים. בנוסף לכך, הצבא מסר כי שיגור הטילים של הצפון הוא חלק מסדרת תרגילי ירי מתמשכת, וכלל שימוש בכמה משגרי טילים. לדברי הצבא בסיאול, הטיל ששוגר טס למרחק של כ-200 ק"מ והגיע לגובה של כ-50 ק"מ.

השיגור הנוכחי מגיע יומיים לאחר שבקוריאה הצפונית איימו לנקוט בפעולה "משמעותית" במחאה על הגינוי שספקה בעקבות תרגילי הירי הקודמים שביצעה. לפני כשבוע, שיגרה פיונגיאנג שני טילים, ככל הנראה קצרי-טווח, אל הים שלחופה המזרחי אחרי חודשים של הפסקה. מדובר במבחנים הראשונים שעורכים הקוריאנים בנשק מאז סוף נובמבר. צבא קוריאה הדרומית אמר אז כי הטילים נורו מאזור הסמוך לעיר החוף וונסאן, וכי הם בוחנים את השיגורים יחד עם צבא ארצות הברית.

אזרחים דרום קוריאנים צופים בשיגור טיל בליסטי מקוריאה הצפונית. 9 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
אזרחים דרום קוריאנים צופים בשיגור טיל בליסטי מקוריאה הצפונית/רויטרס, רויטרס

השיגורים הגיעו יומיים אחרי שכלי התקשורת הרשמיים במדינה דיווחו שהמנהיג קים ג'ונג און פיקח על תרגיל ארטילרי, שנועד לבחון את מוכנות הקרב של הצבא בקו החזית ובאזורים המזרחיים.

לפי ההערכות, היה זה ניסוי באחת המערכות הניידות החדשות של טילים המונעים בדלק מוצדק או במשגר רקטות רב-קני גדול שאותו ניסתה כמה פעמים בשנה שעברה. מערכות נשק כאלו בעלות פוטנציאל להתגבר על מערכות הגנה מפני טילים והן מרחיבות את היכולת של הצפון לתקוף מטרות בתוך קוריאה הדרומית ויפן, כולל בסיסים אמריקניים. גם בחודש אוגוסט האחרון דיווח צבא קוריאה הדרומית על שני שיגורים שביצעה קוריאה הצפונית אל אותו האזור.

ביום חמישי האחרון דנו במועצת הביטחון של האו"ם בשיגור הצפון קוריאני שנערך ב-1 במרץ, ולא פרסמו אף הצהרה. אך חמש החברות האירופיות במועצה גינו את מה שכינו "פעולות פרובוקטיביות" של פיונגיאנג. בלגיה, אסטוניה, צרפת, גרמניה ובריטניה, שקראו לערוך את הישיבה בדלתיים סגורות, מסרו בהצהרה משותפת כי הניסויים שמבצע קוריאה הצפונית מערערים את השלום, הביטחון והיציבות באזור ומפרים את החלטות מועצת הביטחון.

עוד בוואלה!

חוזרים להתריס: צפון קוריאה ביצעה שני שיגורים קצרי-טווח

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 29 בפברואר 2020. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, פברואר/רויטרס

משרד החוץ של קוריאה הצפונית האשים את חמש המדינות כי הן "חוזרות על טיעון אבסורדי של גינוי בכל פעם שביצענו תרגילי צבא". בהודעת המשרד נאמר כי "החשיבה הלא הגיונית של מדינות אלה גורמות להן להפוך לדומות בהדרגה לארצות הברית העוינת אותנו".

השיגורים הצפון-קוריאניים מגיעים ברקע הקיפאון בשיחות הגרעין בין פיונגיאנג לוושינגטון, שנותרו באותו המצב מאז שהפסגה השנייה בין קים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בווייטנאם הסתיימה ללא הסכם. קים הבטיח בראשית השנה לחזק את ההרתעה הגרעינית לנוכח הסנקציות והלחץ האמריקני.

(עדכון ראשון 01:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully