וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: לא מחוייבים יותר להימנע מניסויים גרעיניים

22.1.2020 / 4:12

בפיונגיאנג הכריזו כי מאחר שבוושינגטון התעלמו מהדד-ליין שהוצב לחידוש השיחות בנושא ההסכמות על תכנית הגרעין, הם כבר אינם מחויבים אליהן. בקוריאה הצפונית האשימו את ארה"ב בהפעלת סנקציות "בלתי אנושיות" ואיימו: "אם זה יימשך, לעולם לא נתפרק מנשק גרעיני"

בווידאו: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית הודיעה אתמול (שלישי) כי המדינה כבר אינה חשה מחויבת להסכמות בנושא תכנית הגרעין שנחתמו עם ארצות הברית, שכללו עצירה של ניסויי גרעין וירי של טילים בליסטיים בין יבשתיים. לפי גורמים בממשל, ההתנערות מההתחייבויות נובעת מכך שבוושינגטון התעלמו מהדד-ליין שהציבה פיונגיאנג לחידוש השיחות בנושא.

יועץ קוריאה הצפונית במשלחת לאו"ם בז'נבה, ג'ו יונג צ'ול, אמר לוועידה בנושא פירוק נשק גרעיני כי "לא מצאנו סיבה להיות קשורים באופן חד צדדי בהתחייבות, כאשר הצד השני אינו מכבד זאת". כשליח מטעם השלטון, יונג צ'ול האשים את ארצות הברית בהפעלת "סנקציות אכזריות ובלתי אנושיות". הוא אמר כי "אם ארצות הברית תתמיד במדיניות כלכלית כה עוינת נגדנו, לעולם לא יהיה פירוק של נשק גרעיני של צפון קוריאה". עוד הוסיף כי "אם האמריקנים ינסו לאכוף דרישות חד צדדיות וימשיכו להטיל סנקציות, צפון קוריאה תיאלץ לחפש לה דרך חדשה".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 4 במאי 2019. רויטרס
לא מרגיש מחוייב להסכם הגרעין. קים ג'ונג און/רויטרס

בתחילת דצמבר האחרון, שגריר קוריאה הצפונית לאו"ם, קים סונג, הבהיר כי פירוק מנשק גרעיני אינו על הפרק - וכי אין צורך להמשיך בשיחות עם ארצות הברית. לדברי סונג, "הדיאלוג הממושך והחשוב אליו שואפת ארצות הברית נועד 'למרוח זמן' שיתאים לאג'נדה הפוליטית שלה". נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בתגובה: "נראה לגבי זה".

טראמפ אמר כי הוא לא חושב שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מעוניין להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית שייערכו בשנה הבאה, ותיאר כי יהיה מופתע אם פיונגיאנג תפעל בעוינות כלפי וושינגטון. "הוא (קים) יודע שיש לי בחירות בקרוב. אני לא חושב שהוא ירצה להתערב בהן, אבל נראה... אני חושב שהוא ירצה לראות שמשהו יקרה. מערכת היחסים היא טובה מאוד, אבל אין ספק שיש מעט עוינות".

עוד בוואלה!

טילים מתקדמים, מנועים חדשים: ארה"ב ממתינה בדריכות לצעד הבא של קים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרתו בבית הלבן 8 בינואר 2019. רויטרס
"אם נצטרך להשתמש בכוח - נעשה זאת". טראמפ/רויטרס

בשנתיים האחרונות קים וטראמפ נפגשו שלוש פעמים, אך המשא ומתן על הנשק הגרעיני וארסנל הטילים הבליסטיים של פיונגיאנג נותר תקוע בשל מחלוקות ומתיחות גוברת. השנה חזרה קוריאה הצפונית לערוך ניסויים בטילים, אמנם קצרי-טווח, אולם קים מזהיר כי על ארצות הברית לשנות עד סוף השנה את המדיניות שלה, או שהוא יפנה אל "דרך חדשה" שאותה טרם חשף.

בשולי פסגת נאט"ו לפני כחודש וחצי אמר טראמפ כי עדיין יש לו אמון במנהיג קוריאה הצפונית, אך ציין כי קים "אוהב לשלוח טילים, בגלל זה אני קורא לו רוקט מן". הוא הוסיף כי וושינגטון עשויה להשתמש בכוח צבאי. "אם נצטרך לעשות זאת, נעשה זאת", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully