וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילים מתקדמים, מנועים חדשים: ארה"ב ממתינה בדריכות לצעד הבא של קים

4.1.2020 / 11:26

איומיו של מנהיג קוריאה הצפונית רמזו כי מדינתו עשויה לשוב לניסויים בטילים ארוכי-טווח. מומחים אמריקנים משערים כי בימים הקרובים פיונגיאנג תחשוף חידוש טכנולוגי - לוויין, צוללת טילים בליסטיים או משגר מתקדם. "יכולים לחזור למשחק בו שיחקו שנים"

בווידאו: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר השבוע כי העולם יראה בקרוב את "הנשק האסטרטגי החדש" של ארצו וכי אין עוד סיבה שפיונגיאנג תמשיך להיות מחויבת לדחיית הניסוים בטילים גרעיניים ובליסטיים. דבריו של קים היו האינדיקציה החזקה ביותר לכך שקוריאה הצפונית תוכל לחדש כמה מהניסויים שהושעו לפני יותר משנתיים, לקראת השיחות עם ארצות הברית.

חוקר במרכז ג'יימס מרטין למחקרים, ג'פרי לואיס, אמר כי לאחר שנים של פיתוח, תוכניות הנשק של קוריאה הצפונית מתקדמות, ולכן קשה לחזות מה היא תבדוק בהמשך. גורמים צבאיים אמריקנים העריכו כי הנשק שאותו יבחר קים להציג כנראה יהיה שיגור של טילים לטווח ארוך.

מומחים אחרים אמרו כי פיונגיאנג יכולה לשגר לוויין, לפרוס את הצוללת החדשה של הטילים הבליסטיים שלדבריה היא מפתחת, או להקים שדה כלי רכב המיוצרים במיוחד עבור הטילים הגדולים ביותר שלה.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בישיבת  הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים של קוריאה. ינואר 2020. רויטרס
"נותנים חשיפה רבה יותר ומתאמנים בשימוש ובפריסת הנשק". קים ג'ונג און/רויטרס

"כל הבדיקות או התרגילים שהם מבצעים לא רק יאפשרו להם לפתח כלי נשק שהם מהירים יותר, בעלי טווחים ארוכים יותר או אמינים יותר, אלא הם גם נותנים לאנשים המפעילים מערכות אלה חשיפה רבה יותר ומתאמנים בשימוש ובפריסת הנשק", אמר גרייס ליו, חוקר נוסף במרכז ג'יימס מרטין למחקרים.

בדצמבר האחרון אמרה קוריאה הצפונית כי ביצעה שני ניסויים חשובים באתר השיגור הלווייני בסוהא, שמטרתם לפתח "נשק אסטרטגי נוסף" כדי להתמודד עם איומי הגרעין מארצות הברית. למרות שהתקשורת הממלכתית בצפון קוריאה לא אמרה בדיוק מה נבדק או מה יכול להיות הנשק החדש, גורמים רשמיים בוושינגטון וסיאול אמרו כי ככל הנראה הצפון בדק מנועי טילים, אולי עבור טילים בליסטים בין יבשתיים.

אנקיט פנדה, עמית בכיר בפדרציה של המדענים האמריקנים, אמר כי "הם עשויים לפעול לפיתוח מנועי דלק נוזלים טובים יותר או לשפר מנועים ישנים יותר שהם התקשו איתם בעבר".

אנליסטים העריכו כי קוריאה הצפונית יכולה לפתח מנועי טילים טובים יותר, שיכולים להציע כמה יתרונות כמו אחסון ושינוע נוחים יותר. מנועי הטילים האלו יהיו חשובים גם למאמציה של המדינה לבנות "שדה" של טילים בליסטים מבצעיים, בדומה למה שנורה בניסוי שערכו באוקטובר האחרון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באחוזת מאר א-לאגו ב-24 בפלורידה ב-24 בדצמבר 2019. רויטרס
מחכה לחשיפה של קים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/רויטרס

"כל טיל שנבדק עד כה ב-2019 השתמש במנוע רקטות מלא וברור שהם מוכשרים יותר לליהוק מנועים אלה בקטרים שונים", אמר אנקיט פנדה, בעיר בפדרציה של המדענים האמריקנים. "ישנם אתגרים, אך אולי קוריאה הצפונית תדגים פריצת דרך בחזית הזו".

לאחר השקת הטילים הבליסטים הבין יבשתיים בנובמבר 2017 הגדולים ביותר שלה עד כה, הוואסונג -15, אמרו בקוריאה הצפונית בתקשורת הממלכתית כי הבדיקה אישרה "את הבטיחות של ראש נפץ בסביבת הכניסה מחדש לאטמוספרה". פנדה הוסיף כי במהלך הבדיקות האחרונות של צפון קוריאה בטילים אלו ב-2017, יתכן שמדעניה אספו נתונים שימושיים על אופן פעולתם של רכבי הכניסה שלהם. "עם זאת, הבדיקות נערכו על "מסלול מוגבה" גבוה לחלל, מה שעלול להגביל את התועלת של חלק מהנתונים, שכן הטיל יעשה מסלול שונה בהרבה במהלך מלחמה", הוסיף.

קלף אחרון שקוריאה הצפונית יכולה לשחק בו הוא המבחן האטמוספרי של ראש הנפץ הגרעיני, אם כי אנליסטים רבים אומרים שזה לא סביר, מכיוון שהוא עלול להכעיס את תומכי פיונגיאנג בבייג'ינג ובמוסקבה. אולם, לפי ההערכה, צפון קוריאה המשיכה לייצר חומר לנשק גרעיני, ואנליסטים אמרו כי היא עשויה להמשיך לאגור ראשי נפץ נוספים.

אנשים צופים במסכי הטלוויזיה במהלך שיגור טילים מצפון קוריאה, סיאול, דרום קוריאה 31 באוקטובר 2019. AP
"הם יכולים לחסוך את המשאבים המוגבלים שלהם". אנשים צופים בשיגור טילים מקוריאה הצפונית/AP

ג'ונג האן-בום, חוקר באוניברסיטת ההגנה הלאומית של קוריאה הצפונית, אמרה כי פוינגיאנג יכולה להשתמש בסימולציות מחשב כדי לפתח ראשי נפץ קטנים וקלים יותר ללא בדיקות גרעין חדשות.
בשנת 2019 ערכה צפון קוריאה כמה בדיקות של טילים חדשים לטווחים קצרים כמו KN-23, שלדברי המומחים נועדו להתחמק טוב יותר מההגנה מפני טילים.

"השנה, קוריאה הצפונית יכולה לבקש לפתח כלי רכב חוזרים מרובים לטילים בקוטר גדול כמו הוואסונג -15", אמר פנדה. "הוספת עוד ראשי נפץ גרעיניים לטיל בודד יכולה להבטיח להם טוב יותר את היכולת לחדור להגנה מפני טילים אמריקנים, ואם הם חוששים שראשי נפץ שלהם עשויים להיתקל בבעיות אמינות, יותר ראשי נפץ מגדילים את הסיכויים שראש נפץ אחד יפוצל בהצלחה", הוא אמר.

מרקוס שילר, מומחה טילים המתמקד בדרך בה מדינתו של קים השתמשה בעזרה חיצונית לטכנולוגיה שלה, אמר כי "קוריאה הצפונית נראית לעיתים קרובות ממוקדת יותר בהתיז עם נשק חדש ולא בבניית פרגמטית של יותר מכלי הנשק שכבר יש לה". "הדברים החדשים האלה יהיו שוב משהו שהם רכשו ממקום אחר, או אירוע פרסום שהמדענים הפוליטיים שלנו יפרשו כזינוק עצום לעבר טכנולוגיה חדשה", אמר.

שילר הוסיף כי טכנולוגיה אחת שיכולה לחולל את התודעה שקוריאה הצפונית מחפשת עשויה להיות רכב גלישה היפרסוני (HGV), אותו מגדיר כנשק שנוסע מהר יותר ממאך 5 ויש לו את היכולת לתמרן במהלך כל הטיסה.

"אולי הם יציגו מודל עיצובי של HGV, או ישגרו KN-23 על גבי טיל גדול יותר ויביאו זאת לתמרון כלשהו בעת הכניסה חוזרת תוך טעינה" אמר שילר. "בדרך זו הם יכולים לחסוך את המשאבים המוגבלים שלהם ולשחק באותו משחק שהיה להם בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully