וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל ציון יום הולדתו: קים ג'ונג און ביקר בקברו של אביו

זוהי הופעתו הציבורית הראשונה של המנהיג העליון מאז השתתף בחגיגות השנה החדשה של קוריאה ב-25 בינואר, וכן מאז התפרץ נגיף הקורונה באסיה. פיונגיאנג לא אישרה מקרי הידבקות במדינה אך כן הכריזה על הארכת תקופת ההסגר ל-30 יום לאלו שאובחנו עם סימפטומים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: אחרי היעלמות של 6 שנים, דודתו של קים ג'ונג און ישבה לצידו בהופעה בתיאטרון בבירה)

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ביקר היום (ראשון) בקבר אביו, קים ג'ונג איל, לציון יום הולדתו של האחרון, כך דווח בתקשורת הממלכתית במדינה. בטקס במוזיליאום נחכו גורמים בכירים במפלגה, בהם צ'ו ריונג היי, נשיא האסיפה העממית העליונה, ופאק פונג ג'ו, סגן יו"ר הנציבות לענייני המדינה.

ביקור זה נחשב להופעתו הציבורית הראשונה מזה 22 יום, מאז השתתף בחגיגות ראש השנה של קוריאה ב-25 בינואר, וכן מאז התפרץ נגיף הקורונה ברחבי אסיה.

בתוך כך, פיונגיאנג לא אישרה מקרים של הדבקות בקורונה בשטחה, אולם בתקשורת הממלכתית דווח כי הממשלה האריכה את תקופת ההסגר ל-30 יום לאלו שאובחנו עם סימפטומים. בנוסף, כל מוסדות המדינה הממשלתיים והזרים צפויים לעבוד כרגיל, "ללא תנאי".

קים ג'ונג און מבקר בקברו של אביו קים ג'ונג איל בפיונגיאנג - ה-16 לפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
קים במוזילאום של אביו בפיונגיאנג, היום/רויטרס, רויטרס

ביום שישי האחרון הביעה ארצות הברית "דאגה רבה", זאת לנוכח ההשפעה האפשרית של התפשטות נגיף הקורונה אל קוריאה הצפונית, ומסרה כי היא מוכנה לסייע לארגונים אמריקנים ובינלאומיים להתמודד עמה. בהודעת משרד החוץ נאמר כי "אנחנו תומכים ומעודדים מאוד את העבודה של ארגוני סיוע ובריאות אמריקנים ובינלאומיים הפועלים להיאבק ולהכיל את התפשטות נגיף הקורונה בקוריאה הצפונית". זאת, לאחר שארגון הצלב האדום הבינלאומי קרא להקלה של הסנקציות על המדינה המבודדת לאור הסיטואציה הבריאותית.

מדוח סודי של האו"ם עולה כי פיונגיאנג המשיכה לשפר את תכניות הטילים הגרעיניים והבליסטיים שלה בשנה החולפת, תוך הפרה של הסנקציות שהוטלו עליה. על פי הדוח, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, המדינה המבודדת ייבאה נפט מזוקק באופן בלתי חוקי, וייצאה פחם בשווי של 370 מיליון דולרים באמצעות ספינות סיניות. בנוסף לכך, פקחי האו"ם טענו כי צפון קוריאה ערכה בשנה שעברה 13 ניסויי טילים, במהלכם שוגרו לכל הפחות 25 טילים קצרי טווח וטילים בליסטיים שמשוגרים מצוללת.

עוד בוואלה!

נגיף הקורונה מתפשט: מקרה מוות ראשון באירופה, הווירוס הגיע לאפריקה

לכתבה המלאה

"משתמשת ברכש חיצוני לא חוקי"

בדוח, שיתפרסם בחודש הבא ונכתב על רקע ניסיונותיה של ארצות הברית לחדש את ההסכמות בנושא הגרעין שנחתמו עם פיונגיאנג, נאמר כי "הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה לא עצרה את תוכניות הטילים הגרעיניים והבליסטיים שלה, והמשיכה לשפר אותם בניגוד להחלטות מועצת הביטחון". עוד כתבו פקחי האו"ם כי "למרות יכולותיה המקומיות הנרחבות, היא משתמשת ברכש חיצוני לא חוקי עבור רכיבים וטכנולוגיה מסוימים".

צפון קוריאה נתונה תחת סנקציות האו"ם מאז 2006. הן התגברו במהלך השנים, בהוראה של מועצת הביטחון, וזאת במטרה לנתק את המימון לתוכניות הטילים הגרעיניים והבליסטיים של פיונגיאנג. פקחי האו"ם אמרו כי בייצוא של מיליוני טונות של סחורות בספינות הסיניות, צפון קוריאה מפרה את המגבלות שמוטלות עליה מאז 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully